Modningstegn?

Katitzi

Gift med forumet
Marsboerne2017
Novemberbarna 19
Hei!

Er gravid uke 32+0 i morgen (tirsdag). Har mye kynnere som blir utløst av ingenting. Det er nok at 2 åringen tar på magen så kommer det kynnere.
I tillegg har jeg nå fått veldig sterke murringer i korsryggen, kjenner en del nedpress og har srikkinger/ilinger i underlivet.

Da jeg var 30+0 var jeg på ultralyd hvor det også ble gjort en vaginal ultralyd, livmorhalsen ble da målt til ca 3,5cm, men det var før murringene, nedpresset og stikkingene begynte.
Babyen ligger veldig lavt, i hodeleie, ikke festet. Er andregangsfødende.

Lurer på om dette er modningstegn og hvor lav terskel jeg bør ha med å ta kontakt med lege? Hva skal isåfall til før jeg tar kontakt?
Er ikke mulig for meg å ta kontakt direkte med føden, da jeg har 2 timer med fly til fødeavdelingen jeg skal føde på (1 time med fly til nærmeste fødeavdeling). Så her må det gå gjennom lege uansett, så lenge det ikke skjer før tiden.

Har også hele svangerskapet hatt en følelse av at kummer 2 kommer til å komme før tiden, mens med første hadde jeg ingen slik magefølelse (og han kom på termin). Hva er din erfaring med at fødende har en slik magefølelse?

Tusen takk for svar :)
 
Hei!

Jeg ser at du uroer deg litt for dette, speielt når det er så lang reisevei.
Det er utrolig vanskelig å si desverre, for ja det er modningstegn men samtidig kan noen gå med de følelsene i mange uker. Barnet kan stå dypt lenge uten at det trenger å ha noen betyding. Mitt råd til deg er å ta kontakt med legen din, ta en samtale rundt dette så du føler deg trygg og at dere legger en plan sammen. Det å gå rundt med en slik engstelse / redsel / bekymring tærer på.

Ja jeg vet om en del som har hatt slike følelser noen ganger stemmer det, andre slår det helt feil:)

Ønsker deg masse masse lykke til!
 
Back
Topp