Modningsrier?

*IdaMor*

Elsker forumet
Akkurat nå sitter jeg å ønser at det fantes en brugsanvisning, på det på å gå gravid! Eller en eller annen type fasit! Men det gjør det da ikke.
Jeg sitter altså her med tak i magen, kjennes ut som menssmerter. de går i tak nedover magen og er værst helt nederst over beinet "der nede" Pluss at det kjennes ut som om noen tøyer fælt i utgangen der inne :/ Jeg kjenner det veldig godt når lillebror rører på hode sitt. så da spørr jeg dere, selv om alle svangerskap er forskellige kan det jo hende noen har opplevd dette og vet hva det er :P
Jeg lurer på om dette kan være modningsrier/maserier Eller bare kraftige kynnere? Eller er alt dette det samme?
Mildt sagt forvirret. Smærtene er ganse vonde, men ikke SÅ vonde at jeg vil ringe på sykehuset :P Synes å huske at vanlige rier er myyyye værre enn dette! Pluss at de ikke kommer regelmessing heller.
Håper noen forsto dette jeg skrev, selv om det ble litt kronglete :P

Oi, det er så vanskelig å skulle svare på.. Jeg tenker at det kanskje er lurt å ringe føden, spesielt siden du bare er 33+1.. Hvis det er fødsel på gang kan du få riehemmende og dermed få ha den lille inne en stund til. Hvis ikke det er fødsel så har du iallefall snakket med de om det.

Mine rier begynte på forsiden av magen og ned mot symfysen, men de spredte seg i tak bakover til korsryggen. Det kjentes ut som et altfor lite jernbelte..

Da tror jeg kansje jeg skal ringe jordmoren min :/ Vill ikke ha lillebror ut før han skal!

Jo takk :) Ga seg litt nå. (som det altid gjør når jeg har tenkt å ringe føden :P )

Syntes dette høres ut som kraftige kynnere eller maserier.. Men litt vanskelig å svare på siden man ikke helt kjenner det selv.. Men ring føden eller jordmor, så får du nok et godt svar:) Lykke til! Venter på oppdatering!:)

Lykke til, ventar spent på oppdatering!

Ringte, og fikk til svar som jeg altid får, at det er sterke kynnere...ingen grunn til sjekk på sykehuset. (har hatt det i hele SK) Men synes jeg kjenner igjen smertene fra sist, og da tok det 2 uker og 5 dager før gutten var ute :P Håper det ikke blir slik denne gangen, krysser beina og holder igjen til over nyttår :P
Hun trodde også at situasjonen jeg er i akkurat nå, kunne være med på å bidra til smærtene.. (litt turbulent på hjemmefronten) Så jeg fikk streng beskjed om å ta ting medro! Så mye medro det går ann når man er alene med en 2åring :P

Eg har det akkurat på samme måte! Har konstant mensmurringer og kynnere, ikke alltid samtidig. Er fryktelig slitsomt å ha det sånn omtrent døgnet rundt, kjenner eg er helt utslitt. Babyen har lagt seg ned og det kjennes også veldig godt. På lørdag er eg helt sikker på at det var ett par rier, for eg ble så dårlig og hadde så vondt, men det roet seg av seg selv. Ellers er det som du skriver sterke kynnere :( Eg går rundt og tenker, skal eg ha det sånn i 5 uker til? Skal til jm på torsdag heldigvis, men tror det blir samme svar som du har fått og ingen sjekk her heller.. Sist hadde ingen sånne plager utenom kynnere og våknet av at fødselen var i gang og eg var sikker på det. No går eg rundt og lurer og venter og vet ikke helt hva eg skal håpe på =P

Eg har det akkurat på samme måte! Har konstant mensmurringer og kynnere, ikke alltid samtidig. Er fryktelig slitsomt å ha det sånn omtrent døgnet rundt, kjenner eg er helt utslitt. Babyen har lagt seg ned og det kjennes også veldig godt. På lørdag er eg helt sikker på at det var ett par rier, for eg ble så dårlig og hadde så vondt, men det roet seg av seg selv. Ellers er det som du skriver sterke kynnere :( Eg går rundt og tenker, skal eg ha det sånn i 5 uker til? Skal til jm på torsdag heldigvis, men tror det blir samme svar som du har fått og ingen sjekk her heller.. Sist hadde ingen sånne plager utenom kynnere og våknet av at fødselen var i gang og eg var sikker på det. No går eg rundt og lurer og venter og vet ikke helt hva eg skal håpe på =P

Merker at kroppen dreiver og forbereder seg på fødsel værtfall :) Ja jeg har 6-7uker igjen !håper virkelig at vi slipper å gå å ha vondt den siste tiden! Føler med deg, for dette er slitsomt! Vi får håpe at det er godt for noe :)

Kjenner veldig igjen dette, bare at jeg kjenner det i ryggen. Og man kjenner jo forskjell på smerter, og jeg mener at dette er rier, husker det fra sist, sterke menssmerter på en måte.
Jeg har virkelig tenkt flere ganger at nå er det i gang, men så gr det seg, heldigvis;) Vil helst at babyen holder seg inne til over nyttår:)
Er vel ikke helt normalt dette, men kanskje heller ikke unormalt? Merker jo også her at det kommer særlig de dagene jeg har vært mye i aktivitet.
Tror eneste rådet er å ta det så rolig man klarer, selv om det er lettere sagt enn gjort;)

Kjenner veldig igjen dette, bare at jeg kjenner det i ryggen. Og man kjenner jo forskjell på smerter, og jeg mener at dette er rier, husker det fra sist, sterke menssmerter på en måte.
Jeg har virkelig tenkt flere ganger at nå er det i gang, men så gr det seg, heldigvis;) Vil helst at babyen holder seg inne til over nyttår:)
Er vel ikke helt normalt dette, men kanskje heller ikke unormalt? Merker jo også her at det kommer særlig de dagene jeg har vært mye i aktivitet.
Tror eneste rådet er å ta det så rolig man klarer, selv om det er lettere sagt enn gjort;)

Ja, jeg mener det er litt sån maserier "aktig" :p Ja vil jo helst at han holder seg inne til første januar værtfall :P

Merker at kroppen dreiver og forbereder seg på fødsel værtfall :) Ja jeg har 6-7uker igjen !håper virkelig at vi slipper å gå å ha vondt den siste tiden! Føler med deg, for dette er slitsomt! Vi får håpe at det er godt for noe :)

Eg har bare 4 uker og to dager så eg vet ikke helt hva eg håper =p På en måte vil eg vente og på en måte kunne han bare kommet.
Ja vi får satse på det :-) Håper ting roer seg for deg på hjemmefronten så du får slappet mer av og at det hjelper :-) De krever sitt disse to (nesten 3) åringene våre :-)

Tror man bare merker det mye bedre når man er andregangsfødende. Jeg har mye sterke og kraftigere kynnere, eller modningsrier denne gangen. Jeg har tenkt at blir de no mer smertefulle nå, så er fødselen i gang, men gir seg etter noen timer.

Tror man bare merker det mye bedre når man er andregangsfødende. Jeg har mye sterke og kraftigere kynnere, eller modningsrier denne gangen. Jeg har tenkt at blir de no mer smertefulle nå, så er fødselen i gang, men gir seg etter noen timer.

Ja tror det er som du sier, at vi som har født før kjenner dette mye bedre(værre) enn de som ikke har født.
Har som deg flere ganger tenkt at nå er det igang men så fort jeg tar i telefonen å skal ringe føden så blir takene bedre eller borte :P
Håper bare at vondet er godt for noe, og at ting går raskere denne gangen :)

Back
Topp