Monday Morning! :D

Vi MÅ prøve og jobbe litt med å få Lillebror til å sove litt mer på kvelden/natten uten å måtte få pupp ...
I går kveld var jeg borte og han hadde våknet under to timer etter at jeg la han og ble hysterisk av puppenes fravær... Han drakk til slutt 180 ml morsmelk på flaske men skrek i en halvtime til før han roet seg :(
Mannen var der for han hele tiden så den biten er grei..
Men han er våken nå... Og vil ikke roe seg av vann. Han er tydelig trøtt og har spist greit med annen mat i dag!
Blir vel å amme han uansett, vet jo at han roer seg da...

jeg ville nok også forsøkt å lære han av med "uvanene" om å kreve pupp så kort tid etter legging ja, hvis det er noe som skjer hver kveld. Her går det i perioder at hun krever melk kort tid etter legging, men det går som regel iallfall 4 timer mellom kvelds og første mme-måltid!
Spiser han noe før han legger seg på kvelden? Kan en god rutine på kveldsmat rett før leggetid hjelpe på kanskje? Hvis han ikke liker grøt kan jo f.eks. avocado(mos), brød eller smoothie med masse havregryn i være et alternativ som metter godt? OM han vil spise da :P Og ellers så må man vel kanskje bare "holde ut" en periode? Er kanskje lettere om pappaen får den "kampen" på kvelden, siden han ikke lukter pupp ;)

jeg ville nok også forsøkt å lære han av med "uvanene" om å kreve pupp så kort tid etter legging ja, hvis det er noe som skjer hver kveld. Her går det i perioder at hun krever melk kort tid etter legging, men det går som regel iallfall 4 timer mellom kvelds og første mme-måltid!
Spiser han noe før han legger seg på kvelden? Kan en god rutine på kveldsmat rett før leggetid hjelpe på kanskje? Hvis han ikke liker grøt kan jo f.eks. avocado(mos), brød eller smoothie med masse havregryn i være et alternativ som metter godt? OM han vil spise da :p Og ellers så må man vel kanskje bare "holde ut" en periode? Er kanskje lettere om pappaen får den "kampen" på kvelden, siden han ikke lukter pupp ;)
Altså, han spiser kveldsmat HVER kveld. Enten brødskive eller "fruktgrøt", og han spiser som regel en grei porsjon og ammes godt rett før han sovner.
Det går litt i perioder, og han virker sulten, derfor har jeg gitt han. Han kan jo plutselig sove til kl 2 også, uten å gi lyd fra seg... Synes dette er litt vanskelig jeg. For først og fremst ønsker jeg å følge hans behov når det gjelder ammingen, samtidig synes jeg det er litt rart at han er SÅ sulten så fort...
Og pappaen prøvde jo på søndag da jeg var borte.
Ingen av oss synes det gikk særlig bra da han skrek så lenge!

Altså, han spiser kveldsmat HVER kveld. Enten brødskive eller "fruktgrøt", og han spiser som regel en grei porsjon og ammes godt rett før han sovner.
Det går litt i perioder, og han virker sulten, derfor har jeg gitt han. Han kan jo plutselig sove til kl 2 også, uten å gi lyd fra seg... Synes dette er litt vanskelig jeg. For først og fremst ønsker jeg å følge hans behov når det gjelder ammingen, samtidig synes jeg det er litt rart at han er SÅ sulten så fort...
Og pappaen prøvde jo på søndag da jeg var borte.
Ingen av oss synes det gikk særlig bra da han skrek så lenge!

men om han spiser godt på kvelden skal han jo i teorien være mett i iallfall 3 timer før han skal trenge mat ;) Så da tenker jeg at det er en annen grunn enn sult til at han våkner, og pupp da er det eneste som roer han ned igjen?
Hermine er i en fase hvor hun begynner å kave rundt 23 hver kveld, og kaver seg mer og mer opp til hun vrææææler og det eneste som roer henne er flaske med mme, vann hjelper IKKE! o_O Så selv om hun har fått grøt og flaske før leggetid og i teorien kan sove til morran så våkner hun...vi har bare gitt flaske, for tenker at det er det som går fortest så vi får sove igjen :P ;) Og i natt sov hun til 01.30 før hun våkna, så virker som det ordner seg selv!

men om han spiser godt på kvelden skal han jo i teorien være mett i iallfall 3 timer før han skal trenge mat ;) Så da tenker jeg at det er en annen grunn enn sult til at han våkner, og pupp da er det eneste som roer han ned igjen?
Hermine er i en fase hvor hun begynner å kave rundt 23 hver kveld, og kaver seg mer og mer opp til hun vrææææler og det eneste som roer henne er flaske med mme, vann hjelper IKKE! o_O Så selv om hun har fått grøt og flaske før leggetid og i teorien kan sove til morran så våkner hun...vi har bare gitt flaske, for tenker at det er det som går fortest så vi får sove igjen :p ;) Og i natt sov hun til 01.30 før hun våkna, så virker som det ordner seg selv!
Ja det går seg nok til.
Men som nevnt før her spiser han ikke store mengder annen mat ila dagen, derfor har jeg tenkt at han trenger det

Ja det går seg nok til.
Men som nevnt før her spiser han ikke store mengder annen mat ila dagen, derfor har jeg tenkt at han trenger det

er derfor jeg også er så "løssluppen" med å gi melk på natta ;) :P
MEN Hermine spiser jo 4 måltider fast føde om dagen, hun spiser bare så lite til hvert måltid og legger lite på seg pga høyt aktivitetsnivå OG hun vil ikke ha mme om dagen. Så da gir vi bare på natta i stedet når hun likevel er våken og vil ha! ;)

er derfor jeg også er så "løssluppen" med å gi melk på natta ;) :p
MEN Hermine spiser jo 4 måltider fast føde om dagen, hun spiser bare så lite til hvert måltid og legger lite på seg pga høyt aktivitetsnivå OG hun vil ikke ha mme om dagen. Så da gir vi bare på natta i stedet når hun likevel er våken og vil ha! ;)
Ja. Det går litt opp og ned hvor mye han dier på dagen.
Men i det siste har jeg begynt å legge han i sengen på dagtid, hvertfall en av duppene. Da tar han mye før han sovner hvertfall. Flere måltider her og, men ikke de store mengdene!

Jeg er også veldig i tvil når det gjelder amming om natta. Han våkner enda hver tredje time - noen ganger oftere og roer seg ikke uten pupp. Han får stort sett minst 2 måltider med fast føde på dagen. Noen ganger mer. Med storebror kuttet jeg ut nattmat når han var 6 mndr, men ser ikke helt hvordan det skulle gått nå. Har til nå gitt ham mat med engang han våkner, men synes det blir litt mye. Han spiser jo imidlertid masse om natten - nesten bedre da enn om dagen når det skjer mye rundt. Det er liksom ikke bare patting for kosens skyld. Han er ikke så stor av seg heller lenger, så føler han trenger det og, men....

Jeg er også veldig i tvil når det gjelder amming om natta. Han våkner enda hver tredje time - noen ganger oftere og roer seg ikke uten pupp. Han får stort sett minst 2 måltider med fast føde på dagen. Noen ganger mer. Med storebror kuttet jeg ut nattmat når han var 6 mndr, men ser ikke helt hvordan det skulle gått nå. Har til nå gitt ham mat med engang han våkner, men synes det blir litt mye. Han spiser jo imidlertid masse om natten - nesten bedre da enn om dagen når det skjer mye rundt. Det er liksom ikke bare patting for kosens skyld. Han er ikke så stor av seg heller lenger, så føler han trenger det og, men....
Samme her, det er virkelig måltider han tar om natten altså!

Bra de er glad i puppen disse små da! ;)

Bra de er glad i puppen disse små da! ;)
Ja, egentlig synes jeg det er veldig bra! :D
Bare litt slitsomt akkurat når man tenker at de burde sove litt til før de skal puppes :p

Ja, egentlig synes jeg det er veldig bra! :D
Bare litt slitsomt akkurat når man tenker at de burde sove litt til før de skal puppes :p
Ja...

Hadde vært deilig med litt mer søvn og muligheten for å la pappaen eller noen andre passe i noen timer. Si ifra hvis du kommer opp med noen gode råd :)

Ja...

Hadde vært deilig med litt mer søvn og muligheten for å la pappaen eller noen andre passe i noen timer. Si ifra hvis du kommer opp med noen gode råd :)
Jeg skal si fra :p :D
Pappaen har ikke fungert her hvertfall, hehe :p

Back
Topp