Modningstegn?

August baby 2019

Første møte med forumet
Jeg er 36 uker idag, har hatt mye kynnere og nedpress og stråling/ilinger ned i underlivet siste uken..
3 gangs fødende men ikke oppleve dette..
Er dette noe tegn på modning?
Aldrig hatt menssmerter, hvordan kjennes det ut? Da mange sier at de har menssmerter / mensmurringer som modningstegn.

Er så spent på når den lille kommer fødte nr to 15 dager før termin.. Ingen forvarsel, vanne bare gikk..

Det kan være, men ikke nødvendigvis.
Du er jo i åttende måned, så kroppen forbereder seg.
Bare å ta livet med ro og vente. Ingenting skjer før riene kommer igang. Et annet tegn er om slimproppen går

I denne artikkelen står det:
"Du har kanskje hørt at jordmor eller andre gravide snakker om nedpress. Også dette kan være tegn på at fødselen begynner å nærme seg.
– Som regel fester hodet seg, i alle fall hos førstegangsfødende. Når det skjer er det mange gravide som kjenner stikninger, sier jordmor Ragna.

Hun forklarer at det går flere store nerver ned i bekkenet, og når babyens hode beveger på seg og presser på disse nervene, kan det kjennes både stikkende og ubehagelig.
– Men det er helt ufarlig, beroliger Ragna."

Lukke til med innspurten!

Siste måneden hadde jeg tusenvis av modningstegn.. Det kan fremdeles gå lang tid.. Noen jeg kjenner har med fks nr 3 hatt rier av og på i flere uker uten å komme i aktiv fødsel.. Når fødselen først startet har det gått veldig fort. Er du usikker så ta kontakt med sykehuset så gjør de en sjekk

Back
Topp