Moonboon

Snusk.

Betatt av forumet
Junibollene 2023
Noen med baby som ikke sover på dagtid, som har erfaringer med moonboon? Verdt prisen? Noen som den ikke fungerer til?
Hilsen fortvilt mamma til baby som blir så trøtt at puppen er det eneste som duger etter en lang dag med minimalt med søvn...
 
Her ville mini bare sove på oss i bæresele, så jeg kjøpte slyngevugge.

Men tips: søk etter nature’s sway på finn. Like bra (om ikke bedre), men billigere fordi Moonboon er så kjent merke. Jeg fikk en nature sway-slynge med stativ og leander-vugge med på kjøpet til 2500. Kjøpte uten motor, for å teste om hun likte den – og plutselig kunne hun sove 2-3 timer så lenge vi vugga. Bestilte motor rimelig fort :laughing002

Vi gikk for motor fra Moonboon, for den har minimumsvekt på 4 kg, mens motorer fra konkurrenter trenger at barnet er tyngre for at den skal funke.

Moonboon har tilbud på 1.0-motoren nå, men jeg fant 2.0-motoren omtrent like rimelig på finn.

Om du er usikker på om det funker for ungen din er det mange som leier ut komplette pakker på ukesbasis. Jeg trodde ikke vi skulle ha slyngevugge, men nå er jeg helt frelst.

De fleste kommer også med oppheng for dørkarm, så den er enkel å ha med seg på reise også! Såå smart :Heartred
 
Moonboon er overpriset. Jeg ville ha kjøpt Membantu som koster 4000 danske kroner(6000 norske kroner) eller SleepyB til 4500 norske kr. Membantu og Moonboon sendes fra Danmark, kommer kanskje toll i tillegg? SleepyB sender fra Norge. Alle tre har stativ av metall og økologisk gots bommull. Med Moonboon betaler du dobbel pris for navnet.
 
Sniker : vi har kjøpt moonboon. Kjøpte da den var på tilbud. Lille her er ikke 4kg endq, men har et vennepar som har kjøpt den pga oss - de er FRELST
Barnashus har prismatch så om den er på tilbud på feks moonboon så skal de matche prisen - da får man den jo fortere hvertfall;)
Jeg var overrasket over hvor fort den kom!
 
Sniker : vi har kjøpt moonboon. Kjøpte da den var på tilbud. Lille her er ikke 4kg endq, men har et vennepar som har kjøpt den pga oss - de er FRELST
Barnashus har prismatch så om den er på tilbud på feks moonboon så skal de matche prisen - da får man den jo fortere hvertfall;)
Jeg var overrasket over hvor fort den kom!
Hvor finner du at barnas hus har prismatch? :)
 
Moonboon er overpriset. Jeg ville ha kjøpt Membantu som koster 4000 danske kroner(6000 norske kroner) eller SleepyB til 4500 norske kr. Membantu og Moonboon sendes fra Danmark, kommer kanskje toll i tillegg? SleepyB sender fra Norge. Alle tre har stativ av metall og økologisk gots bommull. Med Moonboon betaler du dobbel pris for navnet.
Vi betalte 7200 kr for moonboon med stativ, tisselaken og nyeste motor så SÅ stor prisforskjell er det da ikke :p
Ingen mva/toll.

Motoren til SleepyB bråker veldig også. Moonboon høres ikke
 
Bestilte moonboon, verdt investeringen hvis det får han til å sove.. nettopp satt opp, første runde nå, spent på om det blir noe søvn!
 
Bestilte moonboon, verdt investeringen hvis det får han til å sove.. nettopp satt opp, første runde nå, spent på om det blir noe søvn!
Lykke til! Her tok det noen dager før hun sov lange dupper i den. Fortsatt ikke hver dag hun vil duppe lenge der. Men selv på korte dupper får jeg hendene fri <3 i dag testa jeg om jeg kunne klare å linke søvnsyklusene hennes (etter et par dager med bare 40 min-dupper), så etter 35 min satte jeg meg ved vugga, og når hun begynte å komme opp i lett søvn økte jeg hastigheten på motoren til maks, og vugga med god kraft manuelt i tillegg. Satt og vugga litt her og der i kanskje 10-15 min også var hun i dyp søvn igjen og sov totalt 2,5 time!
 
Til senere anbefaler jeg og leie når det er snakk om så store investeringer som kanskje er over kort tid :) Vi leide for vår minste, og den ble aldri brukt da hun ikke likte den.

Er et selskap som heter Smalltrolls leier ut Moonboon og forøvirg mye annet :)
Verdt å sjekke ut : www.smalltrolls.no
 
Har nå testet ut moonboon i snart to uker, og jupp, den funker. Junior, som ALDRI sov, utenom i bæresele, kan nå sove 3t i strekk. Nettopp våknet i skrivende stund, etter en lur på 3t og 15min (ny rekord). Så jeg er kjempefornøyd. Vel verdt investeringen!
 
Vi endte med å kjøpe ny 1.0 motor, men fant slynge og stativ på finn, så ble en grei pris. Funker godt!
 
Enda mer tid til testing. Blir lur hver eneste dag nå, legger seg mellom 9-11 og sover i minst 3 timer. Han har gjerne en lur til på ettermiddagen, den også på 2-3 timer. Alt i moonboon’en. Tror det er det beste jeg har kjøpt noen sinne. Fra absolutt null søvn på dagtid til typ 6 timer; natt og dag forskjell!!
 
Her har mini begynt å snu seg, som er dårlig nytt for slyngevugge-livet :dance018 men nå har jeg snudd den slik at jeg ser henne fra sofaen – og kan justere henne om hun blir liggende feil neddi der. I dag snudde hun seg med ansiktet ned og det gjør meg MILDT SAGT ganske stressa, men hun lå vel sånn i fem sekunder før jeg snudde henne. Kunne vel like gjerne skjedd i vogna vil jeg tro. Må nok øve på å sove litt andre steder også, men har lyst til å tyne slyngevugge-livet så lenge som mulig. Om det så betyr at jeg ikke kan gå på do fordi jeg må følge med på henne :laughing002
 
Back
Topp