Modningstegn

Ipek

Elsker forumet
Oktoberbarna 2021♡
Nå er det vel innafor å begynne og notere seg hvilke modningstegn man begynner å kjenne?

Det er jo selvsagt usikkert om det man kjenner faktisk kan kalles modningstegn, men man kan jo utveksle erfaringer med de som er førstegangs og vi som har stort hopp mellom yngste og ny baby.

Er 34+1 i dag. Her har jeg kjent litt på den klassiske verking i eggstokkene som kjennetegner mensverk, pluss sår/øm i korsryggen.

Googlet litt, og fant denne artikkelen der det sto: «De siste ukene før fødselen starter, er det vanlig at den gravide kjenner en del murringer.
– De sitter ofte lavt nede i magen over symfysen eller lavt i korsryggen – som om en venter på mensen. Kynnerne kan også bli litt kvassere…»

De siste ukene…? Det varierer jo fra person til person, men hva er deres erfaringer, dere som har vært gjennom dette nylig/flere ganger?
 
Fødte på termindagen med sønnen min for et par år siden.. da gikk slimproppen 2 dager før, og fødsel startet med vannavgang. Ikke moden i det hele tatt og hadde ikke noen kynnere eller noe hele svangerskapet.. nå går jeg straks inn i uke 34 og har masse kynnere… menssmerter i korsryggen og i går og dag har det kommet så ekstremt masse slim at jeg tror deler av slimproppen har gått.. vet den kan begge seg opp igjen så stresser ikke med det.. men føler at kroppen gjør seg klar på en annen måte enn sist..
 
Har de siste dagene merket murringer som minner om svake mensensmerter. Det og det virker som magen er stram med en gang jeg reiser meg opp fra sofaen.
Dette merker jeg for det meste på kvelden og når jeg skal legge meg. Mye ubehag i rygg når jeg ligger på siden, både med og uten støtteputer. Ligger jeg litt "feil" får jeg også litt vondt i magen.
 
Mye symptomer på at jeg er større, bare. Murringer i ryggen; men tror egentlig det bare er fordi jeg ikke greier finne gode sittestillinger.
Mistenker dog at deler av slimproppen går litt innimellom, for.. tykt slim...
Har dog ikke sett noe slimPROPP i mine to tidligere svangerskap, så.. jeg kan ikke være sikker :p

Tidvis stikkinger får jeg også.
 
Jeg har ikke hatt noen modningstegn med de andre to, fødselen har bare plutselig startet midt på natten :)
 
Jeg hadde et par timer med maserier (det er vel det de kalles?) i natt faktisk. Har hatt det tre netter tidligere de siste to nettene, men da har det ikke vart så lenge. Satt vel i dusjen i 40 min eller noe for å prøve å døyve smertene, og det fungerte ganske bra.
 
Forrige gang gikk slimproppen over et par dager og så gikk vannet om natten. Men hadde ikke noen andre typiske tegn som kynnere og murringer.

Knapt murringer før fødselen var godt i gang og derifra gikk det voldsomt fort :woot:
 
I går hadde jeg flere runder stikkinger nedentil. Utrolig ekkelt :p
 
Slimproppen har gått samme døgn fødsel har startet med begge jentene(vaginale fødsler). Guttene ble født med KS 9 og 8 dager før termin:)
 
Last edited:
Back
Topp