Modningstegn før fødsel - sniker fra mars

Vintermamsen

Flørter med forumet
Dere som har født, hvilke tegn hadde dere på at noe var på gang i de siste ukene/dagene før fødsel? :) jeg har termin 8.mars, og er bare nysgjerrig på å høre om dere hadde noen spesielle modningstegn, økt smerte eller lignende... :D
 
Jeg fødte 8 dager før termin (var sikker på å gå over, som førstegangs...)

Hadde seriøst tidenes enkleste svangerskap, gikk 10-12 km daglig frem til den dagen jeg fikk rier (fikk rier nyttårsaften, fødte 2.jan). I romjulen, fra typ 3-4 dag kjente jeg plutselig at ligamentene/båndene mellom hofter og lår «ga litt etter» da jeg var ute og gikk. Ble gående og halte/vagge litt i noen minutter før det rettet seg.

Da jeg hadde hatt svake, men regelmessige rier (kjentes annerledes enn kynnere) i et par timer gikk jeg på do, og hadde en svak tegningsblødning.
 
Bekkenløsninga forsvant noen uker før fødsel, men den kom tilbake igjen et par dager før jeg fødte. Hadde en runde på 19 timer med maserier et par uker før fødsel. Slimproppen gikk noen dager før fødsel etter stripping.
Ellers var det veldig lite tegn før riene begynte egentlig. Fødte 8 dager etter termin.
 
Ingen tegn før jeg våknet på natta av rier. Lille var ute etter ca 3.5 time etter første rie. Fødte 3 dager før termin, 3.barnet
 
Førstegangsfødende og merket ingenting før vannet gikk lille julaften. Fødte natt til julaften :) Var også forberedt på å gå over så var et lite sjokk samtidig som at vi var forberedt og klar :)
 
Jeg fikk modningsrier fredag kveld, de varte i 1 min ca, men lengden mellom riene varierte veldig, tok seg opp lørdag natt. Skulle få smertestillende og noe å sove på etter en sjekk på sykehuset søndag morgen, viste seg at jeg hadde 4 cm åpning og var i aktiv fødsel. Noe verken jeg eller de på sykehuset trodde siden jeg hadde modningsrier:hilarious:
 
Jeg har hatt mye kynnere hele veien, de avtok faktisk en del den siste uka. Magen ble plutselig veldig lav, liksom enda lavere, og hard et par dager før fødsel og det kom slimklumper nesten hver dag i to uker før det ble fødsel. Hadde også litt løsere mage noen dager før fødsel. Men formen var helt fin, nesten bedre enn før,men jeg var svært lite plager i svangerskapet også, og merket aldri noe til bekkenet. Jeg er fotograf fra før og hadde hatt lyst til å ta gravidbilder, følte meg så energirik og sprek den 9. at jeg tok bilder, da gikk vannet (uten rier) natt til 10. Hehe. Det var det som skulle til :p
 
Menssmertene begynte 4 uker før fødsel, men det økte i ubehag de to siste ukene. Opplevde noen netter med regelmessige kynnere de to siste ukene også, men som gikk over. Magen sank litt uka før. Slimproppen gikk en uke før. Blod på papiret og vannet gikk dagen før hun var ute. Det var det for meg! :happy:
 
Kynnere (evt maserier)heile dagen før fødsel. Ikkje vonde, men hyppigare og litt sterkare enn kynnerene eg hadde hatt ellers i svangerskapet.
Slimpropp og tegningsblødning kom ikkje før eg var på sjukehuset med 9 cm opning.
 
Kynnere (evt maserier)heile dagen før fødsel. Ikkje vonde, men hyppigare og litt sterkare enn kynnerene eg hadde hatt ellers i svangerskapet.
Slimpropp og tegningsblødning kom ikkje før eg var på sjukehuset med 9 cm opning.

Sniker fra februar :) Har termin om to dager og skrev akkurat et innlegg om akkurat dette i februargruppa. Har nemlig hatt det sånn i hele dag. Ikke vonde kynnere, men mye hyppigere enn hva de har gjort resten av svangerskapet (hatt mange hele veien, men i dag har det vært helt ekstremt). Ingen andre tegn på at fødsel nærmer seg. Ble strippet hos jordmor i går, men det ble jeg også forrige mandag uten at det skjedde noe.

Har du lyst å fortelle litt mer om hvordan dette var for deg? Hadde du kun kynnere eller maserier/modningsrier dagen før fødsel? Hvordan kjente du forskjell på de fremfor de kynnerne du hadde kjent hele svangerskapet? Er veldig spent på svaret ditt, uten at det er noen fasit på hva som gjelder for meg selvfølgelig :)
 
Sniker fra februar :) Har termin om to dager og skrev akkurat et innlegg om akkurat dette i februargruppa. Har nemlig hatt det sånn i hele dag. Ikke vonde kynnere, men mye hyppigere enn hva de har gjort resten av svangerskapet (hatt mange hele veien, men i dag har det vært helt ekstremt). Ingen andre tegn på at fødsel nærmer seg. Ble strippet hos jordmor i går, men det ble jeg også forrige mandag uten at det skjedde noe.

Har du lyst å fortelle litt mer om hvordan dette var for deg? Hadde du kun kynnere eller maserier/modningsrier dagen før fødsel? Hvordan kjente du forskjell på de fremfor de kynnerne du hadde kjent hele svangerskapet? Er veldig spent på svaret ditt, uten at det er noen fasit på hva som gjelder for meg selvfølgelig :)

Ikkje så lett å vita forskjell på kynnere, maserier, modningsrier. Men den dagen var dei der gjennom heile dagen, måtte stoppa meir opp og venta meg gjennom dei. Og satte i gang rietellar for å fylgja med. Spurte på forumet forskjell på kynnere og rier, så eg var tydeleg i tvil. Dei var litt sterkare og mykje hyppigare, det var vel største forskjell på den dagen og resten av svangerskapet. Gjekk og la meg på kvelden, våkna to timar seinare..og då var eg ikkje i tvil om at det var rier.

Legg ved bilete av rietelleren dagen før fødsel. 6DDF9278-01C5-45BA-A9D6-149C01533497.png
 
Hadde ingen tegn før vannet gikk. Det kan hende slimproppen gikk dagen før, men jeg er usikker. Gutten vår er født til termin. :)
 
Back
Topp