Modningsjekk og slikt..

Julinis

Trebarnsmamma i mars <3
Skal på ny vekstkontroll på sykehuset i morgen. da er det snakk om å evt sjekke om jeg er moden og tøye litt. Er dette vondt?? Har litt dårlig erfaring med undersøkelser fra før så er så nervøs[:(]Hva gjør dem på slike sjekker da? 

ORIGINAL: Julinis

Skal på ny vekstkontroll på sykehuset i morgen. da er det snakk om å evt sjekke om jeg er moden og tøye litt. Er dette vondt?? Har litt dårlig erfaring med undersøkelser fra før så er så nervøs[:(]Hva gjør dem på slike sjekker da? 

Jeg var til sjekk i går. JM tok på plasthanske med gel på og stakk inn hånden for å kjenne etter om jeg var moden. Hun måtte et stykke inn, kjente at cervix var 2 cm (halvert) og stakk inn en finger, dvs ca 1 cm åpning. Hun tok på hodet til skatten og det kjente jeg i hele magen. MEN, jeg pratet med henne underveis, for det fantes ikke vondt! Egentlig ikke ubehagelig en gang, bortsett fra at hun faktisk hadde hånden inni meg(litt småekkel tanke, liksom) Hun tøyet ikke noe her, men jeg fikk saftige modningsrier da hun var ferdig. [:)]

Men det var meg, jeg gruer meg IKKE til neste sjekk!!!

Men vet at noen synes det er vondt, og JM forberedte meg på at det kunne gjøre så vondt at hun ikke kunne fullføre sjekken. Men som sagt- IKKE vondt for meg[:)]

huff gruer meg syyykt..sist jeg blei sjekka hos legen,lenge før graviditeten,var de så brutale..hardhendte og jeg blødde når jeg gikk ut igjen..har ikke turt sjekke meg etter det.. [:'(]

hehe syns det holdr med en finger ell to ja... hehe[:D]

ORIGINAL: Bolla| Fødeklar

ORIGINAL: Lillevakre

ORIGINAL: Julinis

Jeg var til sjekk i går. JM tok på plasthanske med gel på og stakk inn hånden for å kjenne etter om jeg var moden. Hun måtte et stykke inn, kjente at cervix var 2 cm (halvert) og stakk inn en finger, dvs ca 1 cm åpning. Hun tok på hodet til skatten og det kjente jeg i hele magen. MEN, jeg pratet med henne underveis, for det fantes ikke vondt! Egentlig ikke ubehagelig en gang, bortsett fra at hun faktisk hadde hånden inni meg(litt småekkel tanke, liksom) Hun tøyet ikke noe her, men jeg fikk saftige modningsrier da hun var ferdig. [:)]

Men det var meg, jeg gruer meg IKKE til neste sjekk!!!

Men vet at noen synes det er vondt, og JM forberedte meg på at det kunne gjøre så vondt at hun ikke kunne fullføre sjekken. Men som sagt- IKKE vondt for meg[:)]

Du mener to fingre, ikke sant? HELE hånda oppi der må jo være grusomt. Er så øm der nede nå ate fy. Skal til jordmor i morgen, håper hun sjekker meg, men jeg vil ikke ha en HEL HÅND oppi der :-0

Jeg skal ikke si sikkert hvor mye hun hadde oppi der, men hun sa hun måtte et stykke inn, og jeg kjente et godt press.. og hun hadde veeeeeeldi små hender!

Jeg fikk også en sånn sjekk på torsdag, for hun lurte på å sette igang fødselen pga dårlig vekst. Jeg er også sånn som gruer meg og spenner meg under slike undersøkelser. Jeg synes det var ubehagelig og hun sa hun skulle ikke trykke så langt oppi som hun egentlig ville... Jeg kjente det godt i urinblærene, så det kan være lurt å tømme seg først[;)]

Hun sa jeg hadde kort livmorhals og at det kjentes mykt ut, og barnet har festet seg, altså var det positivt med tanke på fødsel[:)]
Hun tøyde nok ingenting med meg da... Du får bare bite tenna sammen og prøve å slappe av...må man så må man..
Vil gjerne ha rapport etter på!

Lykke til!

ja bli jo til at man biter tenna sammen og bare får det unnagjort... oppdatere i morgen. Takk for lykkeønskinger fra dere:)

ORIGINAL: CIlen

Jeg har ikke blitt tøyd, men jeg har blitt sjekka for modning å det var ikke vondt. Legen stikker inn to fingre å kjenner etter på hvor stor åpningen er blitt. Lykke til imorgen. [:)]

samme her [:)]
(jeg var ikke moden så hun fikk ikke tøyd)

Jeg blir litt nyskjerrig på hvorfor dere sjekker modningen??
Jeg venter barn nr 3, men har aldri fått sjekket modningen før.... med andremann gikk jeg lenge med modningsrier så da tok jormor på føden og røsket litt oppi dær for å få fortgang på saker og ting, men det var etter at jeg var innlagt på føden og 5 timer senere så var gutten født [:)]
Gjorde foresten ikke noe vondt [:)]

Back
Topp