Morfin som smertelindring

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Under fødsel! Har du fått det? Hvordan opplevde du det?

...merket ingenting til det jeg...

Last edited:
Som i operasjon situasjon eller som smertelindring i tablett/flytende form?
Fikk morfin da jeg mistet barnet mitt og det merket jeg, ble egentlig litt ruset og søvnig.
Har fått det i tablettform senere og det virket ikke på meg ;)

Fikk også en sovedose etter riene begynte og det fungerte ikke.
Så må ha en høydose for at det skal fungere da:)

Fikk en dose etter KS, fikk i alle fall sove litt, så noe må det ha hjulpet.

Har fått i forbindelse med ekstreme låsninger i ryggen hvor jeg ikke klarte å reise meg opp på egenhånd.
Fikk da 7,5 mg i sprøyteform, og kom meg endelig opp selv om jeg fortsatt hadde vondt:)
Har også fått tabletter i forbindelse med ankelbrudd/operasjon. Merket ikke like mye til dem.

Jeg fikk litt morfin etter konisering i des, og det vil jeg ikke ha i forbindelse med en vanlig fødsel, nei. Følte meg full/fyllesyk, det var veldig ubehagelig.

Ja, jeg fikk det med nr 1. Det tok ikke vekk så mye av smertene, men jeg sluknet mellom hver rie, bokstavelig talt ;) Husker jeg "våknet" av at det gjorde vondt og at jeg fór tilbake til drømmeland så snart det var over. Morfin var fantastisk for min del, da både mannen og jeg fikk hvile litt før vi fortsatte...

Ja, jeg fikk det med nr 1. Det tok ikke vekk så mye av smertene, men jeg sluknet mellom hver rie, bokstavelig talt ;) Husker jeg "våknet" av at det gjorde vondt og at jeg fór tilbake til drømmeland så snart det var over. Morfin var fantastisk for min del, da både mannen og jeg fikk hvile litt før vi fortsatte...
Det gjorde jeg også når det ble mange nok timer og jeg var så sliten - uten morfin.

Fikk da jeg hadde EXU. Ville aldri hatt det under en fødsel. Blir kjempe dårlig av det :(

Jeg fikk det som subcutan injeksjon tidlig i forløpet med førstemann! Var litt overrasket over at det ikke hjalp på smertene! Men slappet mye bedre av mellom riene :)

Back
Topp