Monopol (link nedi her ja)

*Stella*

Forumet er livet
Ja... monopol ja. Spillet. Brettspill.

De skal lage nytt brett, fått med dere det? Der de bytter ut oslogatene med byer i Norge? (Rent bortsett fra at en del av stedene slett ikke er store, kjente byer da...)

Det er nemlig opp til det Norske folk å stemme... Og de små plassene har vært vesentlig flinkere til å stemme enn de store byene, så her må patriotismen frem.

(Ehh, for de som ikke bor på sånne småplasser da...) Det er jo en del Bergensere her, og nå må dere kjenne deres besøkelsestid. Trønderene har mobilisert og stemt masse på sin barrteby, men Bergen mangler stemmer for å komme med på brettet

Gå inn på www.monopolspill.no og stem på den plassen du synes bør komme med på brettet. En gang om dagen frem til 1. november.

Bergeneserene har visst lest avisa i dag, der dette sto omtalt, og mobilisert, byen har klatra godt på listen i dag :)

Og faktisk passert bartebyen :)

Har fått bøttevis av mail om å stemme, men har ikke gidda før.
Men no kom konkurranseinstinktet frem, så no har æ stemt[:D]

Kan bli artig med ett litt mere nasjonalt Monopol=)

Om det ike blir bare dumme byer/småsteder på brettet, kommer jeg til å kjøpe det.

For vi har ikke monopol vi. Dvs, jeg og min bror fikk miljonær da vi var små, og det finnes i vårt barndomshjem, men der tror jeg det forblir. Så jeg og min mann, vi har bare ett brettspill, og jeg ønsker oss flere etterhvert, så om dette blir bra vil jeg ha det.

Og konkurranseinstiktet er på plass, jeg har to byer jeg vil ha med jeg da, byen jeg bor i, og byen jeg er fra. Begge er på listen nå, men vi får følge med fremover.

Syes det er litt kjekt jeg, monopol/miljonær var mitt favorittspill som barn, og jeg ønsker meg det :)

Gjett om mobiliseringen her i byen har virka da...

Fra å være 19 plasser under brettet, til å være på førsteplass, på 2-3 døgn!

Derver har jeg byttet by jeg stemmer på... for det ser dårlig ut for min "hjemby" dersom ikke innbyggerene kjenner sin besøkelsestid!

Jepp, engasjert i merkelige saker jeg... Hvorfor ikke? Jeg har lyst på dette spillet jeg. I alle fall lyst på monopol i en eller annen utgave, det er jo nesten småtrist at pengene er borte, at man bruker kredittkort eller noe sånn, i de nye utgavene av spillet. Det ødelegger jo sjangsen for slik som vi spilte... med intern gjeld mellom spillerene.... Hvilket selvsagt er helt mot spillets regler, men eneste måten å få det til å vare litt lenger på, uten at min bror vant med en gang... Men det fjerner jo sjangsen til å spille slik en venninne av meg spilte også da vil jeg tro... hun var alltid banken, og forsynte seg sånn passende derfra når ingen så henne, eller når hun trodde ingen så henne, og nektet når vi faktsik så henne...

Hmm.. får lyst til å spille monopol jeg....

Stemme en gang hver dag frem til 1. november ja.

Om byen mobiliserer er det mye som går. Tross alt, å få 3-4000 mennesker til å stemme burde jo ikke være umulig, og vips er man øverst... Bergen har klatret sånn ca 40 plasser på 3 dager... Og med tanke på hvor mange som bor i denne byen er jo ikke 4000 stemmer såååå mye akkurat... Men det hjelper å mobilisere lokalmiljøet. Og gjerne med litt lokalpatriotisme og konkurranseinstinkt...

Nå hr jeg også vært inne og stemt. Selv om jeg er Rogalending gikk stemmen min til Finnmark. Etter at jeg flytta opp hit har jeg merka hvor ofte man glemmer at Norge faktisk består av mer enn Oslo, Bergen, Trondheim og Stavanger. Det bør virkelig være med minst en by fra Finnmark på det nye spillet!

Siden Bergen lå så godt an idag, så gikk min stemme til Finnmarks største by idag[;)]
Liker nord-Norge, eg og..

Ja, å ha byer fra hele landet representert er absolutt ikke et dårlig argument det altså!

Jeg har slutta å stemme på Bergen (med mindre de faller bak etterhvert) og stemmer på en annen by, min fødeby, for Bergen får nok stemmer.

Ja, jeg er litt i tvil om jeg vil ha det nye, eller prøve å få tak i et gammelt med papirpenger... Hjemme hos mamma og pappa ligger jo det vi hadde i barndommen, men det er jo greit at det er der... sånn når vi kommer hjem på besøk. I jula er min bror litt vennligsinnet innstilt, og spiller spill med meg, kanskje... Men jeg ønske meg å ha monopol i vårt hjem også... Så kanskje dette nye, dersom jeg blir fornøyd med hvilke steder som kommer på kartet, eller så kjøper jeg et tradisjonelt et (men de er også med bankkort tror jeg)

Etter flere dager der byen hører hjemme, på toppen av lista, ble Bergen for få minutter siden skubbet ned på andreplass...

Dette kan vel ikke byen sitte stille og se på?

Venter spent på å se om bergenserene tar seg sammen...

Back
Topp