Modningstegn

Ønskerbabynr2

Blir kjent med forumet
Hei :)
Det er så irriterende at jeg ikke husker noe fra forrige gang selv om det ikke var så lenge siden..Jeg har begynt å få modningstegn denne uken (34+0 i morgen). Husker ikke hvor tidlig det startet sist og da fødte jeg 38+6, satser på jeg føder rundt den tiden denne gangen også.

Mine modningstegn er:
- Slimproppen gikk denne uken
- Tidvis løs i magen
- Mensenssmerter/murringer fremme og bak i korsryggen
- Økende kynnere, spesielt på kvelden/natten (ikke vonde)
- Hatt litt kvalme og oppkast (usikkert på om det er et tegn?)
- Økende bekkensmerter
- Ømme pupper..?

Har flere startet med modningstegn?
 
37+3 her. Har hatt uregelmessige mensmurringer nederst i magen de siste to ukene. Har også hatt mageknip siste ukene, men vet ikke om det er modningstegn. Har også vært småkvalm de siste dagene, og i kveld har jeg sterkere kynnere enn tidligere. Er førstegangs, så prøver å ikke bli alt for gira av alle små tegn og tenke at det fremdeles er noen uker igjen.
 
36 + 4. har hatt svake mensmurringer en god stund, både i rygg og øverst i magen. I dag brakk jeg meg av noe lukt igjen, og kjenner mye press og kynnere. Ellers ikke noe spesielt. Håper jeg får en uke eller to perm, men kunne gjerne tenkt meg å føde før termindato – så slipper jeg å dra meg opp på helsestasjonen for kontroll på termindatoen :laughing002
 
Inatt fikk jeg en intens smerte i underlivet/livmorhals da jeg satt meg i senga, flere som har opplevd dette? Modningstegn eller nerver i klem eller noe?:bored: det murret en stund etterpå så forsvant det, kanskje litt støl idag. Det var ikke i forbindelse med sammentrekning
 
Inatt fikk jeg en intens smerte i underlivet/livmorhals da jeg satt meg i senga, flere som har opplevd dette? Modningstegn eller nerver i klem eller noe?:bored: det murret en stund etterpå så forsvant det, kanskje litt støl idag. Det var ikke i forbindelse med sammentrekning
Har opplevd dette ja. Vet ikke, men tror det kanskje er hodet til baby som enten glir lengre ned/snur på seg. I natt har jeg vært konstant tissetrengt så tror hodet er godt på vei ned nå :smiley-angelic001
 
Har opplevd dette ja. Vet ikke, men tror det kanskje er hodet til baby som enten glir lengre ned/snur på seg. I natt har jeg vært konstant tissetrengt så tror hodet er godt på vei ned nå :smiley-angelic001
Kan sikkert være en mulig årsak. Håper ikke han har tenkt seg ut ennå siden jeg har KS dato å forholde meg til. Hadde vært greit med en rolig opplevelse denne gangen selv om jeg gleder meg til å få kroppen tilbake:joyful:
 
Inatt fikk jeg en intens smerte i underlivet/livmorhals da jeg satt meg i senga, flere som har opplevd dette? Modningstegn eller nerver i klem eller noe?:bored: det murret en stund etterpå så forsvant det, kanskje litt støl idag. Det var ikke i forbindelse med sammentrekning
Om det er sånne lynende smerter så kan det godt være hodet til babyen ja. Min har festet seg langt nede i bekkenet, så har hatt sånne skytende smerter oppover noen uker. De ligger og presser på alle mulige nerver og greier nede i bekkenet når hodet fester seg. Om det er til hjelp så er det ingen tegn på at fødsel nærmer seg her i gården i alle fall :happy3 Så baby kan ligge og gi deg støt i ukevis uten problem.
 
Om det er sånne lynende smerter så kan det godt være hodet til babyen ja. Min har festet seg langt nede i bekkenet, så har hatt sånne skytende smerter oppover noen uker. De ligger og presser på alle mulige nerver og greier nede i bekkenet når hodet fester seg. Om det er til hjelp så er det ingen tegn på at fødsel nærmer seg her i gården i alle fall :happy3 Så baby kan ligge og gi deg støt i ukevis uten problem.
Satser på det:) magen har i allefall ikke sunket, har fortsatt voldsomt press under ribbeina. Men stor baby og liten mage så er nok dårlig plass der inne:hilarious:
 
  • Liker
Reactions: S92
36+1 i dag. Dette er gutt nr 3. Veldig mye nedpress gjennom hele dagen for tiden. Vonde kynnere som tar tak lengre nede i magen enn tidligere og murringer i korsryggen om kvelden. Satser på at det gjør noe nytte for seg. Skulle egentlig bli igangsatt 2 uker før termin grunnet blodfortynnende sprøyter og Leiden mutasjon, men på kontroll for 14 dager siden mente plutselig overlegen at jeg fint kunne gå til termin og hun hadde ingen bekymring angående det… så nå håper jeg han bare skal komme så jeg slepper å gå og grue meg og bekymre meg så mye lengre. Skal heldigvis til jordmor i morgen og ta opp temaet med henne, men kjenner jeg gruer meg enormt til fødsel og alt nå, når jeg føler ting ikke er under kontroll… :Heartred
 
Merker lite her og glad for det enn så lenge, 36+3 i dag. I forrige svangerskap hadde jeg en del kynnere på denne tiden, deler av slimproppen var gått og jeg hadde litt murring nedi magen. Nå våkner jeg ofte med en litt vond kynner, og får det etter sex. Ellers merker jeg ikke så mye til de, de er der, men ikke så utmattende/plagsomme som sist. Så det blir spennende å se! Ellers opplever jeg mye forskjellig med kroppen om dagen, men ser ikke på de tingene som modningstegn.
 
Back
Topp