Morgenfugler

Curly79

Elsker forumet
Mailykke <3
Junibollene 2023
Er det flere med babyer som har begynt å våkne veldig tidlig???

Snuppa har alltid vært tidlig oppe, sånn rundt kl 6. Men de siste dagene er hun lysvåken kl 4.20. Står jo ikke opp da, og prøver å amme hun i søvn igjen. Men neida, hun ligger da i sengen sin og har sååååå mye på hjertet. Så en time senere har hun jo klart å vekke hele huset med pratingen sin...

Jeg lurer på om det er fordi det er så mye som skjer motorisk nå og hun tester ut stemmen sin, at hun ikke vil sove på morgenen. Vet ikke... Hun er jo bare våken 1.5 time så sovner hun igjen, men da er jo de andre våkna så da er dagen i gang... Håper det er bare en periode nå, for jeg begynner å bli litt trøtt, og gruer meg til i morgen når vi stiller klokken :-/

Hoff, sånn er slitsomt... vi har det sånn innemellom vi og... jeg må av og til ha a oppi senga mi inntil meg for å få a til å sovne igjen.

I forhold til å stå opp tidlig, så våkna hun tidligere før, sånn mellom 05.30 og 6, men det har heldigvis endra seg til 7-8 nå. Våkner a før, så lar jeg henne ligge å bable for seg selv til jeg orker å stå opp. Vi har bare et barn da.

Lillegutt er lys våken kl 04 til ca 05. Full prating og rulling. Dessverre klarer han ikke å rulle tilbake på rygg (gidder ikke :p ) så det har blitt min nye morgenaktivitet :p

Ikke ennå. Men regner med det kommer :-P

Så får bare glede meg over at han sover fra 19 - 08.30 uten mat.. :-O :-D

Hoff. Nå har det blitt sånn her og. Hun våkner i 2-tiden, babler, spytter, og herjer. Så roer jeg henne ned så hun blir stille og nesten sovner igjen, før hun helt plutselig ruller over på magen og våkner helt! Om og om igjen i 1-2 timer...
Neste gang hun plutselig våkner da, må jeg bare legge henne over i senga mi. Da får hun ikke rullet, og sovner igjen.

Jeg ble anbefalt av fysioterapeuten hennes å kjøpe en babysovepose fra Ikea :) da får de mulighet til å bevege seg, men ikke til å snu seg rundt :)

Jeg tenker det må være en fase nå jeg. Mye som må utforskes motorisk, og kanskje når kontrollen over kroppen er bedre, roer søvnen seg også!!!

Huff dette høres veldig slitsomt ut:(
Håper det bare er en fase og at det snart snur.

Vi er så heldige å ha ei som sover fra 18:30-08:30 og har sovet hele natten siden hun bare var noen få uker gammel.
Skjønner at man absolutt ikke skal ta det for gitt.

Nei, men kan jo nevne at hun våkner hver time gjennom hele kvelden/natten/morgenen for mat.. Slitsom denne tiden ja:-p

Mine har alltid vært A-mennesker. Så jeg kan ikke huske at det var en periode som gikk over.
De er i skolealder nå og står fortsatt tidlig opp (før meg).

Han eldste er tidlig oppe, men håper jo hun Minsten drøyer til 5.30 snart istedenfor 4.30. Den timen har merkelig mye å si for formen og humøret ;-)

Ungen har det veldig festlig om natten nå. Vi lurer på når den egentlig sover i det hele tatt.
Alt er liksom veldig gøy. Eller veldig trasig. Puppen er tydeligvis ikke løsninga heller. Sånn går no dagan.

Urk. Jeg vil sove!

Kan det være at de små våkner og savner nærhet ? At de bare trenger en kos og å høre stemmen til mamma ?

Hva gjør dere når baby våkner på natten?

I natt våknet vesla klokka 05:15, skravlet og lo på magen. Da gikk jeg inn- snudde henne tilbake, sa det var natta og gikk rett ut. Så ble det helt stille til morgen 07:30.

Vi samsover etter første mating. Har prøvd å amme i søvn, noe som har hjulpet før når hun har våknet tidlig, legge henne over i sin egen seng etc. Hun er bare lys våken.

Her også er hun lysvåken, og prater og prater!! Men i dag var klokken 5.45. Som er vanlig tid å våkne på!

Men når hun våkner før 530. Pleier hun å komme over i vår seng, og da bare ligger hun og prater, sovner ikke igjen, verken i vår seng eller hennes. Men vi står ikke opp før 5.30-6 tiden.

Eldstemann hadde også en periode han holdt på sånn da han var ca 6 mnd. Det varte en 3-4 uker. Men han har alltid våkner tidlig og gjør det fortsatt. Mellomste må vi ofte vekke i 8 tiden. Så noen barn er vel bare skikkelige morgenfugler vil jeg tro...

Nå har hun en periode der hun våkner 05.30... hjelper ikke å bare snu henne, stappe i smokk, ta henne oppi min seng, kose, amme, hun er lys våken. I tillegg til den lange perioden hun er våken midt på natta... jeg savner 2-timer-i-strekk-søvnen min :p

Vi samsover etter første mating. Har prøvd å amme i søvn, noe som har hjulpet før når hun har våknet tidlig, legge henne over i sin egen seng etc. Hun er bare lys våken.

Samme her :)
Men hun har i det siste begynt å våkne mellom 00 og 01, LYS våken og ingenting funker for å få henne til å sovne igjen, ikke engang mitt hemmelige supervåpen; puppen :o
Så nå, når hun våkner, legger jeg henne på pappan sin side av senga (han måtte pakke sekken å flytte til gjesterommet når denne perioden begynte :p), har på veldig dempet lys og så finner jeg fram en bok og leser mens hun prater, studerer fingre og tær, ler, ruller og leker "titt-tei" med dyna/kosekluten i 3-6 timer (!!!).
Jaja, det er igrunn litt koselig også :p holdt det bare gående 2,5 timer i natt, så kanskje det snur snart ;)

Back
Topp