Morgenkvalme?

Bebi86

Betatt av forumet
Jeg hadde morgenkvalme før, men nå får jeg det bare om kvelden. Jeg prøver å spise hyppige måltid og med en gang jeg kjenner jeg blir kvalm så prøver jeg å spise noe lett men likevel kjennes det ut som maten kommer helt oppi halsen. De to siste dagene har jeg kastet opp på kveldene, men kvalme og oppkast er vel bare symptomer på at ting er som det skal?

Kvalme og oppkast pleier å være bra under graviditet. Men utrolig kjipt.. Forrige gang var jeg kvalm kansje 2-3 ganger.. Mye mer denne gangen.. Hadde vært deilig å slippe kvalmen snart.. Hos meg har det aldri vært morgenkvalme.. Er kvalm stort sett hele dagen om dersom jeg ikke slapper av..

jeg blir nervøs hvis jeg ikke er kvalm på noen timer :P
men her er det ikke morgenkvalme! det er mer døgnkvalme igrunn

For min del har kvalmen vært en ubehagelig, men beroligende følgesvenn. Nå begynner den imidlertid å avta noe, og jeg kjenner jeg blir stresset hvis det har gått en dag uten. Men puppene er fryktelig ømme, så jeg trøster meg med at så lenge de fortsatt er det, er alt i orden. Men joda, kvalmen titter innom fortsatt, og jeg smiler og sier hei:-)

Jeg har vært kjempekvalm hele døgnet denne gangen. Jeg var ikke så kvalm forrige gang, men nå er jeg det hele tiden...og i tillegg så brekker jeg meg hvis jeg kjenner en lukt. Trenger ikke være noe vond lukt engang...kan være hva som helst!! emoticon  Blir kvalm og brekker meg, men kaster aldri opp!!

Her går det i kontinuerlig døgn-kvalme som er desidert verst om morgenen på tom mage. 
Brekker meg og spyr om hverandre hele dagen,så her blir det ikke gjort stort annet.
Årsaken til at mange mest kvalm om morgenen, er fordi man da er fastende. Og da klarer ikke leveren å  bryte ned de høye nivåene av hormonene som florerer.
Det sies at jo flere og sterkere symptomer du har,jo bedre er det. Det skal liksom være ett tegn på at spiren har festet seg ordentlig godt der inne;)
Meeen,det betyr ikke at det nødvendigvis er noe galt om du ikke har symptomer eller de forsvinner.... Mitt råd til dere er: NYT DET!!! :)

Jeg har også Døgnkvalme!! Spyr hver morgen, men er "bare" kvalm resten av dagen. Sover godt om natta da gudskjelov, kjenner at jeg begynner å bli veldig sliten av det her. Da jeg gikk med min sønn var jeg i topp form de første 12 ukene, men kvalm resten av svangerskapet. Så jeg krysser fingre for at jeg slipper unna om halvannen uke!!

Jeg merker "morgenkvalmen" mest om ettermiddagen/kvelden. Rart det der. Første gang var jeg skikkelig morgenkvalm, andre gang ingenting mens nå har morgenkvalmen blitt ettermiddag/kveld-kvalmen

Jeg har også en noe varierende kvalme i forholdtil når på døgnet. Når jeg er sulten er det verst, men det hender seg også at midt i et måltid så kommer kvalmen som kastende på meg. Har måttet spy bare én gang da, men det er flere ganger at jeg har vært nødt til å avbryte måltidet for å gå ut og trekke luft, eller noe, i frykt for å spy utover middagsbordet. Har saltstenger og Capri-Sonne på nattbordet så jeg får dempa den verste morgenkvalmen, så jeg får stått opp og bevegd meg opp til kjøkkenet uten å spy/besvime da :p

Back
Topp