Morellskatten!

*lavendelfrøken*

Glad i forumet
Denne fantastiske fenikkelteen[8D]
Hvor får man kjøpt den? Hvordan ''lager'' man den? og hvor mye skal man gi og hvordan? [8D] hehe..
Tenkte siden du skryter av at den er så bra så vet du sikkert svaret på disse spørsmålene hehe[:D]
Det er vel det eneste jeg ikke har prøvd nå, så da må jo det prøves også[:D]

Du får kjøpt Fennikel te på helsekost butikker eller apotek. Du trekker den som til vanlig te! Kjøler ned til riktig temperatur (37 grader) og gir på flaske! Vi bruker det mye til jenta vår som har mye magevondt! Vi lar henne drikke det i mellom måltidene. Hun blir også roligere av det!

ORIGINAL: Nuppeliten

Du får kjøpt Fennikel te på helsekost butikker eller apotek. Du trekker den som til vanlig te! Kjøler ned til riktig temperatur (37 grader) og gir på flaske! Vi bruker det mye til jenta vår som har mye magevondt! Vi lar henne drikke det i mellom måltidene. Hun blir også roligere av det!

okei takk[:)]
Hvor mange ml skal man gi?

Haha - jeg er fennikelekspert [:D]
Vi gir henne av og til på flasken, men vanligvis får hun det rent - med sprøyte, sånn som vi gir tran [:D]
Hun får rundt 3 ml før hvert måltid hvis hun sliter med luft eller forstoppelse, og da skal det ikke mer enn etpar måltid til før bleien er full eller prompingen høres over hele huset [:D][:D]
Jeg har kjøpt min  te på helsekost. Lager den i et lite syltetøyglass, sånn at jeg kan lukke den og oppbevare den i kjøleskapet ett døgn [:)] Varmer den litt opp i sprøyten (under varmt vann i vasken) før jeg gir det til henne - hun er IKKE glad i kalde ting [8D]

ORIGINAL: Morellskatten

Haha - jeg er fennikelekspert [:D]
Vi gir henne av og til på flasken, men vanligvis får hun det rent - med sprøyte, sånn som vi gir tran [:D]
Hun får rundt 3 ml før hvert måltid hvis hun sliter med luft eller forstoppelse, og da skal det ikke mer enn etpar måltid til før bleien er full eller prompingen høres over hele huset [:D][:D]
Jeg har kjøpt min  te på helsekost. Lager den i et lite syltetøyglass, sånn at jeg kan lukke den og oppbevare den i kjøleskapet ett døgn [:)] Varmer den litt opp i sprøyten (under varmt vann i vasken) før jeg gir det til henne - hun er IKKE glad i kalde ting [8D]

Hehe ja jeg har skjønt det [8D] Man må jo spørre eksperten!
Nå står teen å avkjøler seg, så dette blir spennende! Håper dette funker da, for vi har virkelig prøvd ALT! hehe[8D]
Takk for svar[:D]

det fungerer i allfall her (eller hun har ikke luftsmerter nå lenger, men når hun fikk mm så hadde hun det)
[:)] har brukt både fenikkelte og ammete!

Ang hvor mye man skal gi så tror jeg du bare kan prøve deg frem litt og finne ut av hva som fungerer for DIN baby! Vi lar nuppeliten her egentlig bare drikke det ho vil ha i mellom måltidene, men passer seff på at ho ikke tar i seg for mye da ;) Vi fikk det anbefalt av en lege og ho sa: Prøv med "bare" 50 ml først! Haha, syns det hørtes MYE ut jeg men... så jenta vår får aldri så mye. Ho drikker av seg selv kanskje 10 ml to, tre ganger om dagen!

Back
Topp