Modningsakupunktur

HappyMommy

Betatt av forumet
Novemberlykke 2018
Noen som har erfaring med det?
Mange mener det er idiotisk å betale så mye penger på noe som skal komme ut alikevel, men mange sverger på at det har hjulpet med å gjøre fødselen mye enklere og mindre vondt.
Stemmer dette? Vurderer det sterkt ettersom min første fødsel var laaaang og smertefull.

Jeg tok det med første fra uke 35, han kom i uke 38 og hadde en fantastisk fødsel til tross for at den tok tid. Har ikke tatt denne gangen, er 3 dager på overtid og spent på fødselen:yuck:

Hadde det hos jordmor (gratis) forrige tirsdag og i går. Fikk flere nåler i går og noen timer senere gikk slimproppen. Fikk sove/ble trøtt etter det også [emoji4] er 40+0 i dag. Vet ikke om jeg hadde gjort det om jeg måtte ha betalt noe da.

Jeg fikk kjempeeffekt av det på overtid sist, så jeg har kjøpt meg to timer denne gangen, og har merket at det har virkning. Har hatt nedpress, barnet har snudd seg rett osv. Men ingen andre tegn på fødsel. Skal ha en time til på fredag tror jeg.

Aldri prøvd det:)

Hvis det ikke skjer noe det neste døgnet skal jeg prøve det på fredag. Er 40+4 i dag. Håper å slippe å bli satt igang med medikamenter siden jeg har dårlig erfaring med det fra sist. Endte i hks.

Spennende! Mange delte meninger om modningsakupunktur, jeg bestemte meg for å gi den en sjanse:D Viste ikke at helsestasjon tilbydde det, nå har jeg allerede bestilt time hos privat. Men hun skal vist nok være veldig bra, hun er utdannet jordmor i tillegg til akupunktør. Får oppdatere dere i løpet av helgen hvis noe skjer:happy:

Inne og sniker fra juli-19. Hade modningsakupunktur med försteman, fra uke 36. Startet med vannavgang 2 dager för termin, åpningsfas fra 4-10 cm på 5 h och pressing en halvtime. Dem jm jag har pratat med sier att man märker på födekvinner vilka som har tagit akup. og ikke. Inte nödvendigtvis för att STARTA förlossningen men för att åpningsskedet skal gå lättare. Hade jag varit du hade jag booket en time ASAP ;)

Inne og sniker fra juli-19. Hade modningsakupunktur med försteman, fra uke 36. Startet med vannavgang 2 dager för termin, åpningsfas fra 4-10 cm på 5 h och pressing en halvtime. Dem jm jag har pratat med sier att man märker på födekvinner vilka som har tagit akup. og ikke. Inte nödvendigtvis för att STARTA förlossningen men för att åpningsskedet skal gå lättare. Hade jag varit du hade jag booket en time ASAP ;)
Så godt å høre:D Hadde vært en drøm om det hjalp under fødselen. Sist tok det 14 timer fra 4cm til full åpning, var helt utslitt:( Har time i morgen:D

Så godt å høre:D Hadde vært en drøm om det hjalp under fødselen. Sist tok det 14 timer fra 4cm til full åpning, var helt utslitt:( Har time i morgen:D

Massa lycka till i slutspurten! hoppas du får en fantastisk opplevelse
, både av akup. och födsel! Gleder mig till det er min tur :excited001:Heartpink

Fikk tilbud om det på sykehuset etter overtidskontroll i dag. Har ikke store forhåpninger, men verdt et forsøk :)
Aldri prøvd akupunktur før, så var overrasket over hvor ubehagelig jeg syntes det var.

Det har ikke vært noen fødsler på sykehuset vårt de siste tre dagene så det hadde vært topp å kommet inn nå ;)

Back
Topp