Mollusker

slettet

Forumet er livet
Noen som har noen knallgode råd mot dette drittet?

Sønnen vår på 2 har så mange av de og jeg synes de er så ekle så jeg vil så gjerne at de skal forsvinne. Legen sier vi skal være tålmodige siden de skal forsvinne av seg selv, men har hørt om flere de ikke har gjort det på. Også vil vi helst slippe at legen skal fjerne de for å unngå arrene.

Uff, stakkars vennen da.

Vet dessverre ikke snuppa, men dytter litt for deg[:)]

Har fått hull på de og smurt med JOD her.. Funker som bare det [:)]

har han hatt de lenge?

viktigste er å ungå at han piller på de, vi prøvde mye

men det siste jeg prøvde var jojoba olje, og etter det ble de borte, tilfeldig eller ikke? tja si det :P

men masse av det andre funket ikke ihvertfall[:)]

Fikk det i voksen alder her, visstnok veldig sjeldent.
Her tok det akkurat 1 år før det gikk over av seg selv .. Alle rådene jeg fikk gikk også ut på å bare la det gå over av seg selv :)
Trøsta er at det ikke klør eller noe som helst, så det er ikke plagsomt utover det at det faktisk ser ut som et kraftig utslett :)

August har hatt det i halvannet år snart... Plager ikke meg, plager ikke August, det plager svigermor litt[:D], men vi har fått beskjed av lege om å ikke gjøre noe med det[:)]

de forsvant av seg selv[:)] etter nesten 1 år.. noen stakk jeg hull på..

ORIGINAL: Slick Chick

Har fått hull på de og smurt med JOD her.. Funker som bare det [:)]

Vi har fått hull på ett par, og disse har blitt borte, men han synes det er så vondt så vil liksom ikke det heller[:(]

Hvis man stikker hull på dem sprer de seg- det er jo virus inni de. Emilie hadde det men til slutt forsvant de bare på noen få dager der vi smurte henne med babyolje i tillegg til bodylotion.

Sebastian har masse og har hatt de en stund- vi smører og smører, men uten mye hell enda. De plager hverken ham eller oss, så de får bare forsvinne av seg selv tenker jeg. Er flink å smøre ham da, men det er mest fordi han ikke skal kjenne ubehag ved å være knusktørr i huden.

ORIGINAL: lille nuppa

har han hatt de lenge?

viktigste er å ungå at han piller på de, vi prøvde mye

men det siste jeg prøvde var jojoba olje, og etter det ble de borte, tilfeldig eller ikke? tja si det :P

men masse av det andre funket ikke ihvertfall[:)]

Han har hatt de i ett år ca... og nå begynner de å bli så mange - sikkert 150 på hele magen og nå begynner det på ryggen[8|]
Men jeg har også fått tips om jojoba olje så det tror jeg skal prøves ut!

Melissa har og Mollusker. Har hatt det ganske lenge, men begynner nå sånn smått å forsvinne. Hun har iallefall mye mindre enn før. Mange har rett og slett tørka ut selv.

Har hørt at når de er røde så kan man prøve å stikke hull på de og fjerne det som er inni. Det ser ut som ett bitte lite riskorn. Når det er gjort så vil mollusken tørke ut og forsvinne. Dog er dette smertefult, så jeg har ikke gjort det. De vil forsvinne av seg selv før eller siden alikevel så jeg har latt de være i fred.

ORIGINAL: Citerza

Min søster var inne å fjernet maaaange av de på innsiden av lårene.. Bedøvde med emblakrem og skjærte de vekk.. Hun har ikke arr den dag i dag... (Detter er vel 10 år siden kanskje)..

Mange kjærringråd og kremer som visstnok skal funke:

Asselli (sårsalve - kjøpes på apotek)
Remasan (kosttilskudd)
Jojoba-olje
Tea Tree Olje

Noen sier at bananskall skal funke og..

Remasan er innkjøpt og jojoba olje skal kjøpes inn i morgen[:)] 
Legen sa han ville få arr om de skulle skrape de vekk som han sa, men kanskje det ikke blir det da.

ORIGINAL: Regan

August har hatt det i halvannet år snart... Plager ikke meg, plager ikke August, det plager svigermor litt[:D], men vi har fått beskjed av lege om å ikke gjøre noe med det[:)]

Det har vi fått beskjed om også, men nå begynner det å bli så himla mange! 150 - 200 på mage og rygg og jeg synes de er så ekle jeg[:-] Kan virkelig ikke for det, men gud bedre[:)]

Bør ikke stikke hull, for da kan de spre seg mer.
Begge guttene våre har hatt det, eldstemann hadde det i nesten 2 år før de ble borte.
Så tok det ca 6 mnd, så fikk minsten det...
Har prøvd forskjellige kremer, men det er jo et virus i kroppen dette her, så de forsvinner visstnok ikke før kroppen har dannet nok antistoffer.
Så mitt råd er å bare være tålmodig...

Størsta her hadde mange av de i ansiktet i litt over 1/2 år da hun var året.. Forsvant av seg selv til slutt,rørte de ikke,men jammen klarte hun å få arr likevel[&o]

ORIGINAL: Line Lavendel

Min søster var inne å fjernet maaaange av de på innsiden av lårene.. Bedøvde med emblakrem og skjærte de vekk.. Hun har ikke arr den dag i dag... (Detter er vel 10 år siden kanskje)..

Mange kjærringråd og kremer som visstnok skal funke:

Asselli (sårsalve - kjøpes på apotek)
Remasan (kosttilskudd)
Jojoba-olje
Tea Tree Olje

Noen sier at bananskall skal funke og..

Remasan er innkjøpt og jojoba olje skal kjøpes inn i morgen[:)] 
Legen sa han ville få arr om de skulle skrape de vekk som han sa, men kanskje det ikke blir det da.

Regner da med at legen vet hva han snakker om.. Mulig min søster bare har vært heldig..
Kommer vel litt an på hvor de sitter og vil jeg tro.. Og alle har jo forskjellig hud.. [:)]

Ja alle har jo forskjellig hud. Men jeg skulle gjerne skrapt bort alt jeg[:D]

Eldstesnuppa her hadde når hun var rundt 5 år og hun hadde mange på ryggen. Hudlegen brukte frysemetoden og etter 2
behandlinger så var alle borte. Brukte Embla (eller hva det nå heter, sånn bedøvelseskrem) først men mener å huske at hun syntes det gjorde vondt. Hun har ikke fått noe arr og det er mange år siden hun fikk fjernet de.

Back
Topp