Modningsakupunktur

Ormerods

Forelsket i forumet
Har dere fått det? Jeg har vært hos jordmor to ganger denne uka og fått akupunktur. Er litt skeptisk, men det er liten tvil om at jeg hvertfall har fått mer kynnere! Er uke 39 i dag og det begynner å bli tungt å gå gravid, så sånn sett skulle jeg gjerne født snart. Familietimeplanen er fullstappa, så rent praktisk er det jo greit at baby er inni magen en stund til

Har vært i dag. God effekt av akupunktur mot andre ting tidligere, men vet ikke om det funker for dette. Håper!

Har vært siden uke 36. Har fått mer kynnere. Tydelig nedpress etter de siste 2 behandlingene også. Får se hvordan fødselen går :)

Hvordan gjøres det? Aldri hatt noen form for akupunktur før.
Vurderer å bestille meg time om 1,5uke. Må bare få ting på plass her hjemme først.

Hvordan gjøres det? Aldri hatt noen form for akupunktur før.
Vurderer å bestille meg time om 1,5uke. Må bare få ting på plass her hjemme først.
Første gangen vil akupunktøren spørre deg om hvordan du har det nå, hvor langt du er på vei, hvordan svangerskapet har forløpt hittil. Hva du plages med, f.eks søvn, kvalme o.l. Så skal du legge deg på en benk, i ett rolig rom, der akupunktøren finner punktene som skal "jobbes" med. H*n vil stikke nåler i de punktene. Du merker det ikke i det heletatt. Det gjør ikke vondt :) Målet med behandlingen er å styrke deg og kroppen din frem mot fødselen. Behandlingen skal gjøre livmoren din og livmormunnen moden nok til fødsel, slik at riene ikke føles altfor vonde eller intense, og at fødselen blir harmonisk og ikke altfor lang.

Jeg skal på fredag!

Jeg skal i morgen, har aldri vært før. Kan noen fortelle meg hvor nålene settes? Eller varierer dette?

spörs vilka plager du har ellers, dem tar nog en prat med dig först, men for just livmor settes det bla nålar på innsidan av legen, 10 cm over fotknölen, i korsryggen og mellom tummen og pekfinger. Kan också sättas på ovansidan av fötterna, jag har fått nån gång i magen med, ned mot trusekanten. Mange muligheter for modning visstnok :D Så settes det innimellom mellan ögonbrynen och mitt opp på huvudet, men dess punkterna tror jag går mer på avslppning/energi, utan att vara helt sikker...

Back
Topp