Modningstegn

Preggers87

Elsker forumet
*MIA*
Julegavene 2019
ca 6,5 uke igjen til fødsel. Noen som begynner å kjenne på modning/ modningstegn? Har hatt murringer og sammentrekninger i det siste. Men de er fredelige og påvirker ikke cervix. Men jeg kjenner at kroppen øver seg og nærmer seg fødsel :)
 
Ikke kjent noenting, eneste jeg kjenner er fordøyelsesbesvær og en aktiv pøbelspire som veksler mellom tverrleie og hodeleie (nå håper jeg han snur seg snart for godt, jeg vil ikke ha PKS rett før jul!!).

Har igjen 9 uker enda da, så kommer kanskje litt mer tegn om en måneds tid. :)
 
Vet ikke om det modnes, men kjenner mer "aktivitet"/jobbing der nede nå ifht for noen uker siden. Og hyppigere kynnere.
 
Ja, her er kynnerene hyppigere og kraftigere med nedpress. En del murringer og drag nederst i magen..
 
Jeg har litt mensenmurringer innimellom. Har også en del ubehagelige kynnere. Får de spesielt når jeg er i lett aktivitet. Sliter en del med vonde kynnere om natta nå også. Så blir spennende å se når denne babyen kommer :happy:
 
Kjenner det begynner bli litt tak i kynnerne mine siste uken i forhold til før. Ikke at de er vonde, men at de kjennes bedre enn bare stram mage.
 
Jeg har kjent litt mensmurringer i det siste.. har ikke hatt noe kynnere sålangt i svangerskapet.
 
Har litt mer kynnere og kjenner det strekker litt i. KS arret...
 
Ja, jeg håper det er modningstegn det jeg har. Kynnerne er av og til vonde og jeg får menssmerter i tillegg. Kynnerne kommer hyppigere også.
 
Har mye kynnere, men ikke vonde.
Kjenner stikk i det jeg tror er livmorhalsen ofte. Kanskje modning?
 
Vonde og hyppige kynnere, alt fra 3 min til 10 min mellomrom. Med nedpress i tillegg ringte jeg føden hvor vi fikk komme på sjekk i går. Heldigvis ingen påvirkning på cervix og babyen har det bra.
Slitsomt og vondt å ha det slik.
 
Er jeg alene om å ikke kjenne kynnere? :p Tredjegangsgravid, og jeg tror jeg tilsammen på alle tre svangerskapene har kjent tre kynnere eller noe sånt. :hilarious: Har dem helt sikkert, i alle fall hadde jeg dem sikkert på slutten sist, men merker liksom ikke noe til dem. Skal jo forsåvidt være glad for det, og sist gang var jeg moden og hadde 2-3 cm åpning da jeg var inne for igangsetting 39+2. Så det modnet jo selv om jeg ikke hadde så mye tegn til det.
 
Kynnere og nedpress her hver dag, mange ganger til dagen
Noen ganger presser det sånn at det føles ut som noe skal komme ut bokstaveligtalt:wacky:
 
Mye kynnere her, flere ganger daglig, noen ganger litt tett så blir litt nervøs og de merkes godt.. Spesielt vondt hvis jeg må tisse og de kommer, ikke lett å holde seg da og babyen gjerne sparker til litt hardt:hilarious:
 
Har maserier. Siste ctg viste konstante sammentrekninger, men de har ikke påvirket livmorhalsen. Har også mye nedpress. 34+6, så håper ho holder seg inni der noen uker til. ❤️
 
Er jeg alene om å ikke kjenne kynnere? :p Tredjegangsgravid, og jeg tror jeg tilsammen på alle tre svangerskapene har kjent tre kynnere eller noe sånt. :hilarious: Har dem helt sikkert, i alle fall hadde jeg dem sikkert på slutten sist, men merker liksom ikke noe til dem. Skal jo forsåvidt være glad for det, og sist gang var jeg moden og hadde 2-3 cm åpning da jeg var inne for igangsetting 39+2. Så det modnet jo selv om jeg ikke hadde så mye tegn til det.

Jeg er nå i uke 33 og har foreløpig ikke merket noe til noen kynnere:) men bekkenet mitt er helt i vranglås, så føler jeg kjemper nok som det er;)
 
Merket mindre til kynnere siste dagene. Idag rant det noe nedover foten men må ha vært ifra vannflaska, for var en stor dråpe bare. Sjekket innlegget og alt var ok
 
Merket mindre til kynnere siste dagene. Idag rant det noe nedover foten men må ha vært ifra vannflaska, for var en stor dråpe bare. Sjekket innlegget og alt var ok

Merket mindre til det jeg også.. Men faktisk hatt litt smerter som mensverk i kveld.. Hadde aldri noe slikt her med frøkna, da var det bare vanlige kynnere som aldri var vonde heller, så litt spennende egentlig.
 
Fortsatt det samme, kraftige drag nederst i magen. Hodet er ikke festet så syns det er veldig rart at jeg kjenner så veldig press ned i underlivet.
 
Back
Topp