Mooncup - noen flere?

JallowBee

Betatt av forumet

Mooncup kan man lese om her:)

Jeg fikk denne i gave av en vennine for ca 8mnder sida. Rimelig skeptisk i begynnelsen, og syntes det virket knotete og..ekkelt. Men, nå, etter 8mnder hvor jeg har prøvd meg frem, er jeg veeeldig fornøyd. Jeg syntes det var vanskelig og småekkelt de første 3mndene, før det ble mer til en vanesak. Jeg bruker ennå truseinnlegg, sånn i tilfelle, og foretrekker tampong eller bind på natta, så langt..tenkte å prøve en hel natt med Mooncup om ikke lenge:P

Noen flere som er litt frelst her? Eller som har erfaringer? Anbefaler hvertfall å prøve!!

Den blir forøvrig gull verdt neste gang jeg drar til Afrika hvor det ikke eksisterer søppel-ordninger..:P

Jeg er veldig fornøyd Er vel strengt tatt Ladycup jeg har, men det er jo samme sak...

Synes den er flott å bruke om natten også, og har enda ikke hatt lekkasje.

Oi! Den finnes jo i FARGER! Tror nesten jeg må vurdere å bestille en ekstra..haha..kjekt å ha;)  Da skal jeg ta sjansen på å sove med den i natt, så får jeg prøvd.

Fint for miljøet er det jo også.

Fungerer veldig bra. Også om natten. Mannen derimot har angst for den. Jeg får ikke nevne den og han tåler ikke å se den. Altså ren og pen.

Er veldig fornøyd med min, har Lunette jeg da, knallgrønn :p

Jeg syntes den var litt ubehagelig i begynnelsen, før jeg fikk teken på det..:) Samme med tamponger da jeg var 15år, så. Nå kjenner jeg den ikke, kun om jeg setter den inn litt "feil".

Vennina mi bestilte Mooncup, og betalte under 200kr, og fikk den dermed tollfritt. Med Ladycup ser det ut til at man må betale toll.

Mallory Weiss skrev:
Skeptisk... Er det ikke ubehagelig? Og hva må man betale for en sånn?

JallowBee skrev:

Jeg syntes den var litt ubehagelig i begynnelsen, før jeg fikk teken på det..:) Samme med tamponger da jeg var 15år, så. Nå kjenner jeg den ikke, kun om jeg setter den inn litt "feil".

Vennina mi bestilte Mooncup, og betalte under 200kr, og fikk den dermed tollfritt. Med Ladycup ser det ut til at man må betale toll.

Mallory Weiss skrev:
Skeptisk... Er det ikke ubehagelig? Og hva må man betale for en sånn?

Jeg betalte ikke toll da jeg bestilte min :)

Jeg er veldig fornøyd med min =) Har brukt den i 1 år nå, og kommer nok ikke til å gå tilbake til bind og tamponger.
betalte 160 kr på ebay.

Menskopp som blir brukt her og;) Mykje behagelegare enn tampongar og bind, og ein slipper å bli "tørr" på nokon måte. Dessuten har eg mens ca 1/2-1dag kortare enn ellers når eg bruka det!!:D
Veldig fornøgd, har ikkje hatt noko problem med den, men måtte øve litt for å sette den inn rett første gongane.
Hehe, kjenner det skal bli rart å måtte bruke bind etter fødselen (i mars), for er så lenge sidan eg har kjøpt inn og brukt slikt:P

jeg sliter litt med lekkasje, får ikke satt den riktig på plass tror jeg... det er jo egentlig like ekkelt med tampong, hvertfall som du sier i begynnelsen til man får en rutine på det. har funket veldig bra på natten her. har aldri brukt tampong på natten, fordi jeg synes det er for mange timer og ofte bommer det på bindet på natten hehe

Småtroll i fanget! skrev:
Menskopp som blir brukt her og;) Mykje behagelegare enn tampongar og bind, og ein slipper å bli "tørr" på nokon måte. Dessuten har eg mens ca 1/2-1dag kortare enn ellers når eg bruka det!!:D
Veldig fornøgd, har ikkje hatt noko problem med den, men måtte øve litt for å sette den inn rett første gongane.
Hehe, kjenner det skal bli rart å måtte bruke bind etter fødselen (i mars), for er så lenge sidan eg har kjøpt inn og brukt slikt:P

det er stor forskjell ja. blir også litt sår av bind jeg, men tøybind går bra:)

Back
Topp