Morkaka foran :/ :\

Vause

Glad i forumet
MayDay2021
Fikk se at morkaka mi ligger foran på UL, det forklarer flere dager uten små bevegelser og vage spark bare på sidene. Lengter så veldig etter de litt mer tydeligere bevegelsene. Noen som har erfaring med når man begynner å kjenne litt kraftigere spark når morkaka ligger som en airbag der foran?☺️

Jeg er uke 22+0 Idag,har morkaka foran og kjenner fast om kvelden ganske tydelige spark,men da på siden av magen.men noen ganger også midt på eller langt ned:)

Jeg er 22+2 og har morkaka foran. Jeg kjente spark for første gang for ca 3 dager siden :)

Håper det kommer så fort som mulig☺️ Bare å glede seg til tiden fremover:) Jeg kjenner at hun er våken og at det er noe som lever inni der, men det er så vagt, ikke noe tydelige spark og bevegelser.

Har det på samme måte som deg. Nitrist! Men innen et par uker så kjenner vi kanskje spark vi også:) Gleder meg...

Jeg har morkaka foran denne gangen (den lå bak i forrige svangerskap), men er overrasket over hvor tydelig jeg har kjent sparkene de siste 2 ukene ihvertfall. Har kjent noen små bevegelser før også, men nå er det mye mer kraft. Kjenner det mest "på innsiden" mot magen foran, og litt utenpå når babyen sparker på høyre eller venstre side for da er ikke morkaka i veien.

Så det er nok ikke så altfor mange dagene/ukene til du begynner å kjenne det tydelig :)

Med begge har jeg hatt morkaka foran. Med første var jeg i uke 22 før jeg kjente regelmessig spark. Denne gangen har jeg kjent en del liv fra uke 17, men mer og mer for hver uke. Er nå snart i uke 20 og kjenner tydelig spark hver kveld. Ofte tidligere når man er gravid for andre (eller flere) ganger:-)

Men når er det man kan kjenne det tydelig utenpå ca da? For far☺️ Det tar jo sikkert lengre tid det og:/

Jeg har morkaka foran som en airbag for andre gang. Første gang gikk det mye lengre tid før jeg kunne kjenne noe fra utsiden, husker ikke nøyaktig når det var, men husker både jeg og kjæresten ventet fælt på det. Nå andre gang kjente jeg tydelig fra utsiden i uke 20. Så fort noen andre prøver å kjenne blir det helt stille der inne, så foreløpig bare jeg som har kjent det da. Sikkert veldig ulikt når man kjenner det, det blir sikkert snart for deg også:)

Jeg har også den forran :-/ Og har det på akkurat samme måte. Er snart i uke 21, og det har blitt endel sterkere den siste uka, så det er nok ikke lenge til magen bungler seg utover når sparkene kommer :P Stakkars pappaen...håper han får kjenne noe snart <3

Hei, satt og så på ultralydbildene mine og kom vel til den konklusjonen at morkaka ligger på fremrevegg, sto vist også det i papirene, etter at jeg fikk slått opp i latin ordboken;) men syntes det er litt rart at jordmor ikke sa noe om dette på ul! Det er tydeligvis et tema siden det tom er egen gruppe her inne!! Hvet svært lite om dette, er det noe annet spesielt enn at det bare tar litt lengre tid før man kjenner spark?? Er i uke 21 og har kjent spark/bevegelse en stund, så det er ikke noe stress:)

Mvh Marthe

Jordmor sa ikke noe til meg om det heller før jeg spurte, fordi ungen lå jo å bokset inn i morkaka. Er vel ikke noe annet spesielt ved det enn at man ikke kjenner så mye som andre, men jordmor sa at etter uke 24 skal jeg kjenne det hver dag☺️

Hei, satt og så på ultralydbildene mine og kom vel til den konklusjonen at morkaka ligger på fremrevegg, sto vist også det i papirene, etter at jeg fikk slått opp i latin ordboken;) men syntes det er litt rart at jordmor ikke sa noe om dette på ul! Det er tydeligvis et tema siden det tom er egen gruppe her inne!! Hvet svært lite om dette, er det noe annet spesielt enn at det bare tar litt lengre tid før man kjenner spark?? Er i uke 21 og har kjent spark/bevegelse en stund, så det er ikke noe stress:)

Mvh Marthe
Det har ingen annen betydning enn at man kjennere bevegelsene senere enn om den hadde ligget bak.

Det er forskjell på foranliggende (som det er snakk om her), og forliggende der morkaka helt eller delvis dekker åpningen til livmormunnen og som kan forårsake blødninger. Men det er kun en liten andel av gravide kvinner som har dette, og morkaka trekker seg ofte opp og bort fra livmormunnen for de fleste av disse innen det er tid for fødsel :) Men det er ikke noe å bekymre seg for for oss som har den liggende foran/anterior :)

Jeg har morkaka forran som sist. Men har kjent siden jeg var 16 uker daglig nesten :) Gynekologen som tok ul sa att ikke rart om du ikke har kjent liv siden den er forran, men sa da att jeg kjenner daglig liv jeg, nesten igjennom hele dagen :p men skal tilbake på ul 4 april å se om den har flyttet på seg :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg er 20+6 i dag og har morkaka foran. Har nå begynt å kjenne veldig tydelig bevegelse inni der, men kjenner nesten ingenting med hånda på magen.

Min sønn på fem har også kjent sparket.. Artig det er.. Det kommer for dere også når barnet vokser mer!

Jeg har som sagt morkaka foran. Jeg kjenner spark hver dag, og jeg ser også at det buler ut. (Alltid på høyre side av en grunn:) Men jeg klarer ikke å kjenne hvordan hun ligger. Er det fordi morkaka ligger foran?

Enkelte dager er det litt ømt på et bestemt punkt på magen også. Er det livmoren som vokser?

jeg har og morkaken foran og er førstegangsgravid, og begynte å kjenne småspark rundt uke 22 når jeg la meg, men nå i uke 24 kjenner jeg de tydelig hele dagen, og de blir bare strekere og strekere. Hun sparker fælt når jeg spiser søtsaker ;)

Back
Topp