Mor, barn undersøkelsen

AB

Forumet er livet
Fikk akkurat brev om tid for ultralyd[:D]
Sammen med det kom et brev om en undesøkelse, de kalte mor,barn... Brevet var en forespørsel om vi (jeg og mannen) ville være med på dette.. De tar visst blodprøver av oss og urinprøve, dette for å finne ut hvorfor noen er mer utsatt for sykdom enn andre, i forhold til graviditet og barn. (hvis jeg forstod det rett)

Er det noen der ute som har vært med på denne undersøkelsen??
Og som kanskje vet mer enn det som stod i brevet??

veit ikkje meir enn d sto i breve desverre.
vi e ikkje me i dein, før mannen min satt sæ på bakbeina (han like ikkje sjukhus å sprøyte) så æ gidda ikkje æ heller

VI ER MED ...MEN VET IKKJE MEIR ENN DET SOM STÅR I BREVA!

Vi er med. Synes det er kjempeflott om vi kan hjelpe til med noe, er jo bare et lite sprøytestikk og svare på noen spm. Fint om de finner ut noe om sykdommer og slikt så de som kommer etter oss kan få hjelp til å unngå etc. [:)]

Vi er også med[:D] Kommer te å være med igjen hvis det blir fleire barn. Syns det er veldig bra at det blir forska på sykdommer, slik at det kanskje kan bli lettere for oss å forebygge seinere[:D]

Vi er med.. Syns det er litt gøy, og kommer nok til å fortsette når det engang kommer søsken også..

vi er ikke med....vet ikke helt hvorfor,men det ble bare aldri sendt inn igjen(svarene)

Vi er og med har sent inn 3 sjema som de sender der du må svare på masse spørsmål. Så får du noen til etter babyen er født. Siste skjema fikk jeg med en lapp som jeg har gitt til føden at de skal ta prøve av navlesnoren. Greit å hjelpe til der man kan [;)]

Vi er også med...det går så raskt å svare på og er til en god sak som kan komme oss alle til nytte senere[:)]

Vi fikk brevet dagen før vi skulle på ultralyd og fikk ikke tid til å sette oss inn i det.. Så er heller ikke spørreskjema min sterke side. Men syns det er flott att det er så mange som takker ja til å bli med!

Vi var med på det prosjektet og synes at det var fint å få være med å gi mitt bidrag som kanskje kan hjelpe andre om noen år.... anbefaler alle å være med! Den dagen dere skal få barnebarn så kanskje de har fått hjelp av at vi var med på denne undersøkelsen... [:D]

Vi er også med.
Du henvender deg i ekspedisjonen når du tar UL, så får du mer info fra de som gjennomfører undersøkelsen.
De tar blodprøver også må du tisse på et glass de sender med. Du kan ikke ta med eget (ihvertfall ble det utlevert et spesial glass på sykehuset her). Så får du ca.3 spørreskjema gjennom graviditeten og mannen din får vel 2 eller noe sånt.
Blir flere skjema etter fødselen.

Kjekt å være med på forskninga!

Vi kommer til å være med hvis vi blir spurt [:)]

VI er med.. fint å bidra der man kan syntes jeg da... gubben var litt skeptisk fordi han måtte bruke 10 minutter av livet sitt på å svare på noen spørsmål..latsabb! Jeg tukta han til å svare, og da vi hadde vært på ul var han glad for at han hadde engasjert seg...

ORIGINAL: bast

Vi er ikke med, for vi fikk skjema etter at vi hadde vært på ultralyd.......ellers skulle jeg vært med

Jeg hadde glemt å sende det inn før jeg var på ultralyd men gjorde ikke noe det.
Sente det ikke inn før noen uker etter ultrlyden[;)]

jeg valgte å ikke være med denne gangen. var med når jeg fikk datteren min.
Men grunnen til jeg ikke er med denne gangen er egentlig ganske teit, men jeg har sykt sprøyte skrekk. Så noen dager etter fødselen før jeg skulle dra hjem så måtte jeg ta noen blodprøver før jeg fikk dra hjem. ble litt irritert for jeg trodde jeg endelig var ferdig med sprøyter og slikt[>:] (men jeg har sykt sprøyte skrekk, får panikk bare ejg skal ta ett lite stikk i fingen[&o]) så blir nok ikke flere mor barn undersøkelser på meg nei...

etter fødselen skal de ha noen blodprøver, pluss de tar noen prøver av navlestrengen eller morkaken(husker ikke helt)
ORIGINAL: chica21

Vi er med. Synes det er kjempeflott om vi kan hjelpe til med noe, er jo bare et lite sprøytestikk og svare på noen spm. Fint om de finner ut noe om sykdommer og slikt så de som kommer etter oss kan få hjelp til å unngå etc. [:)]

ORIGINAL: pebbles

VI er med.. fint å bidra der man kan syntes jeg da... gubben var litt skeptisk fordi han måtte bruke 10 minutter av livet sitt på å svare på noen spørsmål..latsabb! Jeg tukta han til å svare, og da vi hadde vært på ul var han glad for at han hadde engasjert seg...

Det kan jeg levende forestille meg [:D][:D][:D]

jeg er med, men papaen fikk helt noia da han fikk se alle skjema han måtte fylle ut!! blir en del kjedelig spm men de kommer jo til nytte for andre håper jeg!!

ORIGINAL: nemi.marselia

veit ikkje meir enn d sto i breve desverre.
vi e ikkje me i dein, før mannen min satt sæ på bakbeina (han like ikkje sjukhus å sprøyte) så æ gidda ikkje æ heller

Vi er også med men han ville ikke ta sprøyter han heller men det var helt frivillig. synes det er litt ok med sånne spørre skjema jeg

Back
Topp