Mondial Duo Combi VS. Edge Duo Combi?

Stine2405

Andre møte med forumet
Hei vakre damer!

Jeg er så forvirret over hvilken vogn jeg skal bestille fra Sverige.. Står som sagt i overskrift mellom Mondial Duo combi - Creme og Edge Duo Combi - Capri Creme.

Noen som har positive/negative synspunkter om disse vognene?

Jeg er en kraftig dame, så ønsker gjerne en vogn med litt størrelse :-)

Det er ingen forskjell på mondial og Edge, eneste er designet på stoffet. Mondial skal være litt mer "eksklusiv". Vi har kjøpt Edge, og jeg synes det virker veldig solid. Vi bor ikke akkurat i byen, så jeg ville ha en vogn som funker like greit på grusvei som asfalt, og særlig i snø!:) dessuten er det stor og fin bag, som dessuten har ekstra polstring og hodestøtte for babyen, så den ligger tryggere inni der enn f. Eks city cross som er helt nedstrippet for å få så lav vekt som mulig. Jeg trodde egentlig at Edge skulle oppleves som for tung for meg, men hallo - eneste stedet jeg skal løfte den, er jo opp i bilen. Og DET klarer jeg;) vi kjøpte med classic understell, det er penere og lettere enn sport.

Også hvis du skal ha et litt mer robust understell, så bør du gå for gummihjulene i stedet for plastikkhjulene. Grunnen er at plastikkhjulene har av og til en tendens til å klabbe seg i snøen.

Tusen takk for svar!

Det ser ut som jeg må gå å titte på disse vognene i "real life" før jg bestiller gitt.. På bilde ser Mondial finere ut (Altså baggen).. Hmm! Men syns capri creme er så fin!

Husker vi fikk forklaring på forskjellen på edge og mondial i butikken en gang og noen av det jeg husker var med at det er solskjerm øverst i kallesjen på edge og at det er insektenett på innsiden av den solskjermen, dette er ikke på mondialen. Var flere forskjeller, men husker ikke i farten. Husker bare at jeg bestemte meg for Edge fordi den hadde noen flere smarte ting som mondial ikke hadde, mens mondial var laget mer pga design:)

Tenk på vedlikehold:) Jeg ville definitivt valgt Edge capri creme når den er i stoff som kan vaskes i maskin. Mondial creme leatherette er i sky (tilnærmet skinn) og må vaskes for hånd, med fuktig klut. Min erfaring er at disse små fint kan komme med en "spygulp" i vognbagen, da kan du vaske innertrekket i maskin med Edge (variantene i stoff), mens mondial creme leatherette - må du vaske for hånd. Blir gule flekker på innertrekket og lukt kan sette seg:/

Bare et tips du burde tenke igjennom!! Jeg har så klart valgt Edge, det forstod du sikkert :)

Da ble det edge duo capri creme :) Med uniq understellet. Håper det blir bra!

Stine2405 skrev:
Da ble det edge duo capri creme :) Med uniq understellet. Håper det blir bra!

Det blir du vel fornøyd med:) Vi har kjøpt Edge duo nautic grey, limited edition. Har ei venninne som har mondial duo. Fin den, kun design som er forskjell tror jeg. Men på edge duoen er det en brettbar skjerm i kalesjen som jeg syns gjør at kalesjen ikke er fullt så åpen som på mondialen. Og det er vel en fordel mange ganger:)

det er vel noen små forskjeller som er veldig utbetydelige.
Sånn som det med solskjermen. Mondialen har en liten luke bak på kalesjen som kan lukkes opp når man har på myggnetting så det blir bedre lufting, og stroppene på siden av bagdelen kan hektes av å putte i lummen som er der, noe jeg likte godt, for de er så i veien når de bare henger og slenger. Men utenom det er de like, mondialen har myggnetting i kalesjen den også forresten =)

Des09Spirejuli12 skrev:
det er vel noen små forskjeller som er veldig utbetydelige.
Sånn som det med solskjermen. Mondialen har en liten luke bak på kalesjen som kan lukkes opp når man har på myggnetting så det blir bedre lufting, og stroppene på siden av bagdelen kan hektes av å putte i lummen som er der, noe jeg likte godt, for de er så i veien når de bare henger og slenger. Men utenom det er de like, mondialen har myggnetting i kalesjen den også forresten =)

Vi har fått edge vogna hjem nå, og den har fine lommer på siden som man kan dytte de stroppene nedi den også, så ser man de ikke, men man kan ikke klipse de av da, som på mondial :) Den har også luke bak som kan kneppes opp for bedre lufting når man bruker myggnettingen som er i skjermen.
Tror det var større forskjeller før, men at de er blitt nesten like nå!
Mondial har et litt mer klassisk utseende da :)
Fine begge vognene syns jeg :) Men valgte edge for det var den sambo likte best :)

Back
Topp