Modningsakupunktur

batMam

Glad i forumet
Junilykke2018
Når den tid nærmer seg. Noen som har tenkt på det?
Noen som har tatt det før?
Jeg vil undersøke dette nærmere. Tips og råd mottas med takk. :)

Jeg tok det sist graviditet, men ble ikke noe fødsel før 5 dager etter termin. Syns uansett det var behagelig å ta det og skal gjøre det denne gangen også. Har ikke så mye å sammenligne med da fødsel nr1 var 6 uke før termin, men er positivt innstilt!

Jeg tok det sist og han kom 14 dager før termin, så jeg tør ikke å la være denne gangen selv om det kan ha vært tilfeldig. Fødsel gikk også relativt greit med vannavgang kl 10, begynnende rier fra ca 15, inn på føden ca 19.30 til han var ute 21.45.

Tok det sist, og tør heller ikke å la være denne gangen! Gikk bare en dag over, alle søstrene mine har gått 7-11 dager over - så jeg liker å tro det gjorde susen her [emoji4]

Ingen forskning har vist effekt av akupunktur. Jeg tok det selv men det hadde ingen virkning. Og hvordan skal noen nåler i huden gjøre at man havner i fødsel? ;)

Det jeg gjorde som jeg ikke anbefaler er stripping hos jordmor. Det virket, OG det forårsaket en forferdelig langvarig og vond fødsel som begynte med vannavgang. Jordmora jeg snakket med på sykehuset her om dagen sa at hun ikke anbefale stripping nettopp derfor. Det irriteter og kan føre til en unødig lang og vond fødsel. Jeg fødte 4 dager før OUL-termin sist. Vil heller gå en uke over denne gangen om det betyr en raskere og mindre smertefull fødsel.

Tok det med nr 3 på sykehuset og gikk 15 dager på overtid. Har derfor latt være etter det.

Er det lov?? Å la deg gå så lenge over termin?? Trodde 11 dager var maks jeg?? Huff, 15 dager ekstra høres ut som tortur... Mamma gikk 13 dager over med meg, så jeg tipper jeg går over jeg og, men trodde virkelig at 11 dager var den nye regelen...

Er det lov?? Å la deg gå så lenge over termin?? Trodde 11 dager var maks jeg?? Huff, 15 dager ekstra høres ut som tortur... Mamma gikk 13 dager over med meg, så jeg tipper jeg går over jeg og, men trodde virkelig at 11 dager var den nye regelen...
Det er veldig forskjellig. Spørs jo hvilke årstall dette var. Jeg fødte 12 dager over termin i 2010.

Tok med 2 og 3 mann. Tok 2 behandlinger med 4 dagers mellomrom med 2 mann. Kom 3 dager etter, 3 dager før termin.

Tok 6 behandlinger i 2 uker med 3 mann. Kom 3 dager etter termin. Hadde to fine fødsler. Så jeg anbefaler. Selv om det ikke alltid starter gødselen, så kan det hjelpe med å gjøre deg mer moden og at du får en finere fødsel

Det er veldig forskjellig. Spørs jo hvilke årstall dette var. Jeg fødte 12 dager over termin i 2010.
Jeg fødte også 12 dager over termin i 2010. Fikk nesten ikke puste og astmaen var forferdelig. Og klarte ikke sitte og tisse, huff..:dead:

Spennende tema dette, har ikke hørt om det før faktisk.. Selv har jeg tenkt å gjøre «alt» for å få baby ut noen dager før termin pga permisjonsreglene :p
Men så kjenner jeg at jeg er litt redd for å tukle med naturen også.. min forrige fødsel var så fin, vil ha sånn fødsel igjen. Men da gjorde jeg ingenting for å sette den i gang, den begynte naturlig, mange dager på overtid... så vet ikke hvor tøff jeg egentlig er denne gang da.. om jeg tør å gjøre noe...

Spennende tema dette, har ikke hørt om det før faktisk.. Selv har jeg tenkt å gjøre «alt» for å få baby ut noen dager før termin pga permisjonsreglene :p
Men så kjenner jeg at jeg er litt redd for å tukle med naturen også.. min forrige fødsel var så fin, vil ha sånn fødsel igjen. Men da gjorde jeg ingenting for å sette den i gang, den begynte naturlig, mange dager på overtid... så vet ikke hvor tøff jeg egentlig er denne gang da.. om jeg tør å gjøre noe...

Samme her! Vil ha han ut før 1. juli.. Når er det vanlig å begynne med modningsakupunktur?

Tok akupunktur mot kvalme som hadde god (dog kortvarig) effekt, så jeg har stor tro på det :-)

Samme her! Vil ha han ut før 1. juli.. Når er det vanlig å begynne med modningsakupunktur?

Tok akupunktur mot kvalme som hadde god (dog kortvarig) effekt, så jeg har stor tro på det :)

Har lest litt om det, og ser ut som de begynner i uke 37-38.. De begynnere nok ikke før det pga risiko for å bli født prematur da :)

Ja det var desverre lov i 2004 :(

Jeg tok akupunktur før graviditet, mistet 2 ggr på kort tid i fjor. Føler jeg har gått gravid i over ett år... Denne gangen klarte jeg å holde på fosteret. Får jo dog aldri vite om det var pga akupunktur, men vel verdt å prøve. I tillegg sov jeg utrolig godt etter de gangene jeg var hos henne.

Jeg tok akupunktur før graviditet, mistet 2 ggr på kort tid i fjor. Føler jeg har gått gravid i over ett år... Denne gangen klarte jeg å holde på fosteret. Får jo dog aldri vite om det var pga akupunktur, men vel verdt å prøve. I tillegg sov jeg utrolig godt etter de gangene jeg var hos henne.

Ei venninne mistet flere ganger, men når hun fikk akupunktur så holdt det hele veien. Ikke vitenskapelig bevist og kan være tilfeldig, men du er visst ikke alene om å ha opplevd det. :)

Her kommer det an på om lille snur seg eller ikke. Ligger han på tvers enda i uke 37 så er det ikke noe poeng i å gjøre noe for å modnes. :p Jeg er uansett inne og får akupunktur for bekkenløsningssmerter, så å få satt modning i tillegg hadde ikke kosta meg en kalori (og heller ikke en krone mer, gjøres på sykehuset og egenandelen er den samme uansett hvor mange nåler en får :p ).

Jeg tok ikke sist, men jeg fikk modningsakupunktur under fødsel (i føttene) og det gjorde virkelig susen for oss.

Jeg brukte ca 26 timer på å komme til 4 cm, og når det da videre ikke kom noen fremgang, så fikk jeg etterhvert modningsakupunktur. Og da gikk jeg fra 4 cm til 8 på en time!!

Jeg skal ikke ta modningsakupunktur denne gangen (altså før fødsel) siden jeg allerede ligger i faresonen for tidlig fødsel og ønsker ikke at det skal bli en trigger på noen måte. (Men tar gjerne under fødsel om det er behov :) )

Jeg vurderer det! Tok akupunktur før vårt første IVF forsøk og ble gravid ❤️ Vet jo ikke om jeg hadde blitt gravid like vel, men det hjalp meg iallefall til å slappe av og det tenker jeg er minst like viktig før en fødsel :)

Back
Topp