Monsterbukse

Pirisjura

Glad i forumet
Heisann[:)] Lurer på om det er noen som vet hvor jeg finner oppskrift på monsterbukse str 4-5 år? Har strikka 2 stk til min gutt i str 86/92[:)], men skal strikke en til gutten til en venninne av meg på 4 år, så denne oppskrifta blir for små... Fant bare oppskrift på dubedåre som var strikka på pinne 2,5 i babyull, men vil strikke den på pinne 3,5 med feks smart garn...[8|]

Jeg brukte dubedåre-oppskriften med garn fra Nille på pinne 3,5. Strikkefasthet 23 masker.
Lagde ribbestrikken med 120 masker, pinne 3 og økte til 140 masker, pinne 3,5 på glattstrikken.
Strikket den 35 cm lang + 10 cm ribb. Denne lagde jeg til gutt på 2,5 år med bleie i fjor og den passer fint til 3,5 åringen bleiefri i år.

Tipper at du bare kan strikke den enda litt lenger, så passer den fint til en på 4 i alle fall. Evt. øke maskeantallet litt + lengden så har du den til en 5 åring også [:)]

Er du på fb? Strikkeverden postet nettopp link til et slikt mønster der:) sikkert inne på forumet også;)

spørs hvilken oppskrift på 86/92 du brukte men som oftest kan du gjerne bruke omtrent samme oppskrift, øke med noen få masker i bredden, men ikke mange for en 4-5 åring har jo ikke noe bleie og derfor ikke trenger så store endringer i rumpeområdet, kanskje bare litt ekstra for å få litt mer bredde til lårene. Ellers strikker du bare lange bein, så lange som du trenger de. Regner med ca 40 cm pluss vrangbrod skal holde fint til en på 4-5 år

Ok, takk for tips, skal prøve meg frem [:D][:D]

Back
Topp