Morkaka foran...

Ane_Rikke

Glad i forumet
..har jeg visst... Og det vil vel si at jeg kjenner spark og den slags litt senere.. Husker ikke helt om jeg hadde det med vesla, men selv om det ikke har noen medisinsk betydning, så er det jo litt trist å måtte vente eeeenda lenger på å kjenne liv da... Æsj...

Fler som har det?

Jeg har morkaka foran. Hadde det forrige gang og.
Sist kjente jeg liv i uke 15 og denne gangen i slutten av uke 13.
Jordmor forklarte at det handlet litt om hvordan morkaka lå ogå. Morkaka ligger nå foran og til høyre, så den ligger ved hodet til babyen. Så derfor kan jeg kjenne spark ganske tidlig.

Fikk tips om at dersom man ville ta 3D ultralyd og man har morkaka foran så er det best å dra dit i uke 25-26 for å få fine bilder. Tenkte bare å nevne det dersom det skulle være av interesse.

Jeg hadde morkaka forran med andremann, kjente spark, men var ikke sikker på om det var det rundt uke 16, kjente første sikre spark i uke 18, var det samme som jeg kjente med førstemann, men hadde jo regnet med å kjenne det tidligere med andremann. Når jeg først begynte å kjenne liv kjente jeg like mye som med første :) vet ikke hvordan morkaka ligger denne gangen.

Hadde morkaka forann med førstemann. Tror jeg husker å kjenne liv rundt uke 18-19. Men da var det jo også første gang,så visste jo ikke helt hva det gikk i :p

Hadde morkaka forann med førstemann. Tror jeg husker å kjenne liv rundt uke 18-19. Men da var det jo også første gang,så visste jo ikke helt hva det gikk i :p
Samme her :)

..har jeg visst... Og det vil vel si at jeg kjenner spark og den slags litt senere.. Husker ikke helt om jeg hadde det med vesla, men selv om det ikke har noen medisinsk betydning, så er det jo litt trist å måtte vente eeeenda lenger på å kjenne liv da... Æsj...

Fler som har det?
Jeg har hatt det i begge de to forrige svangerskapene mine:) kjente ca i uke 20 med første og 17-18 med nr to. Når du først kjenner de har det ikke så mye å si. Vet ikke hvordan den ligger nå.

Ja, var på tidlig UL for to uker siden og da fikk jeg beskjed om at den lå foran... Var vist veldig vanlig? Men kjedelig siden vi da vil kjenne liv senere enn hvis den ikke hadde ligget foran...

Back
Topp