Mollusker

BK92

Forelsket i forumet
Finner mange tråder på dette men fant ingen fra de siste årene så prøver meg på «ferske» råd :) Jenta på 3 år har fått mollusker, en hovedmollusk på ryggen med noen rundt. Så kom det en stor gjeng under ene armen, deretter mange under den andre, så i lysken/tissen og nå ser jeg en i ansiktet. Dette sprer seg veldig fort og blir mange! Leser nå at det er veldig smittsomt så jeg må prøve å snakke med henne om dette i morgen. Noen spørsmål:
1. har du brukt krem eller annen ikke-reseptbelagt behandling som du vil anbefale?
2. bør vi slutte å samsove? Sover med henne og baby, blir litt redd for at baby skal få kløende mollusker.. selvom storesøsters ikke klør.
3. kan hun bade i basseng?

Hr 4 barn, og en eller flere har hatt mollusker jevnt over i flere år tilsammen... Bruker ingenting, de er der i mange mnd og det blir umulig å styre med molluskene hele tiden. Det eneste som fjerner dem, er å klemme ut den "hvite kulen inni", men det er ganske så vondt, så det har vi kun gjort noen svært få ganger på de eldste som har ønsket det. Ikke alle mollusker har sånn heller. Så nei, har gjort fint lite. I starten styret vi med plaster på og forsiktig med det ene og det andre, men ga det fort opp når vi skjønte hvor langvarig det kan være. Nå har barna her ikke hatt veldig mange eller store av gangen da, som regel bittesmå eller få heldigvis. Kjip ting bare.

Eldste fikk det i 3 års alderen på innsiden av lårene . Hun så ut som en kjøttkake . Husker ikke hvilken salve vi smørte på . De varte vel nesten ett år . Utrolig at hun ikke fikk arr. Men det var vondt og vi hadde på bandasje fordi det gnisset og væsker fra de .

Huff, for noe fæle greier det er. Heldigvis klør hun ikke (ennå) så det er jo greit. Det er helt uaktuelt å klemme/skjære etc så skal heller prøve de mer ufarlige metodene. Ser at noen har hatt hell med inotyol på dette.. stresser litt mtp på babyen, bare. Vil helst ikke at hun skal få dette.

Yngste her har en på øret som har vært der i 2 år, siden hun var 4mnd. Lege sa dey ikke var noe å gjøre med det? Hun har ikke fått flere og vi har samsovet store deler av livet hennes.

Eldste vår har hatt mollusker i drøye to år, nå er de i ferd med å forsvinne.
Jeg smurte på bacyimycin og plastret når de ble betent, og dersom han fikk utslett smørte jeg på litt hydrokortison.
Dere kan samsove, det er ikke smittsomt for voksne(tror jeg).
Hun kan bade i basseng.

Noe som er verdt å merke seg: Barnet vårt er nå 5.5 år og har enda ikke hatt vannkopper, jeg mistenker at det er en sammenheng. De andre barna i barnehagen som også hadde mollusker har heller ikke hatt vannkopper. Min bror hadde mollusker som barn og fikk vannkopper i en alder av 20... Jeg finner ingen forskning på dette, og en barnelege jeg kjenner visste heller ikke om noen sammenheng, men det er er jo absolutt interessant. Jeg ser flere har svart på denne tråden, hvordan er det med deres barn og vannkopper?

Jeg smurte på bacyimycin og plastret når de ble betent, og dersom han fikk utslett smørte jeg på litt hydrokortison.
Hun kan bade i basseng.

Noe som er verdt å merke seg: Barnet vårt er nå 5.5 år og har enda ikke hatt vannkopper, jeg mistenker at det er en sammenheng. De andre barna i barnehagen som også hadde mollusker har heller ikke hatt vannkopper. Min bror hadde mollusker som barn og fikk vannkopper i en alder av 20... Jeg finner ingen forskning på dette, og en barnelege jeg kjenner visste heller ikke om noen sammenheng, men det er er jo absolutt interessant. Jeg ser flere har svart på denne tråden, hvordan er det med deres barn og vannkopper?
Mi eldste på 8 år har hatt flere mollusker siste året, ser ut som det begynner å gi seg..hun hadde vannkopper rett før hun ble 5 år så usikker om det har en sammenheng. Lillesøster var 2,5 år den gangen å fikk også vannkopper men hun har ikke mollusker.

Hun kan bade i basseng.

Frøkna her hadde mollusker når hun var 3 år. Hun blir fem i desember. Hun fikk vannkopper i mai i år

Hun kan bade i basseng.

Våre har hatt vannkopper alle sammen, og mollusker både før og etter...

@trallemamma og @Benedikte28 Der var oppløftende. Da skal jeg gjøre en stor innsats for at vi blir ferdige med vannkopper ila de neste årene :p

Back
Topp