Morgenkvalme

Turnusmammaen

Glad i forumet
Vi som prøver :)
Maiskolbene 2023 :-)
For dere som er så uheldige å ha det som symptom. Når kom den for dere? Fikk det selv brått 4+5. Helt uventet da jeg ikke var kvalm en eneste dag sist svangerskap. Kastet opp i dag 4+6. Vet ikke hva jeg skal gjøre for det er så ille. Rart hvor forskjellige svangerskap kan være.

Samme her! Ganske kvalm denne gangen, ble verre når jeg rundet uke 6...
Forrige svangerskap var jeg ikke kvalm, litt uggen bare.

Håper det går over snart... det er veldig ubehagelig

Jeg var bare småkvalm og uggen forrige svangerskap, da kom det i løpet av uke 5 og satt i leenge, over uke 20 tror jeg. Nå er jeg 4+0 og har allerede vært uggen i noen dager. Veldig spent på hvordan det utvikler seg! Mener å ha hørt at det gjerne blir verre jo tidligere det kommer, men håper ikke det stemmer! Rart at det kan være så forskjellig fra gang til gang ja!

Vært uggen og kvalm fra rett etter uke 4+4 eller noe i den duren... har de 2 siste dagene kastet opp alt jeg har spist.. klarte liksom å leve med kvalmen, men det å kaste opp hele tiden tar på...

Jeg har hatt det litt av og på den siste uka. Er 5+1 i dag. Men har vært forberedt fordi jeg i begge de to tidligere svangerskapene mine har slitt med mye kvalme og uggenhet helt frem til fødsel.

Men hva spiser dere når dere er kvalme? Hva funker å spise/drikke for dere?

Ugh i dag har vært helt forferdelig. Kvalme hele dagen, og ble bare enda mer trøtt etter luren med mini

Mat-tips taes imot med stor takk! Blir kvalm av å bli sulten og kvalm etter jeg har spist... prøvet å apise jevnt, men kvalmen kommer uansett.

Mat-tips taes imot med stor takk! Blir kvalm av å bli sulten og kvalm etter jeg har spist... prøvet å apise jevnt, men kvalmen kommer uansett.
Kjenner meg igjen! For meg kan det ofte friste med noe friskt, som surt eple eller agurk. Har alltid paprika eller agurk på brødskiva, ellers bare klumper det seg i munnen.

Fikk det samtidig som positiv test. Veldig kvalm med første, ikke kvalm med andre og tydligvis kvalm igjen med nr 3

Agurk, gulrot og kål i tynne skiver med soyasaus, søt soyasaus, risvineddik, hvitløks pulver, chiliflak og litt sesam frø er en stor hit hær! Friskt og godt, så får man i seg næring også Er digg med advokado lamme også. En anna stor hit er søtpotet fries med aioli!

Litago sjokolademelk UTEN som er tingen her når jeg er kvalm :depressed:

Måtte slutte å ta nyco plus gravid tab, pga mye oppkast. Nå en uke etter så spyr jeg mer en noen gang, skikkelig nedtur. Det som hjelper meg er mangoog oskar sylte brus

Jeg var fryktelig kvalm med første, ga seg på dagen uke 12 (gutt). Med andre var jeg kvalm av og på hele svangerskapet egentlig, men verst første trimester (jente). Denne gangen har jeg vært kvalm om morgenen, men ellers bare uggen. Så spennende hva det blir
For meg hjelper det å drikke smoothie (den ferdige i butikk) om morgenen når det står på som verst, og vente litt utover dagen for å få i meg ordentlig mat. Gjerne knekkebrød som første måltid. Da er jeg sulten. Men nå er jeg heldigere denne gangen da. Husker ikke hva jeg spiste med de to andre Gikk ned mange kilo med begge to, denne gangen står vekta helt stille

Måtte slutte å ta nyco plus gravid tab, pga mye oppkast. Nå en uke etter så spyr jeg mer en noen gang, skikkelig nedtur. Det som hjelper meg er mangoog oskar sylte brus
He he. De fikk meg til å spy selv etter jeg var over kvalme.

Jeg er mindre kvalm denne gangen(nå:konstant biksyk med besøk av omgangssyke), men fant ut sist at jeg reagerer på gjærbakst og melk. Små mengder gikk greit siste halvdel men mer og kvalmen kom tilbake med oppkast. Spiste pizza fordi jeg glemte det denne gangen og det var så ikke verdt det. Citrusfrukt er også ut. Ikke kutt ut hvis du ikke merker forskjell
Jeg må spise før det går 2 timer hele dagen ellers blir jeg for kvalm til å spise. Et knekkebrød, wraps, salat, eple....Har tatt en sykedag nå og for å hente meg inn og det å ikke være utslitt hjelper. (Tips fra jordmor, er IA bedrift)

Mye pusting og meditasjonsteknikk når det er som verst. Og ta en dag av gangen. Og puster kun med munnen

kvalmen har blitt værre nå, kan komme hjem og spy, sambo feis en gabg og jeg spydde av dt liksom. Brekker meg ofte, blir så sinnsykt fort bil syk..e så slitsomt.

Back
Topp