morgenstund..... er tull i grunn... *lang morgenrapport*

Klesklypa

Gift med forumet
For en morning!!!
Vesla våkna klokka 05.45 idag. litt for tidlig for ho mor som gav ho smokken og hadde bestemt seg for at det er natta vertfall til klokka 07.00. men mi vakre men akk så sleipe lille jenta veit råd! isteden for å grine begynner ho å rope med sår stemme:
"Mamma!! Mamma! Bytte bleie! Bæsj! Bytte bleie! Mammaaaaaaaa" så da måtte eg jo stå opp, og bleia hadde låge litt skeivt så pysjen var våt og det var nok ubehagelig og kaldt, sjølv om ho laug om bæsjen:)
Men da var det bare å stå opp, for no var ho vertfall våken!

Så skulle eg lage frokost, i kjøleskapet såg ho en yougurt og insisterte på at det var den ho skulle ha til frokost! jaja gjespa eg og putta den i ei skål (første feil) ho skal jo selfølgelig spise rett av boksen! Men eg tenkte at siden ho da sikkert bare skal ha en yougurt til frokost og lunsjen ikkje er før klokka 12 så putta eg litt havregryn oppi.. (andre feil..) Ho klikka!!! Hylte og bar seg, kasta det ho fikk tak i i bakken.. Ho skulle no vertfall ikkje ha havregryn i!!!! ÆSJ!
Hyling og raseri holdt på ei stund til eg lagde ei brødskive til ho..
Men den fikk eg rask tilbake med et Høgt "NEEEEEEEEI!" ho skulle jo ha en ny yougurt! UTEN havregryn! det kunne vel ikkje vere så vanskelig å forstå!
Men der går grensa til ho mor. no var det hart mot hart! Du har to valg alternativ her! (som du forøverig liker kjempe godt) Spis eller vent til lunsj!

10 min med HYLING! kaste ting, biting i møbler....

så blir eg mektig lei og bærer ho opp i senga si, eg gir ho smokken, ei bok og bamsen og prøver så si så mildt eg kan (gjennom et skikkelig mamma-er-møkk-lei-no-sinne) at "no skal du sitte her å slappe av litt, så ordner alt seg snart! Glad i deg vennen!"
Ho hyler og eg går inn på mitt rom og  teller alt eg kan..
mannen kommer og eg sender han et drepende blikk og glefser ett eller anna..
får et mildt suss på pappa og beskjed om at "dette er sikkert på en eller anna måte min feil.. men eg kan desverre ikkje ta den diskusjonen no, eg må på jobb. vi får snakke om det når eg kommer heim" Så gikk han..
Og min samvitighet er ravnsvart..
men fra barnerommet er det stilt!

Eg lister meg inn og ser ei fornøyd lita jente med smokken sin som sitter å blar i boka:) Jess! 1-0 til meg!
Ho vil opp når ho ser meg og eg setter meg med ho i god stolen, og no har ho allverdens tid til kos og sitter heilt i ro å bare koser:) *herlig!* så sovner ho på fanget mitt og vi blir sittende slik i 45 min. til armene mine har dovna bort og eg begynner å bli alvorlig kvalm av min må-ha-mat-med-en-gang-ellers-spyr-eg graviditet.
Eg må sette ho ned for å løpe å spy..
da har vi det gående igjen.. ho Hyler!
men vil no tydeligvis ha mat. eg tenker at no begynner vi på nytt igjen, med blanke ark!
Finner ei ny skive. med egg denne gangen og et glass biola :) ho er strålende fornøyd!
Heilt til.. ho har jo spist opp egget sitt! Og vil ikkje ha den tørre skiva! HYYYYYYL såpass må jo eg også forstå!

Det kommer eg på en fantastisk ting kalt BARNEHAGEN! eg setter Vesla i bilen og tenker for meg sjølv at 2 timer med frokostmas resulterte i et  1/2 egg og et glass biola.. men den får holde i dag.
Jenta Ler høgt når vi kommer til BHG, og stråler mot Førskolelæreren som møter oss!
"makan til blid jente skal en leite lenge etter, ho smiler jo heile dagen ho" får eg beskjed om...
jaja.. det de ikkje veit har de ikkje vondt av:)

No skal ho mor nerde litt, med min frokost!

ha en fin dag alle sammen!!
 
Hahahah!
Takk!
 

HAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!

Ååååh, fantastisk bra lesning dette her! Love it!!! :D De er så ufattelig utspekulerte at det finnes ikke måte på, og gjett om de kan få nervene til et voksent menneske til å slå krøll på seg, men i ettertid er det igrunnen bare sjarmerende å se tilbake på :D Jeg sitter iallfall her med et fornøyelig smil i hele ansiktet :D

 
ååååå som en liten fakta historie fra en kjempe god mamma.... fekk smil om munnen av dette innlegget ;)
 
For ei herlig historie, der vart mitt humør 10 ganga bedre :)
 
Daaakkaaar.....sender masse klammer.....og ler litt i skjegget....selv om mamma sikkert både var sinna og sliten....kjenner meg igjen gitt :)))
 
Back
Topp