Morgenkvalme du liksom...

mellow

Glad i forumet
Mailykke <3
Novemberlykke 2018
Noen av dere er kanskje lei av alle kommentarene om kvalme. Sorry det altså :/ Men for oss det gjelder er det altoppslukende og jævlig:puke

Er det flere enn meg som er dårligst fra ettermiddagen og utover kvelden? Morgenkvalme er det dummeste jeg har hørt. Burde hete heldagskvalme. Jeg er litt uggen på morgen, men det kan ikke sammenlignes med kveldene. Hatt en forholdsvis fin dag i dag og nå mot kvelden bor jeg på do. Herregud det er så jævlig at jeg har ikke ord. Skjønner ikke hvordan jeg skal holde ut dette..

Kvelden er like ille som mårran her. Spyr som oftest litt på mårran og så enda mer på kvelden (alltid når jeg går kveldstur med hundene. Gjerne på et ubeleilig tidspunkt, sånn heftige brekninger midt i boligfeltet[emoji15]).

Uff, den kvalmen er så dritt! Altoppslukende og man blir helt satt ut av den. Hatt hyperemesis med alle 3 og begynner å kjenne kvalmen nå også igjen.. er så jævlig å kaste opp hele tiden[emoji21] Sender deg en stor sympatiklem[emoji173][emoji173][emoji173]

Den slår bare til når jeg minst venter det. Uavhengig av tid på døgnet. Blir helt koko

Kvalme er virkelig helt grusomt! Har heller aldri skjønt hvorfor det heter morgenkvalme når det er evig-varende... er kun 8+2 og skal liksom fungere i praksis om 2 uker. Kill me now...

Føler med deg! Her har frukt og kjeks blitt redningen, så lenge jeg spiser ofte nok. Føler jeg spiser konstant for å ikke bli dårlig[emoji40]

Den er tydelig hele dagen,men helt intens fra ettermiddagen å utover her... hater det virkelig.. har 100 tinger å gjøre på ettermiddag og kveld, så det passer ufyselig dårlig.

Har også hatt det verst ettermiddag/kveld :arghh:

Dere som er kvalme.. Tar dere folat? Jeg har tatt en liten pause fra de. Har lest og hørt at folattabletter kan for mange trigge kvalmen og gjøre deg verre. Hvor viktig er det egentlig å ta disse..?

Dere som er kvalme.. Tar dere folat? Jeg har tatt en liten pause fra de. Har lest og hørt at folattabletter kan for mange trigge kvalmen og gjøre deg verre. Hvor viktig er det egentlig å ta disse..?
Jeg er ikke kvalm men føler jeg må si at det er veldig viktig. Det er vertfall det jeg har blitt fortalt av legen... :) Du kan prøve å ta de på kvelden før du legger deg ?

Jeg tar folat, men har tatt et par dager pause nå og er betraktelig bedre. Men jeg var med legen som sjekket opp folat i kroppen, og det var han som sa at verdiene var såpass at det var innafor at jeg kunne sløyfe det innimellom. Men det er viktig at en får i seg folat :) hør med legen om du tror det er folat som gjør det

For utvikling og for å unngå ryggmargsbrokk på foster er folat veldig viktig. Men som de nevner nedenfor kan den jo gjerne tas på kvelden å se om det har effekt :)

Ja tenker jeg går over til å ta de på kvelden. Venter til søndag og ser først om jeg har noen bedre dager uten. Så får jeg bare spise mye egg, grønnkål, leverpostei og brokkoli i mellomtiden frem til søndag.

Alle er vi forskjellige :)
Hadde det samme som deg, verst om kvelden ;)

Noen av dere er kanskje lei av alle kommentarene om kvalme. Sorry det altså :/ Men for oss det gjelder er det altoppslukende og jævlig:puke

Er det flere enn meg som er dårligst fra ettermiddagen og utover kvelden? Morgenkvalme er det dummeste jeg har hørt. Burde hete heldagskvalme. Jeg er litt uggen på morgen, men det kan ikke sammenlignes med kveldene. Hatt en forholdsvis fin dag i dag og nå mot kvelden bor jeg på do. Herregud det er så jævlig at jeg har ikke ord. Skjønner ikke hvordan jeg skal holde ut dette..

Har også mest symptomer på ettermiddag/kveld. Har hele veien fælt meg fin på morningen og overkjørt når kvelden kommer:hilarious:

Jeg har motsatt. :smiley-ashamed004 Veeeldig morgenkvalme i mange timer. Kommer seg utover dagen og på kvelden er jeg i «storform» :)

Eneste tiden jeg ikke er kvalm er fra ca 20 til leggetid

Sniker litt, håper det er ok. Hos meg var det ikke morgenkvalme, det var natte-kvalme. Stod opp om natta og spydde som en gris, flere ganger, fikk sove kanskje en time mellom hver bølge. Dagene var jeg uggen men spydde ikke. Kveldene var jeg fin. Kunne heller ikke skjønne hvorfor i alle herrens dager det ble kalt noe så teit som morgenkvalme.

Back
Topp