Morden/umoden???

jc

Gift med forumet
Syns det er flere som skriver at de er moden...men hvordan vet dere dette?
Ul eller underlivsundersøkelse?

Tenkte at om det vises på ul, så skal jeg spørre legen min neste uke.

Underlivsundersøkelse. Jordmor kjenner på på livmorhalsen

Sent from my GT-I9300 using BV Forum

på meg så tok de innvendig ul denne gangen, og var ikke i nærhet av litt modning en gang... skuffet på en måte.
sist gang i uke 31 var jeg en del moden og hadde halv cm åpning...
men men... får bare smøre meg med masse tålmodighet. vil ikke at gutten skal komme ennå, får vente til etter nyttår.

Jeg skal be legen undersøke meg på neste kontroll til tirsdag, hvis ikke så får jeg gyn til å gjøre det på neste ul om en uke. Jeg har veldig på følelsen at jeg har blitt moden eller fått litt åpning med tanke på alle disse modningsriene og menssmertene jeg har hatt...

Jeg har fått innvendig ultralydundersøkelse de to siste kontrollene. i uke 32 var livmorhalsen 3 cm og det var begynt å modnes, men ståa var det samme i uke 35 så jeg håper det holder seg veldig rolig fremover :)

Æ har aldri vorte moden av mæ sjøl...... har ailltid gått på overtid å blitt satt igang :) Kanskje rian starte av sæ sjøl gangen her...... ;)

Æ har aldri vorte moden av mæ sjøl...... har ailltid gått på overtid å blitt satt igang :) Kanskje rian starte av sæ sjøl gangen her...... ;)
lov å håpe :-)

Må innrømme at det ikke er så interessant for meg om jeg er moden eller ikke:) Her får vi ta det som det kommer- og satse på at kroppen sier ifra høyt og tydelig når ting er i sving:)
Inntil da vil jeg leve som før uten å bekymre meg for cm og halser- kommer tidsnok til det:)

• Liker
Reactions: jc
Må innrømme at det ikke er så interessant for meg om jeg er moden eller ikke:) Her får vi ta det som det kommer- og satse på at kroppen sier ifra høyt og tydelig når ting er i sving:)
Inntil da vil jeg leve som før uten å bekymre meg for cm og halser- kommer tidsnok til det:)

Det hadde ikke vært så farlig for meg heller, hadde det ikke vært for at jeg fødte prematurt sist.. :)

Jeg syns det er "beroligende" å vite at jeg ikke er moden enda, for jeg vil ikke at jentene skal komme ut enda :) Men noen som vet hvor fort man kan "bli moden"?

Jeg syns det er "beroligende" å vite at jeg ikke er moden enda, for jeg vil ikke at jentene skal komme ut enda :) Men noen som vet hvor fort man kan "bli moden"?

Dette lurer jeg også litt på, for jeg innbiller meg at det kan gå skrekkelig fort eller det kan ta laaang tid..
Gynekologen jeg var hos sist ville ikke forespeile noe som helst om når baby kom til å komme, for det var så varierende. Da var livmorhalsen 3 cm med indre nebbing, altså det har begynt å åpne seg innenfra. Han sa jeg like gjerne kunne føde dagen etter som to uker etter termin, men så ba han meg være veldig forsiktig og ligge mest mulig.

Har ikke tatt noen undersøkelse på om jeg var moden el ikke moden i mine 2 foregående svangerskap,men så ble de født på termin og 2 dager etter.Er vel helst viss man er på overtid de undersøker dette kanskje...|

Ikke viktig for meg heller dette, og tenker også litt på at jeg helst ikke vil de skal røre så mye der nede enda, da det kan føre til at alt starter.
Babyen må gjerne komme før, men ikke helt klar enda;)

Back
Topp