mollusker

Datt du

Glad i forumet
Noen som har barn her som er plaget med desse vortene??
Guten vår har det omtrent over heile kroppen nå, han må alltid gå med langerma for ikkje å smitte de andre i barnehagen.
Noen av de er betente og det ser ut som dei klør! Finnes det ingen som helst kur mot desse vortene??
Såg eit tips her inne om tea tree oil og det spurte eg om på helsekosten.
Da svarte han at de var livsfarlig å få i øynene og har blitt tatt ut av markedet.

Noen som har tips som har fungert?

ORIGINAL: Wayne`s wife

Lillesøstra mi var plaga med det som lita, så jeg kan ringe mamma i morgen å spørre hva de gjorde med hennes om du ikke får noen svar her inne [:)]

Tusen takk![:D] Legen seier han må vokse de av seg, men han er eksem barn og da kan de vare myee lenger!
Får så ildt av å se at han klør sånn[:o]

Tee Trea Oil har ikke vært lov å selge på mange år, men mener du kan få tak i det i mer uttynnet form på apoteket nå (eller kanskje det er lovlig i konsentrert form igjen?).

Selv brukte vi noe som heter "Marja Entricht Medical" som selges i helsekostbutikker (de fleste kan ihvertfall bestille), og de tørket inn alle molluskene, og vi har ett år etterpå ikke sett noen mollusker igjen! [:D]
Kremen er på en liten tube, og koster mellom 200-300 kroner om jeg ikke husker helt feil. Den er egentlig ment for de som har problemhud som f.eks. mye kviser, men jeg fikk anbefalt denne av ei jeg kjenner som visste om andre som hadde blitt kvitt mollusker.
Heldigvis for at vi prøvde den, for det begynte å bli veldig ille. [:(]
Han hadde mollusker over hele kroppen, og det dukket stadig nye opp.

ORIGINAL: Nozy Rosie

Tee Trea Oil har ikke vært lov å selge på mange år, men mener du kan få tak i det i mer uttynnet form på apoteket nå (eller kanskje det er lovlig i konsentrert form igjen?).

Selv brukte vi noe som heter "Marja Entricht Medical" som selges i helsekostbutikker (de fleste kan ihvertfall bestille), og de tørket inn alle molluskene, og vi har ett år etterpå ikke sett noen mollusker igjen! [:D]
Kremen er på en liten tube, og koster mellom 200-300 kroner om jeg ikke husker helt feil. Den er egentlig ment for de som har problemhud som f.eks. mye kviser, men jeg fikk anbefalt denne av ei jeg kjenner som visste om andre som hadde blitt kvitt mollusker.

Tusen takk!! Eg skal notere meg den! Så skal vi prøve å få tak i den[:D]
Vi spurte om råd på helsekosten om mollusker... men han viste ikkje om noe som hjalp i hans butikk.. håper de har den!

Virka det med eingang?

Det er typisk for eksembarn å smitte seg selv om og om igjen. Mitt beste tips er å droppe bading, da det smitter gjennom badevannet. Jenta mi får ihvertfall ikke fullt så mange ny og hissige "utbrudd" lenger.

ORIGINAL: Datt du

ORIGINAL: Nozy Rosie

Tusen takk!! Eg skal notere meg den! Så skal vi prøve å få tak i den[:D]
Vi spurte om råd på helsekosten om mollusker... men han viste ikkje om noe som hjalp i hans butikk.. håper de har den!

Virka det med eingang?

Vi merket ganske rask bedring, men det tok vel en del uker før alle var borte.
Men den funket absolutt supert, så jeg skulle ønske flere visste om den. [:)]
Jeg kan også informere om at det er en farget krem (lysebrun, for å i tillegg til å tørke inn kviser skal de også samtidig skal skjule de), men hvis det farger over på klærne går det bort. [;)]

snuppa klorte de vekk, og har litt arr under armen nå. Men er borte nå.

Mini har noen få på albuen og på siden på magen der albuen kommer ani- ikke så mye han har..

Legen sier de forsvinner selv, men ser jo at det er på vei til å bli mer og mer..

Hvis du finner en vindunderkur så får du gi beskjed :)

jeg hadde mollusker for en del år tilbake, da dro jeg til legen og han fjernet de med skalpell,skrapet de bort og han sa hvis det kom igjen kunne vi bare gjøre det selv hjemme og de gjorde vi.. Men det er kanskje ikke så praktisk på små barn?
og jeg hadde ikke så mange heller, bare noen få

Back
Topp