Altså, i dag har jeg vært så utrolig hormonell! Har vært på tur med mini, og han har hatt ett astmaanfall og hatt feber i fem dager, så jeg er naturlig nok sliten av våkenetter, men i dag sitter sinnet og tårene løst. Lot mini leke på en stor elefant på ett kjøpesenter i stad, og han eier ikke sperrer eller frykt for noe så han skulle selvfølgelig gå ned fra den selv mens jeg så en annen vei i to sekunder. Han sklei ned på halen og slo seg i rumpa. Det var ikke så gøy for en hormonell mamma, og så sitter det to eldre damer på en benk og ser på, og begynner å snakke til meg fordi jeg lot han få lov til å leke der igjen etter å ha slått seg. Jeg sto jo der og holdt han denne gangen, men så sitter de to fjøsnissene der og diskuterer meg som mor seg i mellom, og hvordan jeg kunne la han få leke der igjen når han hadde slått seg første gangen. Jeg snudde meg og sa at selvfølgelig kan han få leke, jeg står jo her og passer på. Men det kunne ikke de skjønne, han hadde jo slått hodet (det hadde han ikke, han slo rumpa), og det syns de var så ekkelt. Spurte dem om hvordan de trodde det var for meg som mor, hvis de syns det var ekkelt, så syns jo hvertfall jeg det, men han er en gutt med mye energi og ville bare leke mer. Tror dere ikke de fortsatte å snakke bak ryggen min?! Jeg ble så sint, at jeg først spurte dem og det var min eller deres unge, siden de hadde så mange innvendinger, og da ikke ga seg så gikk jeg bort og sa at «i stedet for å sitte der og snakke dritt og være bedrevitere så kan dere heller spørre om det går bra og bry dere på en positiv måte». Holdt på å begynne å grine haha, og kjenner at jeg blir sint av å tenke på det 
Ahhhh, dette ble langt, men kjente jeg måtte skrive ett blogginnlegg

Det fikk meg til å tenke på mom-shaming, mammapolitiet, kall det hva du vil. Men jeg er så lei av at noen føler seg hevet over andre i hvordan de snakker om og til folk, og får andre mødre til å føle seg som verdens verste mor. Måten de snakket om og til meg på fikk meg til å føle meg som en dårlig mamma, og da føles det som om de fremstiller seg selv så mye bedre og som om de selv aldri har gjort noe «feil» med sine barn.
Ikke lett å være en sliten og gravid mamma altså
Ahhhh, dette ble langt, men kjente jeg måtte skrive ett blogginnlegg
Det fikk meg til å tenke på mom-shaming, mammapolitiet, kall det hva du vil. Men jeg er så lei av at noen føler seg hevet over andre i hvordan de snakker om og til folk, og får andre mødre til å føle seg som verdens verste mor. Måten de snakket om og til meg på fikk meg til å føle meg som en dårlig mamma, og da føles det som om de fremstiller seg selv så mye bedre og som om de selv aldri har gjort noe «feil» med sine barn.
Ikke lett å være en sliten og gravid mamma altså

man blir mer hardhudet som mor har jeg merket, og jeg tar gjerne kampen for de som ikke klarer å si ifra selv også. Fit for fight