Modningsrier/masrier?

Lilleklomp18

Forelsket i forumet
Hvordan er de såkalte modningsriene?
Hadde ikke noe slikt bortsett fra kynnere i mitt 1. Svangerskap så er helt blank.

Klarer ikke helt å se hva forskjellen er...

Kynnere er vel bare at magen strammer seg. Kommer uregelmessig etc.
Maserier er svake rier som kan komme regelmessig og vare over tid. Disse riene gjør ingenting for modning.
Modningsrier oppfører seg likt som maserier men det ligger vel i ordet at de da faktisk gjør noe for modningen.

Jeg kunne altså bruke rieteller på maserier/ modningsrier og hos meg var nok det lengste strekket med disse riene et halvt døgn. Men de tok seg ikke opp til å bli ordentlige rier. Hadde ingenting med første og med andremann begynte det i uke 34, da jeg var inne til første modningssjekk i uke 41 hadde jeg 3 cm åpning. Denne gangen hadde jeg litt tendenser for et par uker siden, men nå er det stopp. Og da legen sjekket livmorhalsen på tirsdag (36+0) fikk hun kun en liten fingertupp inn, så de jeg har hatt denne gangen var nok bare maserier.
Kynnere kan jeg ha uten å merke de.

Det er ihvertfall min definisjon og sånn jeg bruker ordene.

Kynnere er vel bare at magen strammer seg. Kommer uregelmessig etc.
Maserier er svake rier som kan komme regelmessig og vare over tid. Disse riene gjør ingenting for modning.
Modningsrier oppfører seg likt som maserier men det ligger vel i ordet at de da faktisk gjør noe for modningen.

Jeg kunne altså bruke rieteller på maserier/ modningsrier og hos meg var nok det lengste strekket med disse riene et halvt døgn. Men de tok seg ikke opp til å bli ordentlige rier. Hadde ingenting med første og med andremann begynte det i uke 34, da jeg var inne til første modningssjekk i uke 41 hadde jeg 3 cm åpning. Denne gangen hadde jeg litt tendenser for et par uker siden, men nå er det stopp. Og da legen sjekket livmorhalsen på tirsdag (36+0) fikk hun kun en liten fingertupp inn, så de jeg har hatt denne gangen var nok bare maserier.
Kynnere kan jeg ha uten å merke de.

Det er ihvertfall min definisjon og sånn jeg bruker ordene.

Takk for svar :-) gå mitt mer oversikt til ei som kun vet hva kynnere(magen som strammes) og rier ;p

Så man kjenner ikke forskjell på maserier/modningsrier? Forskjell vet man kun ved sjekk nedentil?

Og maserier/modningsrier er rier som ikke tar seg opp i styrke?

(Må ha det inn litt med tskje :p )

Takk for svar :) gå mitt mer oversikt til ei som kun vet hva kynnere(magen som strammes) og rier ;p

Så man kjenner ikke forskjell på maserier/modningsrier? Forskjell vet man kun ved sjekk nedentil?

Og maserier/modningsrier er rier som ikke tar seg opp i styrke?

(Må ha det inn litt med tskje :p )

Ja, det er hvertfall sånn jeg har tolket det :) Kan sikkert være flere tolkninger der ute :hilarious:

HM.. det jeg har tenkt på som kynnere er maserier altså.. må puste meg gjennom.. kommer på kvelden og slutter mens jeg sover. Sliten!

HM.. det jeg har tenkt på som kynnere er maserier altså.. må puste meg gjennom.. kommer på kvelden og slutter mens jeg sover. Sliten!
Ååja....hørdes ikke ut som kynnere med rier for min del, men kan vell variere fra kvinne til kvinne og svangerskap til svangerskap :-)

Jeg syns også det høres ut som rier. Jeg har kynnere, der magen blir hard, men det er over hodet ikke vondt. Bare rart.

Ja. Sant. Virker som om bekkenet mitt er for løst til at han får festa seg, så han ligger og trykker nedover. Hjelper ikke på følelsen av at han skal komme...

Hørtes ubehagelig ut..... Vært inne på sjekk?
Har en kontroll på riksen på mandag. Så lenge det roer seg når jeg sover, regner jeg ikke med at jeg har noe å frykte. Har ganske jævlige bekkensmerter og så de bidrar til at jeg ikke har så mye igjen å komme med når maseriene og kommer...

Har en kontroll på riksen på mandag. Så lenge det roer seg når jeg sover, regner jeg ikke med at jeg har noe å frykte. Har ganske jævlige bekkensmerter og så de bidrar til at jeg ikke har så mye igjen å komme med når maseriene og kommer...
Okei :-) godt med liv i mellom takene?
Lykke til ut helgen med maserier og lykke til på kontroll på mandag ❤

Igår hadde jeg en maserie/kynnerfri dag! Men idag er ryggmurringen tilbake....julevasken hjalp vell ikke så mye ;p
Men hvor lenge kan man gå med slikt uten at det etyr noe? Mannen er på sjøen og har iallefall 2 uker til ute....hadde han vært hjemme hadde jeg ikke bekymret meg då mye, men kjenner at jeg er litt stresset over disse maseriene..

Back
Topp