Modningsakupunktur?

AnneS

Forumet er livet
VIP
Desemberlykke2017
Noen som har prøvd det? Jeg går til fysioterapi en gang i uka og får akupunktur. Tidligere hadde jeg ingen tro på at det virket, men tenkte at det skadet jo ikke. Da jeg hadde en pause fra behandling ble jeg verre i bekkenet, men allerede litt bedre igjen etter tre behandlinger nå :)

fysioterapeut lurte på hvor langt jeg var sist gang (36+1) og nevnte at da kan vi snart sette modningsakupunktur hvis jeg var interessert i det :p

Morsomt å høre om hva slags erfaring folk har med dette, om det virket eller ikke. (skal sies at jeg prøvde akupunktur ved fødselen sist, og det virket ikke for min del. Jeg var bare mer opptatt av å ikke legge meg på nålene når jeg fikk rier :hilarious:)

Jeg prøvde modningsakupunktur med første, ikke med nr 2, men har tenkt til å gjøre det igjen nå med nr 3. Min motivasjon er først og fremst for å i gang fødselen litt før. Nr 2 kom nemlig 10 dager over... Har en venninne som har god erfaring med akkupressur, så jeg tenker å prøve begge deler, nekter å gå mye over denne gangen!

Kan legge til at jeg hadde en fin fødsel med hun første og trengte ikke epidural, bare lystgass.

Veldig usikker på om jeg vil det. Er det dyrt? Og hvor gjør man det ? Jordmor på helsestasjonen eller sykehuset ?

Veldig usikker på om jeg vil det. Er det dyrt? Og hvor gjør man det ? Jordmor på helsestasjonen eller sykehuset ?
Jeg vet dessverre ikke pris, da jeg allerede får dekket fysioterapi pga bekken problemer og han bare vil sette ekstra nåler. Jeg går til en fysioterapeut på en klinikk, han har godt rykte på seg i fht gravide :) men håper noen andre kanskje kan svare på spm dine :)

Har hørt noen si at det faktisk ikke setter i gang fødselen tidligere, men kan korte ned åpningsprosessen, dvs. første del av fødselen. Men for all del, det kan være nyttig nok i seg selv, da. Selv har jeg nok ikke tenkt til å prøve dette (selv om jeg vil prøve akupunktur under fødselen), men tar bringebærbladkapsler.

Har hørt noen si at det faktisk ikke setter i gang fødselen tidligere, men kan korte ned åpningsprosessen, dvs. første del av fødselen. Men for all del, det kan være nyttig nok i seg selv, da. Selv har jeg nok ikke tenkt til å prøve dette (selv om jeg vil prøve akupunktur under fødselen), men tar bringebærbladkapsler.
Ikke dumt hvis det korter ned åpningsfasen heller da (hadde 1-2cm kl 19 lørdag kveld og kom inn i aktiv fødsel med 4cm søndag kl 12.55 med frøkna, så syns det tok lang tid) ;)

Jeg har også veldig lang åpningsfase (masse vonde maserier som ikke påvirker cm en mm), så jeg tenker at hvis modningsakupunktur kan hjelpe litt på, så gjør jeg gjerne det. De har måttet ta vannet på sykehuset med begge de to første. Og når først vannet er tatt, blir det fart på sakene [emoji41]

Jeg har også veldig lang åpningsfase (masse vonde maserier som ikke påvirker cm en mm), så jeg tenker at hvis modningsakupunktur kan hjelpe litt på, så gjør jeg gjerne det. De har måttet ta vannet på sykehuset med begge de to første. Og når først vannet er tatt, blir det fart på sakene [emoji41]
De måtte ta vannet her også, ble tatt ca kl 20 på 6cm og frøkna kom kl 03.28. Så tenker akupunktur er verd et forsøk :)
Jeg ser faktisk på skjemaet fra fødselen nå og var 6cm kl 18.10 og 7cm kl 23.25 :eek:

Selv om det tok veldig lang tid med alt så er jeg kjempespent (på en god måte) på denne fødselen jeg har i vente :D

De måtte ta vannet her også, ble tatt ca kl 20 på 6cm og frøkna kom kl 03.28. Så tenker akupunktur er verd et forsøk :)
Jeg ser faktisk på skjemaet fra fødselen nå og var 6cm kl 18.10 og 7cm kl 23.25 :eek:

Selv om det tok veldig lang tid med alt så er jeg kjempespent (på en god måte) på denne fødselen jeg har i vente :D

Masse lykke til [emoji177]

Jeg gjorde det med første. Vet jo ikke om det har noe for seg, men når du først skal sette nåler så kan du likesågodt bare sette de for modning også.
Har ihvertfall tenkt å gjøre det denne gangen også

Er så usikker om jeg vil prøve det, kan ikke fordra nåler generelt :(

Jeg vet jo at placebodefekten er ekte. Den HAR en effekt.
Jeg tror ikke på akupunktur i seg selv, og kommer derfor ikke til å bruke penger på det.

Jeg vet jo at placebodefekten er ekte. Den HAR en effekt.
Jeg tror ikke på akupunktur i seg selv, og kommer derfor ikke til å bruke penger på det.
Jeg fikk akupunktur både sist og i dette svangerskapet for tenkte at det ikke kunne skade, selv om jeg egentlig ikke hadde noe tro på det (fikk dekket pga bekkenløsning) :p men da jeg hadde en lang pause fra behandling i dette svangerskapet ble jeg enda verre i bekken og ble bedre etter 3behandlinger, så jeg har faktisk fått troen på det :p

Nå har jeg vært å satt nåler for modning. Litt usikker på om jeg egentlig tror på det, og det koster en god del. :confused:

Nå har jeg vært å satt nåler for modning. Litt usikker på om jeg egentlig tror på det, og det koster en god del. :confused:
Hvor mye betalte du? Jeg har hatt god effekt av akupunktur i forhold til bekkenløsningen, og er så heldig at jeg har fått dekket det (fysio ville også sette nåler for modning i samme behandling som jeg allerede får, så trenger ikke betale) :)

Hvor mye betalte du? Jeg har hatt god effekt av akupunktur i forhold til bekkenløsningen, og er så heldig at jeg har fått dekket det (fysio ville også sette nåler for modning i samme behandling som jeg allerede får, så trenger ikke betale) :)

550 kroner for første timen, deretter 450 pr time..

Back
Topp