Mogreina/jessheim

~Lille bøllefrø~

Glad i forumet
Jeg har nå akkurat flyttet fra det blie sørland til mogreina.
Minien begynner ikke i barnehagen før 17 august så har da ett par uker å slå ihjel.

Såh det jeg da lurer på er om det er noen som kan komme med forslag om hva vi kan finne på i nærmiljøet.
Jeg har ikke bil så må bli noe som jeg rekker med toget eventelt.

Nå er jeg ikke så kjent akurat på Mogreina, men på Jessheim er det jo f.eks Nordbytjernet. Fin badeplass med sandstrand og en veldig fin tursti rundt vannet. Området er ganske stort. Vi har vært mye der med sønnen vår.. Det går helt fint å trille vogn rundt vannet der;) Ellers går det jo tog inn til Oslo og der er det jo massevis å finne på;)

Også har du Jessheimdagene i august (mener det er første helga, men er ikke helt sikker). Da er det tivoli, masse salgsboder i storgata og en del aktiviteter for barna...

Noen fler forslag?

HeDa skrev:
til høsten blir det svømmeanlegg på råholt:) men hjelper deg ikke akkurat nå da ;)

Hehe nei det har du jammen med rett i :P
Men tusen takk for tipset

opp med seg

Flere forslag?

Du har jo HoppeLoppeLand i Lillestrøm og GigaGøy i Lørenskog da.. Aldri vært der selv, men skal visst være ganske populært for unga;D

Eidsvollbygningen er jo også bare en liten busstur unna da, også er det dragrace på Gardermoen første helga i august om det er interessant :)

Vet ikke hvor på Mogreina du bor, men oppe ved Østli/Sessvollmoen er det et tjern som heter Aurtjern som er verdt et besøk om været er fint?
Også har du flysamlingene på Gardermoen som du kan ta bussen til og Trandumskogen som er i sykkelavstand.
Ser at Hoppeloppeland i Lillestrøm er blitt nevnt, veldig god idè. Når du først er i Lillestrøm kan du dra innom Sørum fritidsgård, på søndager kan barna ri fra 12(?) og titte på geiter, sauer, kaniner osv.

Back
Topp