Morgenrutinen

Tea31

Flørter med forumet
Hei alle sammen.

Hvordan er morgenrutinen deres?
Her har vi enn så lenge hatt rutine på at vi våkner, hun får pupp og litt kos i sengen. Vi går på badet og jeg dusjer og vi tar begge på klær for dagen. Mens jeg dusjer og sminker meg ligger hun i babynestet og holder på med en leke, ligger å titter etc, når vi er ferdig på badet (tar fort 1t) går vi ned på kjøkkenet lager frokost. Når den er ferdig opp på ammepute hvor hun får pupp igjen mens jeg også spiser min frokost. Da har det fort gått 3t siden vi stod opp.

Syntes kanskje hun får litt lite stimuli på morningen. Hun sovner med en gang og er ofte veldig trøtt når hun da skal sove. Hun vil ikke alltid sove alene, så sover ofte på ammeputen i 2 timer.

Spørsmålet mitt oppsummert er vell hvordan gjør dere det med eget morgenstell? Tar dere det mens baby er våken, eller satser dere på å få gjort det mens de sover?
 
Tar det når hun er våken :) Tenker at de ikke trenger så mye stimuli hele tiden. Hun sitter som regel fornøyd i vippestolen med en rangle eller leke, samtidig som hun ser på at jeg tar på sminke og børster håret. Smiler og hviner hvis jeg tuller med henne eller synger for henne. Det er jo en form for stimuli det og. F.eks når hun lager lyder og prater, så svarer jeg henne når hun er ferdig med sitt, så svarer hun tilbake. Det er begynnende turtaking og viktig for språkutviklingen:) Tror vi ofte legger listen for høyt med at det må skje noe hele tiden. Då tar vi babygym og magetid neste våkentid
 
Jeg dusjer som regel mens hun er våken :) Vet aldri når hun skal våkne, så like så greit at hun allerede er våken :p Jeg pleier å ta en løpetur eller litt lengre gåtur når hun har første dupp, så dusjer etter det. Hvis hun sover veldig godt i vognen når jeg kommer tilbake, så har jeg noen ganger tatt med babycall på badet og vært skikkelig rask. Jeg ordner meg ikke så mye da, bruker 5-10 minutter på å dusje og kle på meg bare, så er jeg ferdig. Går rundt og ser ut som et troll :troll:
 
Jeg må ærlig innrømme at jeg dusjer på kveldene når pappa passer henne. Liker å ha god tid, og jeg vet aldri når hun blir lei av å sitte i stol, eller babygym så jeg sikrer fortsatt.. har måtte hoppe ut av dusjen med balsam i håret før..

Men våken i 3 timer første stund og sover deretter i 2 timer?! Slike tall kan vi ingenting om, her er det våken i 1-1.5 time maks, sove mellom 20 min og 1 time, men som oftest halvtime :whacky011 hvordan kan man utvide disse stundene, noen tips?
 
Jeg tar morgenstellet mens hun er våken. Hun våkner som regel i 6-7 tiden og har da spist sånn I 4-tiden, slik at hun sjeldent er sulten med en gang.
Jeg tar morgenstellet hennes først, så har hun tørr bleie etter natta. Så ligger hun på et håndkle på gulvet under babygym og med leker rundt seg mens jeg dusjer og fikser meg. Jeg bruker nok rundt 30 min på min rutine. Ytterst sjeldent at hun blir utålmodig, men jeg gir henne leker, prater og synger litt mens jeg sminker meg.

Etter tiden på badet så ligger hun under babygymmen på stua mens jeg mater hundene og setter på kaffe. Så spiser hun mat som regel, og litt kos og sang på fanget. 2 timer går fort på morgenen, og da er det tid for første dupp. Det er som regel dagens lengste, og er på rundt 2 timer, noen ganger 2,5. Da passer jeg på å trene styrke på stuegulvet, eller få unna noe husarbeid.

Jeg har fåttdrahjelp av mme som gjør at hun er mett i lengre tid. Tror det er derfor hun sover fint om natta og også har gode dupper på dagtid (men hun kan også våkne etter 30 min altså, særlig utover dagen), så jeg vet ikke hvordan vi har klart å drøye ut tiden. Det har hun egentlig fikset/bestemt selv.
 
Back
Topp