Modningstegn?

Bkno9169210

Andre møte med forumet
Har det siste døgnet hatt MYE luft i magen, mer vann i kroppen og nedpress + kynnere.. Kan dette være tegn på modning? Hadde også slitt slim i går, ikke like mye som i hele slimproppen, men har hørt den kan gå litt og litt? Uke 34+4
 
Her øker modningstegnene på. Kraftigere kynnere, mye nedpress, stikker mye i underlivet og endel slim utflod. Alltid hatt på følelsen at hun kommer litt før tiden, så blir spennende og se. 34 uker imorgen.
 
Samme her.. hadde regelmessige kynnere i en time på lørdag men gikk over etter at jeg la meg ned å slappa av. Er i uke 35+3 og har akkurat de samme tegnene som deg:)
 
Har også hatt mye og tidvis ganske ubehagelige kynnere i det siste. Presser en del mot blæra og nedover, men kjenner ikke noe spesielt i livmorhalsområdet. Regner med det er fødselsforberedelser på gang. 34+5.
 
Jeg tror jeg også kjenner på modningstegn, har hatt mensensmerter hver kveld i 4 kvelder nå. Det komme uansett om jeg gjør noe eller ikke, men kommer fortere om jeg gjør noe. Har fått en ekstrem trøtthet og som bare traff meg i trynet plutselig. Nedpress har jeg hatt i litt over en uke nå.
Stressa over at lillegull kanskje kommer før, men jeg håper hun holder seg inne til vertfall slutten av uke 36 (jeg er 34+0 i morgen)
 
Her tror jeg hele babyen ligger oppunder ribbeina. Prøvde å kjenne etter nederst i magen i går kveld om jeg kunne kjenne hodet, men der kjennes det helt tomt ut. Nedpress vet jeg ikke hva er! :joyful:
Tror med andre ord ikke det er noe særlig modning på gang her. Bare en utålmodig gravid som synes tida går sakte! 34+6 i dag, så det er vel bare bra at han blir værende i noen uker til...
 
Med førstemann følte jeg også at fødsel nærmet seg: med nedpress, stikkinger, mer vondt i bekkenet, tyngre osv... Hadde på følelsen at han kom før - men Neida! Han kom 8 dager etter termino_O Så denne gangen har jeg ingen forhåpninger om at hun kommer før! Selvom jeg håper det litt:shy::Heartred
 
Sist graviditet gikk slimproppen flere ganger i tredje trimester, hadde mye kynnere, vondt og nedpress. Gikk også med åpning fra uke 35, men fødte ikke før 39+3.
 
Jeg har en del kynnere, som til tider kan være litt smertefulle... Har også en del murringer i korsrygg, stikkinger i lysken og i underlivet, ømme brystvorter (de har ikke vært ømme siden starten av sv.skapet, men det har kommet tilbake nå), samt nedpress. Må også oftere på do (nr2), og sover veldig dårlig på natten. Har også en slags pulserende smerte i korsryggen som kommer og går. Dette hadde jeg ca de siste 10 dagene før forrige fødsel også... Så er spent på om fødselen nærmer seg nå. Er i uke 35+2. Sist fødte jeg i uke 37+5.
 
Jeg har hatt masse kynnere i halvannen mnd, sånn helt ekstremt mye, og er derfor sykemeldt. Og siste uka har jeg hatt masse mensmurringer. Men tror ikke noe er på gang, men håper det betyr at kroppen hvert fall klargjør seg såpass at jeg ikke går noe særlig over.

Sist gikk slimproppen 39+1, og dagen etter hadde jeg masse kynnere og mensmurringer. Dagen etter det var det rolig og alt som normalt, men morgenen etter det, 39+4 startet riene. Jeg mistenkte det allerede fra første rie at det var rier, men var klart litt usikker siden jeg ikke hadde opplevd en fødsel før. Men vi fikk rett, og det ble føden samme kveld ❤ Håper på noenlunde likt forløp denne gangen også at jeg får greie "forvarsler" sånn at jeg skjønner det i god tid slik at foreldrene mine rekker å mobilisere for å passe kommende storesøster. De har nemlig 5-6 timers kjøring, inkludert fjelloverganger som det ofte er kolonne/stengt på, så vi håper inderlig på at det tar litt tid før det tar seg opp!
 
Mensmurringene har tatt seg opp, er særlig på morgenene jeg kjenner det, resten av dagen har jeg nå begynt å få mer eller mindre konstante kynnere, får slim i trusa(ikke så mye, men litt og litt over lengre tid), er kvalm/uvel i tide og utide, svimler for et godt ord. Og vet ikke helt om det er ønsketenking / skrekkblandet fryd eller intuitisjon eller hva, men har også fått en snikende følelse av at jeg ikke kommer til å gå til termin... (har knappe 3 uker igjen på jobb før permisjon, hadde ikke gjort noe om jeg fikk noen dager på sofaen til til å ruge/lade batteriene, men det er vel kanskje litt egoistisk av meg å tenke slik, hehe)
 
Sist jeg fødte hadde jeg plagsomme kynnere hele svangerskapet og tenkte det kanskje betød at jeg ville føde før tida, men nei. Fødte 13 dager på overtid, og da hadde jeg hatt ganske regelmessige maserier hver natt i minst en uke. Er nesten 34 uker nå og har hatt veldig mye mer kraftige kynnere med nedpress de siste par ukene. Har hørt at man kan ha modningstegn i mange mange uker før fødsel, så har ingen håp om at det jeg føler på nå kan bety at jeg snart skal føde.

Vann i kroppen hadde jeg i månedsvis før forrige fødsel, og har det i økende grad denne gangen også. Tror ikke det er et modningstegn.
 
Mensmurringene har tatt seg opp, er særlig på morgenene jeg kjenner det, resten av dagen har jeg nå begynt å få mer eller mindre konstante kynnere, får slim i trusa(ikke så mye, men litt og litt over lengre tid), er kvalm/uvel i tide og utide, svimler for et godt ord. Og vet ikke helt om det er ønsketenking / skrekkblandet fryd eller intuitisjon eller hva, men har også fått en snikende følelse av at jeg ikke kommer til å gå til termin... (har knappe 3 uker igjen på jobb før permisjon, hadde ikke gjort noe om jeg fikk noen dager på sofaen til til å ruge/lade batteriene, men det er vel kanskje litt egoistisk av meg å tenke slik, hehe)

-må bare skyte inn at du absolutt ikke er egoistisk! :happy: Jeg begynner i permisjon om en god uke, og trenger virkelig å sitte med beina høyt noen dager og få jobb & stress på avstand før det skjer noe, merker jeg! :stop:
 
Her murrer det mye, og nedpresset er ganske heftig. Er i tillegg trøtt hele tiden, kvalm, grinete og har fått gravidhjerne (ammetåke). Har 4 uker til termin men føler meg egentlig fint ferdig!
 
-må bare skyte inn at du absolutt ikke er egoistisk! :happy: Jeg begynner i permisjon om en god uke, og trenger virkelig å sitte med beina høyt noen dager og få jobb & stress på avstand før det skjer noe, merker jeg! :stop:

Er et skikkelig rotterace på jobben for tiden for å gjøre at klart til de som overtar etter jeg går ut i permisjon.. Samt avslutte så mye som mulig av det jeg har påbegynt. Hjelper jo ikke på at jeg merker at jeg blir litt stressa over det jeg tolker som modningstegn. Skal på ultralyd og jordmor kontroll neste uke, regner de samtalene der vil roe meg ned samt det er fint å kunne følge med her inne og se at det er heeeelt vanlig å gå lenge med ulike modningstegn, hehe.
Jeg gleder meg veldig til å møte på vesla, men hadde ikke gjort noe med noen dager/uker med beina på bordet og bare ruge i fred og ro med katten på sofaen(vi har 3 unger også fra før av i skolealder som krever sitt, så det er litt trått for en høygravid hormonell småstressa dame til tider)
 
Back
Topp