Morgenkvalme??

lenemor

Forumet er livet
Jeg har kikket litt rundt, og nå er jeg virkelig forvirret... når kommer morgenkvalmen. Kommer den med en gang man blir gravid, eller kan den også komme litt inn i svangerskapet? Svigermor sa i går at siden jeg ikke har vært dårlig ennå kan jeg regne med at jeg slipper unna, men jeg er litt usikker? Hvordan er det med dere andre?

Jeg var heller ikke dårlig tidlig i svangerskapet. Men det ser ikke ut som jeg slipper unna.. Er 'morgen' kvalmen ganske mye for tiden.. =/

Har noen venninner som ikke ble kvalme før i uke 8. det var da det satt inn skikkelig, så jeg tror at det varierer litt.

Jeg merker ikke noe foreløpig, men er litt svimmel. Ikke sånn at det er plagsomt, men litt merkelig!

håper vi slipper unna kvalme begge to lenemor!

Klem,M

Jeg hadde en del brekninger om morgenen.
Du er joh enda veldig kort på vei, Såh det kan joh komme etterhvert..... [:'(]
Men noen får joh også kvalmen på dagen eller på kveldene, Såh du trenger Ikkje nødvendigvis og få den om morgenen[8|]
Lykke Til.... [:D] [:D]

Jeg ble veldig kvlm rundt uke 4.. Å siden har det gått i rykk og napp her..

Ønsker deg lykke til

Det varierer veldig når man evt blir kvalm...Jeg begynte i uke 6 eller 7, også gikk det verste over i uke 12..Men det hender fortsatt jeg blir kvalm eller uvel hvis jeg ikke spiser på en stund, eller hvis jeg blir sliten....

På meg kom morgenkvalmen som kastet på meg i midten av uke 5. Blei bare så sinnsykt dårlig. Fikk anbefalt Postafen av en venninne som også er gravid og hadde fått det av legen sin. Kjempe bra effekt! klarer faktisk å la være å telle timer til jeg kan gå å legge meg etter at jeg begynte med postafen... thank you!!!!!

Tror nok det er veldig individuellt når den kommer, jeg ble kvalm i uke 9 husker jeg.. jeg visste jo at jeg var gravid da. Men har hørt om noen som blir det med èn gang, og at det er sånn dem finner det ut. Ville bare si lykke til [:D]

Tror egentlig begrepet morgenkvalme er litt villedende, for kvalmen kan komme når som helst på døgnet. Jeg var ikke så mye plaget med kvalme, passet på å småspise hele dagen for å slippe unna kvalmen, men merket det på formiddagen at jeg hadde en liten kvalmeperiode i uke 5-6 til 9.

leste et sted at dersom man plages av sjøsyke normalt har man lettere for å få morgenkvalmen... og jeg er ganske sjøsterk... *håpe, håpe*

Jeg er og ganske sjøsterk[;)] men kvalmen kom ganske plutselig i uke 6 ja... Så du får bare håpe du slipper, men tror ikke der er noen garanti.. Vet om mange som ikke har blitt kvalme før i uke 8-12 også... Men skal krysse fingrene for at du slipper, for det er skikkelig plagsomt[:'(]

Jeg blir sjøsyk bare av å se på sjøen og jeg har ikke vært noe særlig plaget med kvalme, så den teorien kan umulig stemme[:D]

ORIGINAL: lenemor

leste et sted at dersom man plages av sjøsyke normalt har man lettere for å få morgenkvalmen... og jeg er ganske sjøsterk... *håpe, håpe*

Jeg merket kvalmen i uke 5 eller 6.. Tror ikke det er uvanlig å merke den senere heller..
Men håper for din del at du slipper det, for det er ikke mye moro [:(]

Jeg har overhode ikke merket antydning til kvalme...!Ikke alle som får det! Legen sa ihvertfall til meg at det var noe som var positivt og bra, selvom andre igjen hevder at det er et sunnhetstegn å være kvalm. Er nå overlykkelig for å slippe unna jeg da:)

Min kom med det samme omtrent, og den har jaggu meg ikke gått sin vei helt ennå heller[&:]

kvalmen kom i uke 8-9, varte en laang måned,kom til alle døgnets tider,men forsvant igjen.Trodde jeg slapp unna,men nei.
Håper du slipper!

Jeg kastet opp hver dag fra uke 6 til uke 16...[:'(] kom helt plutselig, er her litt enda også men ikke så ille at jeg må kaste opp. Håper du slipper [;)] er ikke noe artig!

Min morgenkvalme kom med en gang, men jeg har aldri spydd hittil, bare brekket meg litt ... kan fortsatt bli ganske kvalm uten at det kommer noe ut - og godt er det [:D]

jeg var dårlig fra uke 8 til ja enda...kaster ikke opp så mye mer men fortsatt en del kvalm....[:'(]

Uffda... graviditeten - the ugly truth!![:D]

Ja, ja.. ikke noe annet enn å si "uff da, og håper det gir seg snart" til alle som fremdeles kaster opp... og krysse fingrene for at jeg skal slippe det selv.. vi får se.

Takk for svar folkens!

Back
Topp