P
Persienna
Guest
I går var moren min på besøk fordi vi skulle bake med ungene. Vi bakte blant annet sjokoladeboller med puffet ris, eller som hun kalte det "negerboller". Eldste barnet reagerte og sa "Men mormor, det er ikke lov å si neger". "Hva skal man kalle de svartingene da" svarte mormor. Jeg avbrøt samtalen og begynte å snakke om noe annet. Fikk meg ikke helt til å irettesette henne.
Så skulle hun se på snøfall med oss da, og så utbryter hun "Jasså, så dem har klart å filtrere svartinger inn i den norske jula også". Da brast det helt for meg og jeg ba henne holde kjeft og gå. Hun ble veldig sur og gikk! Hva skal jeg si neste gang? Dette er ikke det første hun sier, og garantert ikke siste gang
Så skulle hun se på snøfall med oss da, og så utbryter hun "Jasså, så dem har klart å filtrere svartinger inn i den norske jula også". Da brast det helt for meg og jeg ba henne holde kjeft og gå. Hun ble veldig sur og gikk! Hva skal jeg si neste gang? Dette er ikke det første hun sier, og garantert ikke siste gang