Modningsakupunktur

Occiput

Forumet er livet
Januar 2017
Junilykke 2020 ♡
Noen her som har erfaring med modningsakupunktur?
Har blitt anbefalt å prøve dette med barn nummer to, pga igangsetting på overtid sist og en fødsel som tok laaaaang tid. Spent på å høre om erfaringer, og om det faktisk hadde noen effekt :)
 
Noen her som har erfaring med modningsakupunktur?
Har blitt anbefalt å prøve dette med barn nummer to, pga igangsetting på overtid sist og en fødsel som tok laaaaang tid. Spent på å høre om erfaringer, og om det faktisk hadde noen effekt :)

Umulig å vite om det hadde effekt, for man vet jo ikke når man ville født hvis man ikke tok det. :D Men jeg tenker at det kan ikke skade, og jeg synes selv det er vanvittig avslappende og beroligende. Tok det med forrige og tar det denne gangen også.
 
Umulig å vite om det hadde effekt, for man vet jo ikke når man ville født hvis man ikke tok det. :D Men jeg tenker at det kan ikke skade, og jeg synes selv det er vanvittig avslappende og beroligende. Tok det med forrige og tar det denne gangen også.
Hahaha, nei, det er jo faktisk sant :hilarious: Men for å snu på det; hvis man tok og fremdeles gikk på overtid (og i tillegg ble igangsatt), så kan det jo i de tilfellene konkluderes med at det -ikke- hadde effekt på vedkommende ;)
 
Hahaha, nei, det er jo faktisk sant :hilarious: Men for å snu på det; hvis man tok og fremdeles gikk på overtid (og i tillegg ble igangsatt), så kan det jo i de tilfellene konkluderes med at det -ikke- hadde effekt på vedkommende ;)

hadde totalt 6 timer med modnings akupunktur hos jordmor med nr 3. Hadde ingen effekt på verken modning eller kortere fødsel. Fødte to dager før termin etter å ha blitt strippet dagen før (var så vidt modent nok til at hun fikk strippet meg) og den var den lengste fødselen min. Nå sies det at nr 3 kan være en liten luring og det stemte helt klart i mitt tilfelle.
 
Hahaha, nei, det er jo faktisk sant :hilarious: Men for å snu på det; hvis man tok og fremdeles gikk på overtid (og i tillegg ble igangsatt), så kan det jo i de tilfellene konkluderes med at det -ikke- hadde effekt på vedkommende ;)

Ja, det er jo sant. :)
 
Skal jo sies at modningsakupunktur kun hjelper med modning og ikke noe annet. Akupunktur får ikke satt i gang noe kroppen selv ikke er klar for.
Førstegangsfødene, gikk til akupunktør hele svangerskapet. Ble satt i gang 11 dager overtid. Overlever sa jeg var veldig moden og hadde aldri opplevd det på en førstegangsfødene tidligere. Men kroppen min trengte hjelp til å få starte fødselen.
Aktiv fødsel i 3 timer og baby var ute på 3 press-rier
 
Back
Topp