Morgendis eller tåkedis?

WishMeLuck

Elsker forumet
jentene i juni13
Vi har hatt brann i huset, så vi må pusse opp litt.. Vi har til nå hatt kritthvite vegger, siden det var det som var på veggene da vi kjøpte i fjor sommer. Nå lurer jeg på om noen av dere har malt i morgendis, eller tåkedis? Jeg heller igrunn mest imot Morgendis, siden jeg ser for meg å ha matt gråaktig vegg, med glansa profilerte lister. Sofaen er mørk grå, flossteppe i "silver" (ser gråhvitt ut) , og tenker å ha hvite gardiner.. Spisestua er mørkt tre, typ "bombaiifarget" (pjuk) Men det skal males.. Samme med vitrineskapet.. Tv-benk og stuebord en hvitt.. Nå vet vi ikke om absolutt alt kan reddes etter brannen, men dette er det jeg foreløpig har å gå ut ifra.. Hvis noen har noen lekre interiørtips å komme med, så rop ut! Skriver fra iPhone, så beklager mangelen på avsnitt ;) http://www.jotun.no/www/no/20020051.nsf/viewunid/77876F0532DC4E52C12576BF0031EB4B/$file/LADY+NOW+2010.pdf

Et tips; se på fargekodene til Jotun for å se hva fargen inneholder.
Både morgendis og tåkedis er bare blanding av svart og hvitt. Slike gråfarger blir (utrolig nok) veldig lett lilla på veggen.
Vi prøvde begge to når vi skulle pusse opp, men de ble altfor lilla for vår smak.
I stedet valgte vi Tidløs i stuen og en 50/50 blanding av Sand og Blek Sand til soverommet.
Nydelig, om jeg må få si det selv. 
Uansett vil jeg anbefale å kjøpe en prøve og male litt før dere bestemmer dere.
Fargene ser aldri sånn ut på veggen som de gjør på fargekartet.

Jeg er veldig fornøyd med mine grå vegger, de er malt i Larvikitt (S-4500-N hvis jeg ikke tar heeelt feil). Alle trodde det kom til å bli altfor mørkt, men nå som vi har fått det på veggen har alle blitt veldig positivt overrasket, og syns det er rålekkert! Vi har hvitt tak, hvite tak-og gulvlister, lyst eikegulv, pure Color malingen på veggen (Vi har 2,65 under taket, godt med vinduer og stor, åpen stue da!). Jeg syns både morgendis og tåkedis kan bli litt blasse og tamme, men det kommer jo veldig an på lyset i resten av rommet, møbler osv og ikke minst smak og behag!

Back
Topp