Modningsakupunktur

ing35

Glad i forumet
Himmelbarn
September To Remember 2022
Er det noen her som har prøvd modningsakupunktur? Hvor setter de nålene? Og hvor mye koster det?

Jeg gjorde det på nr1, var fornøyd :) Jeg mener å huske at modningsakupunkturen settes i tærne, men hadde også noe i hendene. Det ene var for å «mye livmorshalsen», det andre var for å sette i gang fødsel :p

Jeg gjorde det på nr1, var fornøyd :) Jeg mener å huske at modningsakupunkturen settes i tærne, men hadde også noe i hendene. Det ene var for å «mye livmorshalsen», det andre var for å sette i gang fødsel :p
Husker du hvilken uke du tok det i? «Funket» det? Hehe, jeg vet ikke om jeg egentlig tror på det, men jeg vurderer det litt likevel med mindre det er svindyrt.

Ja hadde flere runder med modningsakupunktur satt gratis av jordmor. Modningsakupunktur har ingen bevisst effekt for å starte en fødsel, men noen studier viser at det kan korte ned tiden man er i fødsel. Her hadde det ingen effekt på fødsel, men det gjorde meg veldig avslappet og klarte derfor å sove ekstra godt når jeg kom hjem fra jordmor. Jeg personlig hadde aldri betalt for det.

Er det noen her som har prøvd modningsakupunktur? Hvor setter de nålene? Og hvor mye koster det?
Jeg fikk det på sykehuset av jordmødrene der fra uke 38. Har heller ikke sett noe bevist at dette har effekt, men sies vel at det kan gjøre selve fødselen lettere/modne opp til fødselen. Vet jo selvfølgelig ikke om det hadde effekt ifbm fødsel. Men selve akupunkturen var avslappende og så likte jrg godt å besøke fødeavdelingen flere ganger før fødsel, det var betryggende for meg.

Nålene ble satt litt forskjellige steder, men feks oppå føttene, i leggene, i magen, hendene, panna og oppå hodet. Mener den i panna og i hodet skulle være bare for avslapning.

Jeg prøvde. Startet litt seint, mener det var uke 38-39. Satt i fot, legg og hånd. De i foten fikk jeg kynnere av, så her tror jeg det funket:D

Back
Topp