Monsterbukse hjelp!! igjen!!

Lillasin

Elsker forumet
VIP
OK nå har jeg strikket monsterbuksa og de passer i bena! 

MEN!! de er ALT for store på rumpa!  jeg har ikke satt strikk ennå men tror ikke det hjelper...

what to do?!  jeg orker IKKE å ta av alle ben maskene og begynne på nytt...   kan man kanskje ta sammen sidene og sy dem litt strammere?

oppgitt!

Hvilken oppskrift bruker du, og hvilket garn/hvor mange masker har du i rompa ?

Jeg strikker alltid rompa først (og sammenligner bredden på den med ei bukse de har fra før som har den passsformen jeg vil ha på ullbuksa).
Men kan generelt si at ullbuksene man finner oppskrifter på rundtomkring er store i rompa og altfor høye i livet.

Har du kommet så langt at du ikke kan legge inn noen fellinger ?
Det hjelper endel når man får strikk i livet, men er du usikker så ville jeg tatt opp og startet på nytt.
Ingenting er så kjedlig som å ikke bli fornøyd med strikketøyet :(

Lykke til!

Hei

jeb bruker denne  http://dubedaare.blogspot.no/2009/08/monsterbukser-oppskrift.html

Bruker babyull og la opp 140 masker.  Jeg har strikket ferdig, og ser at jeg skulle ha gjørt som du sa, målt ved andre bukser før jeg begynte på bena!! ahrg! jeg som var så fornøyed med hvor fort jeg strikket LOL

Men jeg lurer om de blir bedre hvis jeg vasker dem?  så strekker jeg bare litt på bena?

takk for hjelpen 

Tror nok at buksa vil sige litt da om du vasker den og strekker litt på den, men det er jo vært et forsøk! :)

Har foresten ei ullbukse etter min eldste som amma strikka etter den oppskrifta der, og den var  giga i livet og rompa  for min pipstjelke (men passet bedre til den noe rundere lillebroren).

Denne oppskrifta var jeg fornøyd med til min eldste som var tynn

http://minenterprise.blogspot.no/2010/02/monsterbukse-oppskrift.html  jeg strikket buksen i merino extra fine fra drops/garnstudio.
Ogjorde inger fellinger i beina fær jeg kom til ankelen, da fellte jeg masse inn i bynnen og strikka en lang vrangbord.
Og den skal jo strikkes på pinne 3.5 oh 4 med et tykkere garn, så den er superrask :)

Lykke til!

Tusen takk! Jeg har ødelagt buksa LOL! Sat den i vaskmaskinen og den raknet opp... Og gikk i stykker! Så jeg prøver din oppskrift! :D

Ojda!!

Styggt og le av det men... jeg humrer godt nå!

Vet du hva som var grunnen til at den raknet ?
Feil vaskeprogram eller for dårlig festing av trådene ?

Uansett grunn sp er dte utrolig kjipt når slikt skjer, for man har tross alt brukt endel timer på og få det ferdig.
Håper passformen blir bedre på den oppskriften jeg linka til, og anbefaler på det varmeste og strikke den i drops merino extra fine (det er på tilbud og nå til 26kr nøstet).

Og til slutt, lykke til!
Håper du vil dele framgangen med oss :)

Moderator Kristine skrev:
Ojda!!

Styggt og le av det men... jeg humrer godt nå!

Vet du hva som var grunnen til at den raknet ?
Feil vaskeprogram eller for dårlig festing av trådene ?

Uansett grunn sp er dte utrolig kjipt når slikt skjer, for man har tross alt brukt endel timer på og få det ferdig.
Håper passformen blir bedre på den oppskriften jeg linka til, og anbefaler på det varmeste og strikke den i drops merino extra fine (det er på tilbud og nå til 26kr nøstet).

Og til slutt, lykke til!
Håper du vil dele framgangen med oss :)

jeg tror det var dårlig festning av trådene hehe

takk for tips! skal dele når jeg begynner igjen..  ;)

Back
Topp