MongoBananas

Litnogrund

Betatt av forumet
Åj, ble litt langt det her...Hjelp!?

Frøken våkner 1-2 ganger om natta, nekter å sove. Tar alt fra 1-4 timer før hun sover igjen. HVER natt!! Noen ganger så gråter hun mens andre ganger er hun blid som sola.
Dette har pågått i over 1 mnd nå. Hun legges for natta i 7-8 tia, med pupp i senga også løftes hun til sin egen seng. Når hun da våkner så e vi nødt å ta ho i våres seng ellers så gråter hun helt til hun mister pusten eller spyr.
Sluttet med nattamming for 2 mnd siden. Hun tar ikke smokk men har koseklut.
Hun spiser 2 ganger grøt og 1 middag+ brød, frukt, smoothie ol. Også får hun pupp 2-3 ganger pr dag. Så hun er iværtfall ikke sulten.

HVA SKAL VI GJØRE????

Kjenner at jeg trenger en natt "fri" snarest, men hvem gidder/tør vel passe en unge som våker og herjer natta....Er jo også redd for at hun ikke skal roe seg om noen andre enn jeg eller pappaen e der...Huff...

Ja, jeg prøver å overbevise meg selv med at det bare er tenner som vil frem [:)] (Hun fikk sitt 1. tann for en uke siden)

Kjøpte pute til ho i midten av desember, men neeei [&:]

Takk, håper virkelig det ordner seg snart! [;)]

Har ingen gode tips... Men ofte roer jo barna seg mer når foreldrene ikke er der? Kanskje dere kan få noen til å passe henne en natt slik at dere får sovet ut? De som ikke her våkenetter så ofte takler nok en for å avlaste slitne foreldre...:)

Sender en god klem:)

ORIGINAL: Tutta*

Har ingen gode tips... Men ofte roer jo barna seg mer når foreldrene ikke er der? Kanskje dere kan få noen til å passe henne en natt slik at dere får sovet ut? De som ikke her våkenetter så ofte takler nok en for å avlaste slitne foreldre...:)

sign!
de periodene lotta er helt ubrukelig på natta hjemme har jeg sendt a på overnatting for å få en sårt etterlengta god natts søvn..
og gjett hvem som sov som en engel mer eller mindre da... jo det var lotta!
Hun har sovet borte fire ganger, sovet bra alle gangene..

Tro om det er bedre om hun sover borte hos bestemor og bestefar eller her hjemme med bestemor som bv? 

Har dere flyttet henne på eget rom? Hvis dere har mulighet til det, selvsagt.
Hjelper ofte det også  [;)]

signerer:)

Sign! Besteforeldrene tåler en våkenatt i ny og ne, de syns det bare er koselig de :) de kan jo tross alt ta igjen dagen etter :)

som om jeg skulle sagt d selv!!!

her har snuppa våkna hver natt i snart 2 mnd.(med noen få unntak), og er lysvåken fra ca. kl.3 til ca. kl.5!
avogtil er hun illsint, men stortsett bare lysvåken og blid...
var hos hs idag å snakka om dette...
men hun hadde ikke noen god forklaring på hvorfor d var slik men hadde hørt om flere lignende tilfeller rundt den alderen...
og at hun nok var kommet inn i en uvane med å våkne hver natt..

vi har prøvd å gi mindre\mer mat,bytta grøtmerke,bytta mmemerke,sove mindre eller mere på dagtid,at jeg sover på et anna rom,at pappen sover på et anna rom,egen seng på eget rom..., men til ingen nytte...

jeg har jo lagt merke til at hun våkner mange ganger p.g.a separasjonssangsten, men da er d bare å gi henne smokken og kose litt så sovner hun... men når hun våkner på natta er d ingen ting som hjelper, bare å gå rundt å bære!
hs sa at vi ikke skulle ta henne opp..., men jeg må jo tilslutt d...
er utrolig utslitt av dette, så jeg skjønner deg veldig godt!
vet ikke hva vi skal gjøre..., prøver jo å tenke at d går over...

så var d noen som sa at jeg skulle reise bort en helg, for d hadde hjulpet for deres 2 barn at mor var borte en helg...da hadde de sovet hele natta etter d!
men dette har jeg nevt for hs en gang tidligere og hun sa at midt i separasjonssangsttiden var d ikke lurt å være borte eller reise bort. så jeg vet ikke... tør jo ikke ha noen venninner til å være barnevakt når hun våken 20 ganger mellom vi har lagt henne og hun står opp!

har lest litt om "opp ned metoden", har du hørt om den?
men jeg har fortsatt bekkenløsning og en vond rygg så jeg har vel egentlig bare utsatt d...

mange klemmer fra meg

Back
Topp