Jeg er andregangs. Med førstemann kan jeg ikke huske noe særlig til modning, hadde hyppige kynnere fra uke 20-og noe, så det var ingen tegn for meg. Maserier var imidlertid ikke til å ta feil av, de begynte en uke før termin (og to dager før jeg fødte), det var smertefulle sammentrekninger, kjente stor forskjell fra kynnerne. Siden gikk det slag i slag med slimpropp, vannavgang og mer intense rier.
Denne gangen tror jeg faktisk kynnerne kom før OUL, og de kommer hele tiden, både i aktivitet, i hvile, i dusjen... Den siste uken ca har jeg også våknet av kynnerne, så de har endret litt karakter. Småmurringer i korsrygg, men det er så kortvarig at jeg ikke tillegger det stort. Betydelig økt nedpress og generelt ubehag i nedre mageregion og noe mer smertefulle kynnere gjør at jeg lurer på om det modnes sakte men sikkert. Generell modning tenker jeg at man kan ha i mange, mange uker før fødsel, men de såkalte maseriene er i en litt annen skala og kommer nærmere fødselen, etter min erfaring

Men, som med alt annet i svangerskapet og graviditeten så er det store variasjoner fra kvinne til kvinne, og til og med fra svangerskap til svangerskap hos samme kvinnen. Når vi er kommet så langt tror jeg uansett at kroppen sakte men sikkert gjør seg klar

Vi går en spennende tid i møte! Jeg merker at jeg kjenner godt etter alle tegn kroppen sender meg, mens jeg samtidig prøver å innstille meg på at disse vondtene og tegnene kan pågå i 6-8 uker enda