Modningstråden:)

Skjer ingenting, så jeg regner med at det blir overtidskontroll snart. Sukk!

Når har du termin?
Jeg har 16. Juni. Så jeg er ikke helt der enda. Men regner med å gå ca. 1 uke over. Så lenge det starter av seg selv er jeg fornøyd [emoji4]
 
Jeg har 16. Juni. Så jeg er ikke helt der enda. Men regner med å gå ca. 1 uke over. Så lenge det starter av seg selv er jeg fornøyd [emoji4]

Enig med deg. Jeg synes at alle jeg hører om som blir satt igang nå har harde fødselr og blir totalt ignorert. Skummelt! Ikke minst fordi det viser litt innstillingen ovenfor fødekvinner. Vi vet jo at kvinnehelse ikke blir prioritert, men jeg har hørt alt for mange historier som kunne ha endt i tragedier på kort tid. Jeg liker det ikke!
 
De to siste kveldene, etter jeg har lagt meg, har jeg hatt skikkelig med murringer i korsrygg og nedover baksiden av lårene. Murringen har etter en stund begynt nederst i magen også. Den første kvelden fikk jeg itillegg diaré og ble kvalm. Jeg er usikker på om dette er bekkenrelatert eller om det er modning på gang. Begge kveldene har jeg valgt å ta Paracet for å sove og jeg har da etterhvert sovnet. Vonde kynnere har jeg hatt lenge.

Det skal nevnes at murringene er konstante, men med noen topper innimellom. Er det noen som har noe liknende? Hvordan håndterer dere da? Jeg synes det er veldig slitsomt, og håper jeg slipper å gå sånn lenge.

Er annengangsfødende og 38+1 i dag.
 
Heiii :) Nå tror jeg slimproppen min har begynnt å komme ut. Jeg har 19 dager til termin:) Hva skjedde med dere og slimproppen, kom det noe. Å hvor lang tid etter fødte dere?
 
Enig med deg. Jeg synes at alle jeg hører om som blir satt igang nå har harde fødselr og blir totalt ignorert. Skummelt! Ikke minst fordi det viser litt innstillingen ovenfor fødekvinner. Vi vet jo at kvinnehelse ikke blir prioritert, men jeg har hørt alt for mange historier som kunne ha endt i tragedier på kort tid. Jeg liker det ikke!
Jeg kjenner jeg blir skremt selv. Og det er mitt sykehus jeg har hørt alle disse historiene fra.. [emoji17] Heldigvis har jeg en fødeplan og notert masse i fødebrevet i tillegg. Kan ikke gjøre så mye mer enn det og håpe man er heldig med jordmor.
 
Jeg kjenner jeg blir skremt selv. Og det er mitt sykehus jeg har hørt alle disse historiene fra.. [emoji17] Heldigvis har jeg en fødeplan og notert masse i fødebrevet i tillegg. Kan ikke gjøre så mye mer enn det og håpe man er heldig med jordmor.

Huff :(
Ja vi må nesten bare gjøre det beste ut av det. Selv om det ser mørkt ut. Men jeg tror nok at for hver negative historie vi hører så finnes det flere positive. Jeg vil i hverfall tro det ^^
 
Heiii :) Nå tror jeg slimproppen min har begynnt å komme ut. Jeg har 19 dager til termin:) Hva skjedde med dere og slimproppen, kom det noe. Å hvor lang tid etter fødte dere?
Jeg har hørt at slimproppen bare indikerer fødsel innen de neste 2-3 ukene. Så det kan skje nå snart eller det kan vente på seg [emoji4]
 
Huff :(
Ja vi må nesten bare gjøre det beste ut av det. Selv om det ser mørkt ut. Men jeg tror nok at for hver negative historie vi hører så finnes det flere positive. Jeg vil i hverfall tro det ^^
Ja, takk for at du minner meg på det [emoji173] Det er viktig å holde seg oppe psykisk nå. Ellers kan det bli tøft.
 
Sykt vondt i bekkenet idag! Og nummen i låra(?) pluss kynnere og murringer.. aner ikke om det er modning, men veldig vondt og ubehagelig hvertfall! Føles som om benet skal svikte:/
 
Heiii :) Nå tror jeg slimproppen min har begynnt å komme ut. Jeg har 19 dager til termin:) Hva skjedde med dere og slimproppen, kom det noe. Å hvor lang tid etter fødte dere?

Min gikk forrige helg, men ikke skjedd noe mer. Umulig å si noe om fødsel ut fra når slimproppen går dessverre.
 
Smertefulle mensmurringer i ca 5 dager nå. Er i uke 38+4. Er førstegangsfødende så har ikke peiling på om dette er starten på noe eller ikke..
 
Smertefulle mensmurringer i ca 5 dager nå. Er i uke 38+4. Er førstegangsfødende så har ikke peiling på om dette er starten på noe eller ikke..
Det kan det godt være [emoji4]
 
Nå har det skjedd litt! Var på modningsakupunktur på torsdag. I går kveld var jeg veldig løs i magen. Og i dag fikk jeg masse slim på papiret med litt friskt blod i. Føden regnet med at dette var slimproppen [emoji4] Har hatt mye kynnere siste uka og i dag har jeg i tillegg kjent mye nedpress og mensmurring. Vet dette kan holde på en stund, men spennende er det likevel [emoji4] 39+4 i dag!
 
Masse vonde murringer som strekker seg til korsryggen idag! Pluss mye mer kynnere enn tidligere. Baby har i tillegg vært roligere, men plutselig hatt aktive "anfall"[emoji23] håper virkelig dette er tegn på at ting er rett rundt hjørnet! Termin på mandag!
Samme her! Må puste meg gjennom. Og kanskje snart begynne å ta tiden på de.. Spent!
 
Back
Topp