Modningsakupunktur

MorT

Glad i forumet
Påskekyllingene 2020
Snøfnuggene 2025 ❄️
Jeg fikk tatt én runde med modningsakupunktur i uke 36 før akupunktøren min ble nødt til å stenge. Hun har gitt meg tips om punkter jeg selv eller mannen kan trykke på, så nå er det modning for alle penga hver kveld på sofaen:)

Flere som har erfaring eller interesse med dette? Tok modningsakupunktur forrige gang også. Fødte da nesten to uker på overtid, men selve fødselen gikk fint med effektive rier tross igangsettelse. Håper kroppen ordner biffen selv denne gangen, siden den var vært gjennom det en gang før.

Jeg fikk det av jordmor I forrige svangerskap. Ble satt igang på termin, men modningen gikk fint. Hadde nok født av meg selv et par dager senere kanskje.

Skulle ønske jeg kunne fått det nå også, men det går jo ikke...

Til fredag er jeg 37 uker, så derfra og ut kan hun bare komme! Håper virkelig ikke det drøyer lenge.. Er så redd for at kapasiteten på sykehuset skal bli dårligere etter som det blir flere corona innlagte...

Jeg fikk det av jordmor I forrige svangerskap. Ble satt igang på termin, men modningen gikk fint. Hadde nok født av meg selv et par dager senere kanskje.

Skulle ønske jeg kunne fått det nå også, men det går jo ikke...

Til fredag er jeg 37 uker, så derfra og ut kan hun bare komme! Håper virkelig ikke det drøyer lenge.. Er så redd for at kapasiteten på sykehuset skal bli dårligere etter som det blir flere corona innlagte...
Det er også det jeg tenker på, at kapasiteten skal bli sprengt med syke helsepersonell. Jeg er 37+2, så babyen er hjertelig velkommen nå:)

Del gjerne tips om punkter vi kan trykke på:) jeg fikk det akkurat ikke med meg. Denne gangen:(

Del gjerne tips om punkter vi kan trykke på:) jeg fikk det akkurat ikke med meg. Denne gangen:(
Dette punktet kalles visst «kvinnepunktet» og kan bidra med modning fra uke 37. Jeg får mannen til å trykk fast med tommelen hver kveld på begge bein. Det er veldig ømt på punktet, noe jeg har forstått at det skal være, så du skjønner når du treffer riktig. Mannen min trykker i noen minutter til ømheten gir seg:)

Vedlegg

• 4C0A844A-3CBE-4B1F-862F-1206322E8ECD.jpeg
    4C0A844A-3CBE-4B1F-862F-1206322E8ECD.jpeg
    26,9 KB · Visninger: 36
Dette punktet kalles visst «kvinnepunktet» og kan bidra med modning fra uke 37. Jeg får mannen til å trykk fast med tommelen hver kveld på begge bein. Det er veldig ømt på punktet, noe jeg har forstått at det skal være, så du skjønner når du treffer riktig. Mannen min trykker i noen minutter til ømheten gir seg:)
Genialt! Da skal min mann også få trykke!

Husker jeg fikk nåler i hånden og i øret også sist..

Mine timer for modningsakupunktur utgår også nå:( synd. Hadde sett fram til det!

Genialt! Da skal min mann også få trykke!

Husker jeg fikk nåler i hånden og i øret også sist..
Dette punktet er visstnok fint fra uke 39. Akupunktøren min sier at det er mer et igangsettelsespunkt enn modningspunkt;)

Vedlegg

• BED17935-17D8-47A5-B218-7FC0BA002B92.jpeg
    BED17935-17D8-47A5-B218-7FC0BA002B92.jpeg
    27,4 KB · Visninger: 20
Forrige gang jeg var gravid hadde jeg masse kynnere i ukene før termin, men så ble det rolig fra og med termindato. På overtidskontrollen (7 dager over) ble jeg strippet og fikk akupunktur. Kynnerne kom tilbake mens jeg satt med nålene. 12 timer etterpå var han født. Den aktive fødselen hadde en varighet på 2,5 timer og var en svært intens opplevelse. Nå er det kun en uke igjen til termin. Lurer på om jeg tør akupunktur denne gang:eek::)

Jeg hadde modningsakupunktur forrige gang, og er overbevist om at den hjalp til å gi meg så kjapp Og fin fødsel en uke før termin. Hadde virkelig sett for meg å ta det denne gangen også, men ser ikke ut for at det blir det denne gangen :shifty: så takk for tips om punkt å trykke på! :happy:

Back
Topp