Mor, far og ungeflokken i fornøyelsespark, kos eller kaos

Så koselig da :)
Det går nok bra skal du se

Hunderfossen er en koselig park, vi har vært der en del ganger, ettersom vi oftest tilbringer ferien hos svigermor på Toten og da er det sånn passe grei avstand. I fjor var vi sammen med svigerfar og hans to yngste (som altså er hhv et år eldre og et år yngre enn vår eldste)
 
Kos sist :)
 
Det er litt kaos med pakking og reising med utålmodig unge. Men når det er masse spennende å se på så går det bra med mini med. :)
 
Når jeg var ute med alle alene en liten tur var jeg veldig streng på i områder med mye biler eller når vi skulle over en vei at de eldste skulle holde på hver sin side av vognen. Etter en stund ble det litt automatikk i det.
I fjor var vi i Bjørneparken og ungene vårt løp fritt rundt som alle andre og var høyt og lavt.
Vi skulle ned og være med på mating av hjorten, og ropte på dem. Til vår store overraskelse så tok det under 30 sekunder før de eldste stod oppstilt på hver sin side av vognen og klare til å gå.
Og slik er det fremdeles. Er vi slike steder kommer de med en gang vi roper og holder oss i hånden eller vognen

Ja, det er stor forskjell på barn :)
Jeg har en som rømmer så fort sjansen byr seg og en som kommer da jeg roper:p Så her føler jeg at jeg mangler en hånd bestandig når vi er ute, bruker gjerne vogn på de minste om det er mulig :)
Har vært streng jeg også, har også regler, vi drar hjem om ikke reglene blir fulgt. Nå har vi begynt med at det er bare jeg og den som bryter regelen som drar, synd å ødlegge for de andre:)
 
Ja, det er stor forskjell på barn :)
Jeg har en som rømmer så fort sjansen byr seg og en som kommer da jeg roper:p Så her føler jeg at jeg mangler en hånd bestandig når vi er ute, bruker gjerne vogn på de minste om det er mulig :)
Har vært streng jeg også, har også regler, vi drar hjem om ikke reglene blir fulgt. Nå har vi begynt med at det er bare jeg og den som bryter regelen som drar, synd å ødlegge for de andre:)
Ja, det er stor forskjell på barn :)
Jeg har en som rømmer så fort sjansen byr seg og en som kommer da jeg roper:p Så her føler jeg at jeg mangler en hånd bestandig når vi er ute, bruker gjerne vogn på de minste om det er mulig :)
Har vært streng jeg også, har også regler, vi drar hjem om ikke reglene blir fulgt. Nå har vi begynt med at det er bare jeg og den som bryter regelen som drar, synd å ødlegge for de andre:)
Vi begynte bare å bli strenge på grunn av sikkerhet og det fikk positive følger.
Hvor gamle er dine?
 
Nå er det bare kos, men storebror er 8 år. Å lillebror 9mnd. :) Men vi hadde en periode med storebror der vi faktisk hadde sele på han med hundesnelle i for han stakk bare av. Og løp hele tiden, det var ikke mye kos.
 
Kos synes jeg, vi planlegger og ordner dagen før, slik at mesteparten er klart, så er det bare å komme seg avgårde og vi er en voksen pr unge, og ungene er greie å ha med å gjøre, ingen store utfordringer.
 
Alltid kaos før vi drar, men kos når vi kommer fram ;) Nå er mine to eldste såpass store at dem kan gå litt alene rundt, litt deilig men klarer heller ikke å slappe helt av....
 
Mine er 0, 5 og 8 i sommer (0,5 og 5,5 og 8) så jeg tror ikke det at de stikker av er problemet, mer det at de vil jo ikke de samme tingene hele tiden og det løste vi ved at en voksen gikk med hver men nå har jeg i tillegg babyen. Men går nok greit i en sånn liten park som hunderfossen. Mellomste får finne seg i å gå med faren og eldste eller vente på meg når jeg må amme og bytte bleie.
 
Kaos før vi drar (selv om alt er klart kvelden før), kos når vi først er der vi skal være. Stort sett, iallefall:)
 
Back
Topp