Modningsakupunktur

Mymelen

Gift med forumet
❤️Mailykke 2022❤️
Junilykke 2022
DET vil jeg teste ut denne gangen. Erfaringer? Jeg er uke 36 i dag og ønsker å starte med det nå. Er klar for å føde fra fredag neste uke :hilarious: :hilarious:

Ingen erfaringer men blei anbefalt det av jordmor i går. Og å starte i veke 36. Det er vel ein av få ting som er bevist å ha litt effekt på modning, så eg tenker kjør på. Eg skal undersøke i dag om eg finner nokon som driver med det. Bur på ein liten plass så rekner med eg må reise et stykke for å få gjort det.

Jeg har veldig lyst! :)
Jordmor skal sjekke om ho får godkjenning til akupunktur, men usikker på om ledelsen på helsestasjonen sier ja. Hun er selvfølgelig autorisert.

Hvis ikke får jeg ringe sykehuset og høre om de fortsatt driver med det/ sjekke ut privat.

Jeg har sjekket litt rundt.. men den ene som driver med det her legger ned klinikken sin nå pga endringer i moms fra staten. Har funnet ei som gjør det, men hun hadde ikke modningsakupunktur på lista si. Kanskje jeg kan sende mail å høre om hun gjør det likevel…

Jeg hadde modnings akupunktur sist svangerskap. Kan jo ikke si med sikkerhet at dette var grunnen, men jeg slapp å gå øvetid og fødselen varte bare noen timer. Nå fødte jeg også førstemann før termin så kanskje jeg bare er en av de som er så heldig å slipper å gå overtid.

Jeg skal ta modnings akupunktur denne gangen også, men starter ikke før i uke 37. De sier at studie viser at flertallet som får modnings akupunktur har fine fødsler, så er helst derfor jeg skal gjøre det igjen. Har hatt kjempe fine fødsler tidligere, men fortsatt litt engstelig Pga ekstrem bekkenløsning og kvalme håpe jeg og dette kan hjelpe meg med å slippe å gå overtid også

Takk for masse gode svar, det virker jo som at det er veldig få som er negative til det av alt jeg leser. Så tenker jeg at når til og med jordmødre ønsker å sette det så må det jo være noe i det. Uansett, funksjon eller ikke, så er det sikkert litt godt :angelic: kanskje de kan sette litt nåler på steder som ellers er vondt å :woot:

DA er det bestilt. Hun ville ikke ha meg inn før jeg hadde bikket over 37+0, så da blir det dagen før permisjonstart! Hvis det er flere som starter med det så oppdater gjerne :shy:

Jeg har bestilt time 9.5, er da 37+0. Kunne bestille fra uke 35, men tenker at det er tidlig nok i uke 37:happy: spent på om det har virkning eller ei

Jeg tok modningsakupunktur sist svangerskap, og kommer til å gjøre det denne gangen også. Venter til uke 38 i alle fall, tenker jeg.

I utgangspunktet sier de ikke at man nødvendigvis føder før termin ved å ta modningsakupunktur. Man kan slippe overtid, men fokus er særlig på at selve fødselen skal gå raskere og lettere.

Sist fødte jeg 2 dager før termin, og det hele tok 8 timer fra vannavgang/riestart til han var ute. Hadde gått enda raskere hvis han ikke måtte bli tatt med vakuum. :)

Er dette noe man kan få gratis/dekket eller betaler dere av egen lomme? Så at de skal ha nesten 1000 kr per behandling på nærmeste klinikk og at de anbefaler 2 ggr i uken de fire siste ukene før termin.. det blir jo rimelig dyrt i så fall.

Er dette noe man kan få gratis/dekket eller betaler dere av egen lomme? Så at de skal ha nesten 1000 kr per behandling på nærmeste klinikk og at de anbefaler 2 ggr i uken de fire siste ukene før termin.. det blir jo rimelig dyrt i så fall.
Blir privat her, i alle fall. Her anbefaler de 1 gang i uka, fra 3-4 uker før termin. 750 kr per gang.

Må nok betale sjølv ja. Men skal sjekke om dei gjer det på sjukehuset, slik julemoms skreiv. Så kan det hende eg får det dekka/rimelig.

Dekker selv :) tror det var 750 kr første gang og så 680 kr for de neste timene.

Her får jeg det gratis hos jordmor jeg går til på helsestasjonen.

Vært på første time med akupunktur - litt småkvalm og hetetoker, samt sterkere kynnere.. lov å håpe;)

Fant ei som utfører akupunktur i nabobyen, så skal gi det en gang denne uken og to ganger neste uke, kan ikke bruke mer penger på det :hilarious: men verdt å prøve.

Gleder meg til mandag og ny runde med akupunktur. Følte kroppen satt i gang sterkere kynnere og at det har skjedd noe «oppi» der.. kjenner det er som menssmerter i livmorhalsen. Håper det er modning som vil gjøre jobben lettere når det først blir fødsel

Gleder meg til mandag og ny runde med akupunktur. Følte kroppen satt i gang sterkere kynnere og at det har skjedd noe «oppi» der.. kjenner det er som menssmerter i livmorhalsen. Håper det er modning som vil gjøre jobben lettere når det først blir fødsel
Så bra ! Pga influensa hos alle, inkludert meg måtte jeg avlyse begge akupunkturtimene denne uken. Håper jeg er frisk til å prøve på mandag :smiley-angelic001

Var på runde to i går, merker ikke så mye forskjell altså.. men jeg klarer ikke å slappe av på den benken det, får så vondt i symfysen av å ligge på så hard benk. Og så tørr jeg ikke røre meg for det er jo nåler overalt :hilarious: Får dere nål i lilletåa?

Back
Topp