Modningstegn?

babymama92

Betatt av forumet
Maisløyfene 2024
Er 29+5. har de siste 2-3 dagene hatt mye milde til moderate mensensmerter/murringer helt nederst i magen. De har vært konstante når de holder på, men av og på hele dagen.
Og jeg har de siste to dagene hatt løs mage, har ellers vært ganske forstoppet til delvis normal mage hele svangerskapet fram til dette. Har heller ikke hatt mensenmurringer siden tidlig 1 trimester.

Er dette tegn på modning eller noe annet? Dere som har født før, hvilke erfaringer har dere?

Fikk beskjed på ultralyd forrige uke at gutten ligger langt nedi bekkenet allerede, vet ikke om det har noe å si. Kanskje det er han som presser der nede som jeg oppfatter som mensensmerter?
 
Vanskelig å si, men jeg venter nr. 3 nå og har hatt kynnere kombinert med mensmurringer (ikke regelmessig) et par mnd allerede og er 29+5 i dag. Noen ganger må jeg nesten puste meg igjennom kynnerne:bored:

Det jeg tror var modningstegn med de 2 første er
•Hyppigere dobesøk (pga at de havnet lenger ned i bekkenet)
• pløsete i ansiktet, lepper og nese spesielt
• mindre forstoppet ( pga mindre trykk i øvre del av magen)
• maserier (hadde det lenge med nr 2 uten at noe skjedde)

Fikk disse symptomene rundt siste mnd før termin, så forventer ikke at det skal skje riktig enda for min del denne gangen :hilarious:

Jeg fikk beskjed om at han i magen har gått fra å ligge med hodet ned (uke 26) til skråleie denne uka, så han ligger ikke langt ned i bekkenet hos meg enda, med andre ord.
Men kynnere, oftere dobesøk på natten, hovne lepper og nese på morgenen begynte for et par dager siden, så tar det som en bekreftelse på at det ikke er SÅ lenge igjen:smiley-bounce012 Termin 4. mai, så det kan like gjerne skje i slutten av april:confused005
 
Hva betyr modning? Og hva bør man gjøre hvis man kjenner mensenmurringer?
At kroppen gjør seg klar til fødsel. Modning er vel spesifikt at livmortappen blir kortere og at man får åpning. Men det er mange tegn på at kroppen gjør seg klar til fødsel, og noen har mange tegn i flere uker, mens noen ikke merker noen ting før fødselen starter.

Det er normalt med murringer de siste ukene før fødsel. Og man trenger ikke gjøre noe hvis de ikke er regelmessige eller vonde, da kan det være rier.
 
At kroppen gjør seg klar til fødsel. Modning er vel spesifikt at livmortappen blir kortere og at man får åpning. Men det er mange tegn på at kroppen gjør seg klar til fødsel, og noen har mange tegn i flere uker, mens noen ikke merker noen ting før fødselen starter.

Det er normalt med murringer de siste ukene før fødsel. Og man trenger ikke gjøre noe hvis de ikke er regelmessige eller vonde, da kan det være rier.
Takk!!
 
Hadde igrunn bare "nedpress" følelse, men ingen andre spesielle modningstegn med første, før riene begynte, kom inn på sykehuset med 9 cm åpning, med andre man gikk vannet tre uker før termin på leos lekeland. Kun den følelsen av "nedpress"
 
Hadde igrunn bare "nedpress" følelse, men ingen andre spesielle modningstegn med første, før riene begynte, kom inn på sykehuset med 9 cm åpning, med andre man gikk vannet tre uker før termin på leos lekeland. Kun den følelsen av "nedpress"
Wooooow! Føler man alltid er redd for at vannet skal gå på slike steder, men at det aldri skjer. :laughing002 Må ha vært en spesiell opplevelse altså!
 
Back
Topp